Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23
|
Author |
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
- Scores: 21
-
Reward points
:
1008
-
Status: offline
|
Fitness kleding
di 21-jul-09 13:49
( permalink)
Even over fitnesskleding voor dames. Kleding om te trainen moet functioneel zijn. Het moet lekker zitten. Het moet niet te veel de aandacht van de mannelijke sporters afleiden, maar het mag best leuk staan. Het is ook niet leuk als iedereen gelijk zijn hoofd de andere kant op draait wanneer je binnenkomt. Een beetje aandacht vind ik persoonlijk wel leuk (al laat ik dat natuurlijk nooit merken). Ik train het liefst in mijn eerste en oudste trainingsshirtje. Het is een tanktop in grijs/zwart gemaakt van polyester met elastan van het merk Fila. Er zit nog een extra stukje stof in met een brede rand elastiek. Dit kan niet voor BH door, maar zorgt er wel voor dat het shirt goed op zijn plaats blijft zitten tijdens het sporten. Dit shirtje van mij is aan vervanging toe. De rek is er een beetje uit en hij zit gewoon niet zo mooi meer. In de tussentijd zijn er wel andere shirtjes geweest. Ongeveer hetzelfde model, maar dan toch net even iets anders. Op een tweede plaats heeft een shirtje gestaan wat net even te kort was. Misschien dat ik het niet erg vind mijn blote buik te zien tijdens de pulldown als ik een wasbordje heb, maar ik wil nu mezelf en anderen nu niet confronteren met mijn blote buik. Als mijn favoriete shirtje in de was zit, dan draag ik meestal een simpel spaghetti shirtje. Die blijft helaas toch net iets minder goed op zijn plaats. Ik ben dus op zoek naar vervanging. Gisteren had ik om te trainen een nauwelijks gedragen setje uit de kast getrokken: Donkergrijze broek (katoen) met sport BH (Triumpf met voorsluiting) en roze spaghetti-top met wit/blauwe strepen (katoen). Het stond heel erg leuk, maar ik weet wel weer waarom ik dit zo weinig heb gedragen: Na 10 minuten trainen was de stof in mijn liezen een tint donkerder geworden. De vlekken breidde zich langzaam uit naar beneden. Het leek alsof ik in mijn broek geplast had. Het maakt me niet zo heel veel uit hoe ik eruit zie tijdens het sporten, maar dit voelde erg oncomfortabel. Ik draag normaal ook een katoenen broek, maar dan een zwarte. De donkere plekken zie je daar gelukkig nauwelijks in. Het shirtje kreeg al eerder donkere plekken. Het voelde al snel nat, stroef en niet meer zo prettig aan. Het plakte aan alle kanten aan mijn lichaam. Daar heb ik met mijn polyester shirt nou nooit last van. Eerder al was ik op zoek naar een vervangend shirtje. Tot mijn grote teleurstelling zie ik bij de meeste fitnessafdelingen alleen maar katoen liggen. Wie heeft ooit verzonnen dat fitnesskleding van katoen moet zijn? Modieuze kleding waar je niet lekker in kunt zweten, die draag ik liever op een ander tijdstip. Nou weet ik ook wel dat veel dames alleen maar naar de sportschool gaan om mooi te zijn. Maar is de hele markt daarop gebasseerd? Is dat de doelgroep waar ze op richten? Persoonlijk vind ik katoen namelijk echt niet lekker zitten. Dragen jullie wel katoen en ben ik dan de enige met de eigenaardige voorkeur voor sythetisch materiaal? Als ik kijk naar het aanbod in de gemiddelde sportzaak lijkt het daar namelijk wel op &o
<message edited by Cowgirl Herb on di 21-jul-09 21:53>
Don't underestimate the power of patience!
|
|
|
|
Dzjoel
-
Total Posts
:
151
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
RE: Fitness kleding
di 21-jul-09 17:25
( permalink)
Ik draag het liefst katoen. Ik train in een donkerzwarte katoenen broek van American today, heerlijk brede band en lang genoeg, en altijd in een mouwloos shirt. Ik heb een hekel aan mouwen die zitten niet zo lekker. Ik heb wel vaak een redelijk decolette maar daar kan ik weinig aan doen en het boeit me niet. Als iemand die halter op zijn tenen wil krijgen omdat hij naar mij kijkt ipv naar zichzelf tja...
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11149
- Scores: 92
-
Reward points
:
2022
-
|
di 21-jul-09 17:30
( permalink)
Haha, er kan ook geen post voorbij gaan waarin je het niet over je boezem hebt he??  geintje hoor
|
|
|
|
Dzjoel
-
Total Posts
:
151
-
Reward points
:
0
-
|
di 21-jul-09 17:40
( permalink)
Die zijn er wel... die gaan over andermans billen Zodra ik echt spieren ontwikkel zal ik het daar over hebben, als je dat liever hebt
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11149
- Scores: 92
-
Reward points
:
2022
-
|
di 21-jul-09 17:48
( permalink)
Ik heb er geen problemen mee hoor
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30859
- Scores: 614
-
Reward points
:
2064
-
|
di 21-jul-09 17:58
( permalink)
Haha, toevallig had ik afgelopen week ook een zwarte katoenen broek aan, maar wat verwassen en niet meer zo zwart. De training was vrij intensief en ik had hetzelfde met die plekken, net of ik het in mijn broek had gedaan. Die broek gaat naar de laatste plaats Voor shirts vind ik het minder vervelend als ze wat nattig worden. Maar m'n synthetische broeken zitten het prettigst. Zo'n hemdshirtje met een stukje stof aan de binnenkant, daar heb ik er ook een paar van. Bij van die outlet stores (nike bijvoorbeeld) wil ik nog wel eens slagen voor shirtjes. Verder hou ik niet erg van shoppen dus kan niet zo uit mijn mouw schudden wat the place to be is voor goeie kleding.
|
|
|
|
melinda87
-
Total Posts
:
426
-
Reward points
:
348
-
|
di 21-jul-09 19:22
( permalink)
Ik vind katoen juist lekker zitten en heb het gevoel dat ik daar minder snel in zweet..
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30859
- Scores: 614
-
Reward points
:
2064
-
|
di 21-jul-09 22:37
( permalink)
 euh.. zweten hoort er een beetje bij he  daarom vind ik van die stoffen die het afvoeren wel prettig. In katoen blijft het zo kleffig hangen.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11008
- Scores: 1130
-
Reward points
:
2070
-
|
di 21-jul-09 23:01
( permalink)
@ Dzjoel post die dingen dan verdomme een keertje dan zijn we allemaal gelukkig en in het kader van het topic doe dan maar in een bezweet katoenen shirtje en voor de topicstarter katoen met een klein beetje polyester lijkt me toch de beste optie. Juist omdat katoen vrij makkelijk zweet opneemt en die syntétische rommel niet en zweten doe je toch dan lijkt het mij uit het oogpunt van hygiene toch beter dat het shirtje wat je draagt je eigen zweet opneemt in plaats dat het over de apparaten en halters en dumbells heen loopt. Ik ben in elk geval niet in de sportschool om mooi te zijn, maar om mooi te worden beetje populistische uitspraak maar zo is het wel. Je zult toch niet de enige zijn die zweet in de sportschool. Ik zweet altijd als een otter tenminste.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Dzjoel
-
Total Posts
:
151
-
Reward points
:
0
-
|
wo 22-jul-09 12:20
( permalink)
In synthetisch spul ga ik voor mijn gevoel viezer zweten. Het wordt niet opgenomen en komt overal terecht, tenminste dat is mijn idee... Het is inderdaad wel belangrijk dat de broek goed zwart is ja.... Voor shirts vind ik het minder belangrijk. Zweten doe ik en dat mag je best wel zien, maar niet in de broek!
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
wo 22-jul-09 12:45
( permalink)
In mijn sportschool verkopen ze fitnesskleding (strak/wijd/div. kleuren). Merk ben ik kwijt (wel zeer bekend en goede kwaliteit, en modieus), maar het is echt heel goede kwaliteit. Soms bij Marjolein.
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
-
Reward points
:
1008
-
|
wo 22-jul-09 13:12
( permalink)
Nou geldt natuurlijk niet dat alle synthetische kleding geschikt is om te sporten, er zijn ook dingen waar je wel extra in gaat zweten. Deze zijn niet geschikt om in te sporten: In een bomberjack trainen is bijvoorbeeld ook niet zo een goed idee Met zogenaamde dry fit kleding wordt het vocht juist snel afgevoerd. Door de technieken van tegenwoordig is er kleding beschikbaar die goed "ademt". Je gaat er ook echt niet extra veel door zweten. Vocht krijgt de mogelijkheid om tussendoor te verdampen. Het shirtje blijft daardoor veel droger. Dat katoenen shirtje heeft maar een beperkt vermogen om zweet op te nemen, het wordt klef en nat en zo ook op den duur ook alles waar je mee in contact komt. Dat is met synthetisch materiaal minder snel het geval. Misschien het anders als je niet zo veel zweet. Sowieso vind ik het gebruik van een handdoekje wel zo hygienisch. Mijn kleding komt in de eerste plaats in comtact met de handdoek, en dan pas met de sportschoolaparaten. Ongeacht welke kleding je draagt is dit toch wel een fijn hulpmiddel om je eigen zweet bij je te houden (wel van katoen). Ik weet ook dat er tal van mensen zijn die geen handdoek gebruiken. Bij ons is het helaas niet verplicht. Juist dat zorgt ervoor dat ik het ding altijd heel trouw gebruik: Ik wil niet in andermans zweet liggen. Mijn synthetische shirt combineer ik dus wel altijd met katoen als je het zo wilt zien. Dank voor de tip sis, ik denk dat ik binnenkort eens ga kijken in Bataviastad.
|
|
|
|
pipi
-
Total Posts
:
2299
- Scores: 2
-
Reward points
:
655
-
|
wo 22-jul-09 14:20
( permalink)
Mijn favo sportbroek is een dry fit van Nike: 65% katoen en verder poly en elasthan. Maar ze hebben ze ook zonder katoen als je dat liever wil.
Pipi neemt risico's .Punt. ~ SheRu
|
|
|
|
Woppie
-
Total Posts
:
436
- Scores: 2
-
Reward points
:
662
-
|
do 23-jul-09 22:23
( permalink)
Geweldig dat dit nu juist een actief topic is. Mijn ega heeft mijn favo shirt te warm gewassen.... Heeft iemand toevallig opgroeiende kleuters??
everyday a new challenge
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11008
- Scores: 1130
-
Reward points
:
2070
-
|
do 23-jul-09 23:03
( permalink)
Ja, ik zelf en was niet echt van plan volwassen te worden, maar hij past mij niet denk ik.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
vr 24-jul-09 10:46
( permalink)
waarschijnlijk een amodieuze opmerking, maar ik draag altijd syntethische losse shorts (waar je dus ook mee kan zwemmen) ipv lange broeken, zit beter tijdens het squatten en nooooit vlekproblemen.
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Dzjoel
-
Total Posts
:
151
-
Reward points
:
0
-
|
za 25-jul-09 11:01
( permalink)
Ik schrok me rot, ik las de eerste keer shirts! Had meteen hele rare beelden voor me! Ik ga niet sporten zonder handoek, vind ik frisser voor mezelf en voor anderen. Wel grappig om te zien dat in veel gevallen, hoe modieuzer de kleding hoe minder fanatiek de sporter ( En in dit geval slaat dit vooral op de vrouwen op mijn sportschool!)
|
|
|
|
Miepie
-
Total Posts
:
903
- Scores: 14
-
Reward points
:
678
-
|
za 25-jul-09 12:28
( permalink)
Dat is dan weer het gemak van thuis trainen. Daar train ik in mijn ondergoed. Omdat dit dan weer erg confronterend is in de spiegel, doe ik dan wel een mouwloos shirtje aan  .
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
-
Reward points
:
1008
-
|
ma 03-aug-09 14:47
( permalink)
Gisteren een dagje Batavia stad. Wat een drukte! Adidas, Nike, Reebok, Asics. Het aanbod shirtjes van het type wat ik zocht was klein. Ik heb bij Puma uiteindelijk een mooi shirtje gevonden. Erg dun stofje in grijs/groen. Het past kwa kleur het beste bij mijn minst favoriete broek: Die met die zweetplekken. Helaas was er verder niet zo veel om uit te kiezen. De maat was ook nog lastig. De eerste die ik paste was wat aan de krappe kant. Een maatje groter was echt veel te groot. De kleinere meegenomen en nu heb ik dus nog een reden om wat harder mijn best te doen het overtollige vet eraf te werken. Natuurlijk nog veel meer gekocht: Schoenen, hardloopkleding en nog meer kleding. Het was al met al een lekker dagje winkelen.
|
|
|
|
Remco
-
Total Posts
:
2686
-
Reward points
:
921
-
|
ma 03-aug-09 15:22
( permalink)
ORIGINAL: Cowgirl Herb Gisteren een dagje Batavia stad. Wat een drukte! Oh dus dáár is iedereen. Elk winkelcentrum waar ik kom is het namelijk super rustig. Overigens slaag ik minimaal in Batavia stad (die 2 keer dat ik er was) Het lijkt daar altijd wel of iedereen de leuke dingen er al uit heeft gepikt. Dan kan ik in Maasmechelen beter slagen. Dat is misschien ook wel leuk voor jou (is waarschijnlijk wel een stukje rijden, dus dan moet je dat combineren met een weekendje Maastricht  )
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|