Female Body Shapes

Author
MaxMuscle
Super Heavy Weight
2004/04/19 17:03:56 (permalink)
0

Female Body Shapes

Female Body Shapes

Not only do we have certain body types, but as women, we also have various shapes, which are a factor of our genetics, as well as lifestyle. These can be correlated into the body type imaging for better control. This is just for better understanding of body shapes and types. The basic female shapes are:

The “A Frame”

The “A Frame” lady is also known as the “Spoon Shape”. These individuals carry extra weight in the lower region, mainly in the hips, thighs and buttocks, while their waist and busts are small. Balance needs to be met by widening the shoulder girth and the back.

Cardio - This body shape must focus on lower body cardio to rid the excess weight in the lower region, such as walking or use of the elliptical machine.
Avoid the stepper, as it can build more size and thicken the legs.

Resistance Training - Add more weight to the shoulder presses, lateral raises, and pull downs to bring balance and harmony.

The “V Frame”

The “V Frame”, also known as the “Cone Shape”, lady possesses shoulders that are two or more inches wider than her hips. She usually has large busts, narrow hips, and thin legs. Balance needs to be met by bringing the lower body up to speed with the upper body.

Cardio - The stepper is a good form of cardio to burn calories and add thickness to the legs. The treadmill on an incline is also good, but this body type is best to avoid the elliptical machine, as it will lean the legs up too much.

Resistance Training – To bring the legs up, focus on quality leg training. Basic power movements should compose the bulk of your leg training, such as squats, leg presses and stiff dead lifts. “Shaping” exercises such as leg extensions, lunges, and step-ups are a good finisher for the legs.

The “H Frame”

The “H Frame” lady has an athletic build, but has a large waist and shoulders, and lacks symmetry. This body shape is squared off and blocky. Focus really needs to be on symmetry by minimizing the waist.

Cardio – Cardio choices should be geared toward trimming the upper body and bringing out the symmetry. Such cardio tactics should include the treadmill on an incline and the stepper.

Resistance Training - Proper lower body training is needed for balance to bring it up to par with the wide shoulders. Focus on squats, leg press and stiff dead lifts as the bulk of your training, and use the leg extensions, Lunges, and step-ups as finishers.

The “Ruler”

The “Ruler” body shape’s measurements of the chest, waist, and hips are fairly equal. This lady is lean, has a high metabolism, and doesn’t gain weight very easily.

Cardio – Cardio should be kept to a minimum, preferably the stepper, and more focus should go on the resistance training.

Resistance Training – Training should be intense and brief. Train each muscle group once weekly. The focus should go into intensity and building symmetry through proper shoulder, back, and leg training. Use heavier compound movements such as bench presses, shoulder presses, lat pull downs, squats, etc.

The “8 Frame”

The “8 Frame”, also know as the “Hourglass”, is genetically gifted. They are the proper height and weight for their body. Their bust and hips are the same size, with the waist being 10 inches smaller (Said to be the perfect figure from modeling experts). The “8 Frame” gains are evenly distributed, as well as fat loss.

Cardio – Cardio is best balanced with training. Any cardio technique is fine. Keeping a variety is best.

Resistance Training – This is the best body frame for bodybuilding and/or fitness. A balanced training program with a variety of exercises works best.

The “Oval Frame”

The “Oval Frame”, also known as the “apple” is average height or shorter, large busted, has thin legs, and gains weight in the midsection.

Cardio – Routine cardio, such as the treadmill on an incline or the stepper, is necessary to generate overall weight loss. The elliptical machine should be avoided as it leans out the legs too much.

Resistance Training - Weight training should be focused on the legs to create balance with the upper body. Include more squats, leg presses, and stiff dead lifts to bring the lower body up to speed with the upper body. Now that you have some information on how to train for your personal body shape, go take action and control!

Please take note that the above Body Types and Body Shapes sections are a basic overview to help guide beginners to understand their body.

Bron: Karen Sessions MsFit's

Link: Iron Dolls - Female Bodybuilding Secrets Revealed
< Message edited by MaxMuscle -- 19/4/2004 23:49:49 >

15 Replies Related Threads

Beestje
    Light Weight
    RE: Female Body Shapes 2005/03/14 11:06:19 (permalink)
    0
    Interessant, heb mezelf even opgemeten en voldoe het meest aan het hourglass type, niet verkeerd dus. Heb ook bij het topic erboven gekeken en blijk dus ook mesomorph te zijn. (of geldt dat alleen voor de heren).
    Jippie, de basis is goed!!super blij
    Grietje
    Super Heavy Weight
    RE: Female Body Shapes 2005/03/14 22:38:31 (permalink)
    0

Nou, ik heb eigenlijk geen idee waar ik in val. Mijn maten zijn (op 06-03-05)

schouders: 100 cm
    taille: 72 cm
    heupen: 89 cm

Ben ik nu een V of een H ??

lady possesses shoulders that are two or more inches wider than her hips.

Ja... dat wel maar..

She usually has large busts, narrow hips, and thin legs.

Helaas niet (had wel graag wat larger busts willen hebben).

Als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf meer een H. Ik zou graag wat meer vorm hebben als ik mocht kiezen... even iets meer wat middel. Of liever gezegd, wat minder middel dus.

alphamalesgirl
    Feather Weight
    RE: Female Body Shapes 2005/03/29 14:11:18 (permalink)
    0
    hmm ik weet ook niet precies wat ik ben, heb wel brede schouders, maar ook brede (95cm) heupen en een smalle taille, geen large bust (wel blij mee hoorknipoog)
    en ook niet hele dunne benen maar alles is wel in proportie. Ik krijg niet snel meer vet maar als het zo is dan toch eerder op mn heupen..
    Brevi
    Light Weight
    RE: Female Body Shapes 2005/08/13 15:47:31 (permalink)
    0
    zeker interessant maar geen zin om te meten nu hihi ... komt wel een x tje
    groetjes

Hans
    Intense MudaFukin Pimp
    RE: Female Body Shapes 2005/08/13 17:53:08 (permalink)
    0
    Niet steppen omdat je benen dan dikker worden? Wat een onzin. super blij
    En de klassieker: plaatselijk vet verbranden!
    Lai
    still lightweight, ofzo
    RE: Female Body Shapes 2006/03/25 15:15:39 (permalink)
    0
    JA, dikke benen van het vocht mss (heb ik pers. last van na een intensieve fietstocht (op racefiets of spinfiets) maar dat verdwijnt in de loop van de dag wel weer

trouwens, helaas ben ik niet gifted met de ideale bouw. ben duidelijk een spoon, maar wel met  brede schouders/rug. M'n benen zijn dan wel weer lang, wat de verdeling/verhouding wel ten goede komt. Het lastigst vind ik toch het verschil taille(heel iel)  heupen(breed) maar ja..
    blijven werken om niet uit de dijen dus

post edited by lai - 2006/03/26 16:38:14
    Lai
    still lightweight, ofzo
    RE: Female Body Shapes 2006/03/28 23:06:28 (permalink)
    0
    ok desertlepel dan. (leuk zo'n monoloog)  
    harpastum
    Feather Weight
    RE: Female Body Shapes 2006/09/06 13:58:07 (permalink)
    0
    okay in ben een zandloper, maar door te veel te eten (en te sneukelen) ligt mijn zwaartepunt toch vooral op de dijen en billen. 
    het voelt wel goed aan genetisch een ideaal figuur te hebben.  nu vooral veel sporten en op de voeding letten voor een droomfiguur.
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Female Body Shapes 2006/09/06 14:11:18 (permalink)
    0
    Er zijn plenty gasten, waaronder mezelf, die een vrouw met een stevige kont wel zien zitten.

En als je dan zoals ai en harpastum ook nog eens klaagt over een te smalle taille in combinatie met brede heupen...

Maar stel jezelf eens voor harpastum. Je bent een voetballende vrouw?
    whoopi
    Light Weight
    RE: Female Body Shapes 2006/12/08 11:23:05 (permalink)
    0
    blij Tja ik en ook even aan het twijfelen ik denk al altijd bredere schouders dan heupen en lange slanke benen en ja hoor vollere buste sinds ik twee jaar geleden begonnen ben schijn ik inderdaad boven ook nog sneller te ontwikkelen van spiertjes hahahasuper blij

En de benen gaan wat moeizamer vind ik maar dat komt misschien omdat ik zo op mijn benen gefocust ben om ze dikker te krijgen dus toch maar een V shape?

Groetjes Whoopi
    Snuffel
    Working Class
    RE: Female Body Shapes 2007/06/02 13:50:58 (permalink)
    0
    Ik vind het papier met mijn maten niet meer, oeps. Mijn taille is 52, heupen 73, schouders weet ik niet meer, het was iets breder dan mijn heupen. Toch noemden ze mij een HX-type (zandloper).
    Lai
    still lightweight, ofzo
    RE: Female Body Shapes 2007/06/02 14:15:59 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Wreckless

Er zijn plenty gasten, waaronder mezelf, die een vrouw met een stevige kont wel zien zitten.

En als je dan zoals ai en harpastum ook nog eens klaagt over een te smalle taille in combinatie met brede heupen...

Maar stel jezelf eens voor harpastum. Je bent een voetballende vrouw?

Neu, ik klaag ook niet, maar zat wel een beetje dom te kletsen hierboven...
    Ik ben dus een zandloper, met een belachelijke taille-heup verhouding volgens mn vriendsuper blij en brede schouders ja. Ben zeker wel tevreden met mn bouw (behalve die negerinnenkont die neigt te gaan zakken), alleen is het niet altijd praktisch met kleren kopen. Heb ik ook nog een lengtemaat nodig voor mn broeken....winkelen is dan ook geen hobby van me.
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: Female Body Shapes 2007/06/02 14:18:56 (permalink)
    0
    Ik gok mezelf op een H. Maar of ik atletisch gebouwd ben?
    't Is vooral dat ik de rest niet zo bij me vind passen. blij
    Maya
    Middle Weight
    RE: Female Body Shapes 2007/07/07 19:20:45 (permalink)
    0
    hmmm mijn maten zijn ongeveer (heb het zelf genomen daarnet)

schouders : 97
    middel: 67
    heupen: 94

wat ben ik dan? Mensen zeggen dat ik een zandloper ben, maar heupen en schouders schelen wel 3 cm.
    Ik vroeg me ook af waar je je heupen precies meet? Is dat bij je kont of erboven nog?

ohja ik ben 1m76 en weeg 58 kg
    milo
    dedication made this picture
    RE: Female Body Shapes 2008/01/03 22:58:53 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Wreckless

Jump to:
    © 2018 APG vNext Commercial Version 5.0