|
Author |
peter202
-
Total Posts
:
236
- Scores: 4
-
Reward points
:
1050
-
Status: offline
|
FB trainingsschema, meningen?
di 30-nov-10 14:19
( permalink)
Hier is een trainingsschema dat ik proberen samen te stellen. Ik was mijn motivatie verloren en ga proberen deze terug te halen. Ik ga voorlopig op onderhoud blijven eten zoals in mijn vorige topic vermeld. Voor mijn schema heb ik om te beginnen een FB geprobeerd samen te stellen van 3x per week. Wat denken jullie? Ik had er eerst teveel oefeningen in gestoken, ik heb dit terug kunnen brengen naar 7 per training. Wat mij wel haalbaar lijkt? Dag1 Squat Bor Bench Press Db side raise Barbell Curl Close grip bench press Seated Calf raise Dag2 Deadlift Ic Bench press MP Db row Cable pushdown Wrist curl Shrugs Dag3 Hack Squat Upright row Bent over side raises Cable fly's Barbell curl Triceps pushdown Calf raise Wat denken jullie, laat maar komen.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11199
- Scores: 580
-
Reward points
:
2052
-
|
Re:FB trainingsschema, meningen?
di 30-nov-10 14:22
( permalink)
BOR's niet voor bench pakken. Voor mij zou zeven oefeningen teveel zijn, in een FB, maar als je denkt dat je 't kan hebben.. Wat voor reps/sets wil je draaien?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 30-nov-10 14:47
( permalink)
Dus bench en bor verwisselen. Lijkt me inderdaad logisch omdat je dan waarschijnlijk je armen al uitgeput hebt? Ivm de 7 oefeningen, ik ga er van uit bij Full Body om dan ook elke spiergroep te trainen en dan kom ik altijd op teveel oefeningen uit. Hoe zou jij dit oplossen voor de oefeningen nog naar beneden te halen? En op hoeveel oefeningen zou jij je dan baseren? Kwa reps en sets zou ik proberen te gaan voor gebruikelijke 3x 8-12 voor de meeste oefeningen, voor biceps en triceps en onderarmen 2 setjes, en squat de dag 3 4x6
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11199
-
Reward points
:
2052
-
|
di 30-nov-10 15:01
( permalink)
En heeeeeeeeeej, waar zijn je pull ups?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 30-nov-10 15:09
( permalink)
Oei is dit een niet te missen oefening? Heb ik iets gemist? :p Ik kan deze op dag3 zetten in de plaats van triceps pushdown. Maar ivm teveel oefeningen, hoe zou je dit oplossen? Of stel je iets anders voor, geen FB bevoorbeeld maar...?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11008
- Scores: 1130
-
Reward points
:
2070
-
|
di 30-nov-10 15:17
( permalink)
In principe als je voor fullbody kiest dan dan kies je vooral voor compounds, uiteraard is dit geen must maar zo hou je wel het aantal oefeningen binnen de perken. Je kan denk ik voor 2 systemen kiezen binnen fullbody trainingen, een beperkt aantal oefeningen en deze gewoon hetzelfde houden in wisselende set/rep schema's, dus veel volume en weinig oefeningen of het neigt meer naar jou schema, iets meer oefeningen en minder volume. Probeer je schema op te bouwen rond bewegingen bij een fullbody in plaats van op te delen in spiergroepen dan wel oefeningen. Kleinere spiergroepen dan wel isolatiewerk zou ik dan helemaal niet in een fullbody schema opnemen of hooguit 1 killerset. Ik zou mij nu vooral richten op squaten, deadliften, bench, millitairy press of denk ook eens aan clean and press, rows en chins. Eventueel 1 oefening voor zijkant en 1 voor achterkant schouders en 1 voor biceps en triceps, wat direct werk voor kuiten en je bent meer dan klaar. Kies max 3 hoofdoefeningen voor 1 dag en dan zwaar en veel en 2 kleine oefeningen en groeien maar.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
di 30-nov-10 15:18
( permalink)
Ik zou de close grip bench met de cable flyes van vrijdag omwisselen. Sowieso, als je nu nog de laatste 2 oefeningen op elke dag schrapt dan doe je nog ruim genoeg. Dan kan je ook wat meer setjes doen op de zware compounds. Ik weet niet wat je doel is, maar als je bijv. vet% wilt laten dalen is het imo geen wijs plan om op onderhoud te eten, wil je werkelijk een jaar erover doen om een paar kg af te vallen?
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 30-nov-10 15:47
( permalink)
Moeilijk Moeilijk allemaal Ik ga het eens bekijken maar iedereen zegt minder oefeningen dus daar ga ik al van uit. Wat Hermke zegt ziet er mij dan goed uit, 3 grote oef en nog 1 a 2 kleine erbij. Een voorbeeld dag kan dan zijn : Squat 4x6 Bench Press 3x8-12 Militray Press 4x6 Barbell Curl 3x10 Seated Calf raise 3x8-12 Zoiets beter? 't Lijkt me ook wel wat.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11008
-
Reward points
:
2070
-
|
di 30-nov-10 16:36
( permalink)
Lijkt er beter op, alleen zou ik dan millitairy press en bench niet op dezelfde dag doen, ik zou er dan een rowvariant of chin voor in de plaats doen. Denk aan de verhouding tussen push and pull, eigenlijk is het doodsimpel, 1 pushvariant versus 1 pull variant en 1 oefening voor lowerbody.
<message edited by Hermke on di 30-nov-10 16:48>
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
marnop
-
Total Posts
:
15
- Scores: 0
-
Reward points
:
694
-
|
di 30-nov-10 16:45
( permalink)
tiomio123 Ik weet niet wat je doel is, maar als je bijv. vet% wilt laten dalen is het imo geen wijs plan om op onderhoud te eten, wil je werkelijk een jaar erover doen om een paar kg af te vallen? Zijn doel was motivatie volgens mij. En ik denk op gewicht blijven en eventueel spiergroei. Maar ik begrijp je reply verder niet. bf laten zakken vs er een jaar over doen om een paar kilo af te vallen. Als het doel is bf te zakken dan staat het gewicht daar toch los van?
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 30-nov-10 19:00
( permalink)
Oke ik snap het. Ik kom dan uit op. Laat maar komen Dag1 Squat 4x6 Bench Press 3x8-12 Bor 4x6 Barbell Curl 3x10 Seated Calf raise 3x8-12 Dag2 Deadlift 3x6 Military Press 3x8-12 Db Row3x8-12 Skull Crusher 3x10 Shrugs 3x 10 Dag3 Squat 4x6 Pull ups 3x fail, omdat ik de 10 niet perfect haal Ic bench press 3x8-12 Calf raises 3x8-12 Db Curl 3x8-12
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11199
-
Reward points
:
2052
-
|
di 30-nov-10 19:27
( permalink)
Ik zou je pull ups na je meeste rust zetten, dus op dag 1.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1816
-
|
di 30-nov-10 19:34
( permalink)
Ziet er redelijk uit: mogelijk idd als je na dag 3 de meeste rust hebt, de pullups op dag 1, anders maakt het niet uit. En in dat geval beginnen met pull-ups. mbt op onderhoud eten: in principe mik je dan noch op vetverlies , noch op spierwinst. Toch kan het : dan eet je bijv voor 7 dagen gemiddeld wel op onderhoud , maar eet je een stuk erboven op trainingsdagen en een stuk eronder op rustdagen.. dit kan wel degelijk resultaat opleveren, zij het dat het nooit spectaculair zal zijn, je zal dan van maand tot maand of per 2-3 maanden progressie moeten meten.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11008
-
Reward points
:
2070
-
|
di 30-nov-10 20:42
( permalink)
Ik vind het er verder prima uit zien zo en inderdaad zouden chins je zwakke punt zijn zou ik ze vroeg in de week zetten, hoewel ik bench en chinen ook geen idéale combi vind i.v.m. triceps die je dan al flink mee gepakt hebt met benchen en dan ook nog een flink aandeel moeten leveren in chins met een wat wijdere grip. Ik zou chins koppelen met millitairy press en bench met rows.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11008
-
Reward points
:
2070
-
|
di 30-nov-10 20:52
( permalink)
oh ja en als laatste tip, probeer ook eens in andere set/repschema's te denken, bijvoorbeeld 10x2 of 10x3 met als laatste set bijvoorbeeld een 15 reps set in rest/pauze stijl of zoiets maar die 10x2 of 10x3 hebben het bij mij altijd goed gedaan.
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 30-nov-10 23:58
( permalink)
Oke dan zijn we er uit . Bedankt iedereen voor het helpen en morgen post ik men voedingsschema en start ik men log. En dan ga ik er weer volledig tegen aan. Nogmaals bedankt iedereen.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
wo 01-dec-10 11:46
( permalink)
Hoe ziet jou'n schema er nu uit? In het begin kan 7 oefeningen te veel zijn maar alles is te wennen. Ik had ook vroeger moeite met een splitschema waar bij alles 2 keer per week word belast. Op den duur wen je er wel aan en doe je gewoon 8 tot 10 oefeningen per training dit doe ik nu ook weer.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|