Fitness voor beginner t/m gevordene!!!
Author Message
WhiteStar

• Total Posts : 17
  • Scores: 0
  • Reward points : 50
  • Status: offline
Fitness voor beginner t/m gevordene!!! ma 20-dec-10 10:56 (permalink)
0
Hallo beste mensen,

Ik train al sinds mijn 16e aan krachttraining en aan allerlei andere sporten maar... Ben nu 25 betekent niet dat ik 9 jaar intensief aan het trainen ben. Ik ben ook heel vaak gestopt en weer doorgegaan, maar goed ik heb de draad alweer terug gepakt met het idee van sporten hoort er bij net zoals eten en slapen.

Maar ik zal mijn mening even vertellen wat ik al die tijden heb geleerd over krachttraining;

Mijn doel is om mijn verprecentage omlaag te krijgen om zoveel mogelijk schade te beperken aan mijn spieren doe ik ook 3 x krachhttraining per week. dus begin met de warming up, krachttraining van 45 minuren en dan cardio 40 minuten op lage intensiteit. Ik let op mijn voeding dus eet 6-7 keer per dag en bij elke portie zit er eiwitvoeding in bijv. kipfilet. Daarnaast gebruik ik de Whey Protein Isolate 90-93% eiwit en drink +- 2 liter water.

Nou laat ik jullie zien wat ik geleerd heb en wat ik toepas in mijn sportschool om mijn doelstelling te halen.

* Cardio na krachhtraining verbrand ik meer vetten dan dat ik voor de tijd begin.
* De reps die ik doe zijn 15-20 keer per oefening van 3 setjes voor elke spiergroep.
* De technieken die ik uitoefen bij een oefening bijv. de bench press en je gaat voor de massa dan moet je uitstoten en dan langzaam omlaag tegendrukkend zien te krijgen, maar voor mijn doel omdat mijn doel vetverbranding is doe ik de techniek op gelijke niveau dus 2 bij 2 .
* Voeding pas ik ook, 6-7 keer per dag om je metabolisme en de suiker op pijl te houden en drink +- 2 liter water.

De volgende mening is;

Ik heb jullie met de hierboven vermelde informatie laten zien hoe ik train en denk ik nu al aan om bijv. 2 maanden later om mijn krachttraining te veranderen. De reden hiervoor is omdat ik dan een andere spierprikkel krijg, mijn spieruithoudingsvermogen is verbeterd en de techieken die ik dan gedaan heb, heb ik onder de knie.
Mijn 2e periode van mijn krachttraining is dan om massa te trainen, dus van lage intensiteit naar hoge intensiteit. Maar ik ga wel door met de cardio. Hierdoor wordt ik sterker, mijn vetverbranding gaat beter en is er een nieuwe uitdaging.

Ik hoop dat ik jullie voldoende geinformeerd te hebben over mijn gedachte en trainingen, en wil GRAAG een mening van jullie horen die al ervaren is in deze sport.

Hermanus

• Total Posts : 11008
    • Scores: 1130
    • Reward points : 2070
    Re:Fitness voor beginner t/m gevordene!!! ma 20-dec-10 12:48 (permalink)
    0
    Op zich is jou verhaal redelijk plausibel, in elk geval besef je dat de repranges waarmee je gewerkt hebt wat doen voor je spieruithoudingsvermogen. Vet verbranden doe je echter met je voeding en niet met de repranges waar je mee traint.

Hoge volumes lage intensiteittrainingen zullen ( zonder cardio) niet veel meer voor je metabolisme doen dan hoge intensiteitstrainingen, euh dat is op het moment zelf dan dat je traint.

Verhogen van je vvm zal wel degelijk iets doen voor je metabolisme maar om spiermassa op te bouwen zal je voedinginname weer hoger moeten zijn. Wat betreft de trainingsprikkel heb je in grote lijnen wel gelijk.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

ErEf

• Total Posts : 12432
      • Scores: 108
      • Reward points : 1431
      Re:Fitness voor beginner t/m gevordene!!! ma 20-dec-10 12:54 (permalink)
      0
      welkom hier
      je hebt er goed over nagedacht, je krachttraining hoog in de reps, wat inderdaad meer is om uithoudingsvermogen van de spier te trainen, en niet groei of kracht.
      persoonlijk zou ik cardio alleen na krachttraining doen als ik er anders geen tijd voor zou hebben.
      met krachttraining geef je namelijk een andere stimulans aan de spieren dan met welke vorm van cardio ook.
      en zo heb je op meer dagen een moment dat je je verbranding verhoogd.

WhiteStar

Re:Fitness voor beginner t/m gevordene!!! ma 20-dec-10 16:00 (permalink)
        0
        Allereerst wil ik jullie beide hartstikke bedanken voor de aandacht en de reactie, Hermke en Eref.

Hermke wat ik van jou begrijp is dus dat de vetverbranding met hoge intensiteit pas op gang komt en bij voeding dus 6-7 keer per dag. maar als ik cardio erbij doe moet ik mijn voeding aan passen aan mijn dagelijkse behoefte. Zowiezo hoor ook bij krachttraining.

Eref ja inderdaad, in het begin wil ik mijn spierconditie wat verbeteren, laten wennen aan de gewichten en de technieken goed toepassen om zo efficient mogelijk te trainen en blesures te voorkomen.

Ik moet zeggen dat de trainingen goed gaan, en dat geeft mijn een voldaan gevoel. Ik ben al paar maanden bezig en merk wel dat mijn condite, mijn kracht en spier conditie verbeterd is en nog steeds verbeterd word.

zeghetmaar

• Total Posts : 924
          • Scores: 4
          • Reward points : 828
          Re:Fitness voor beginner t/m gevordene!!! di 21-dec-10 11:34 (permalink)
          0
          Het is idd beter om krachttraining en cardio te verdelen over de dag.
          Zo haal je het meeste uit beide!
          Maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen haalbaar is...

EXPERIENCE IS THE KEY TO SUCCES...

Hermanus

Re:Fitness voor beginner t/m gevordene!!! di 21-dec-10 12:03 (permalink)
            0
            euh euh euh, ik begrijp eigenlijk niet precies wat je bedoelt. Ik heb jou in elk geval duidelijk willen maken dat droger worden een kwestie van voeding is en dat de set/repranges waarmee je traint daarop niet echt van invloed is. De toevoeging cardio natuurlijk wel.

De meest simplistische voorstelling van zaken is in elk geval dat als je droger wilt worden je meer moet verbruiken dan je er in stopt.

Why train heavy?
            Why stack plates?
            Why bend bars?
            Why train insane?

Because
            I f**king can

WhiteStar

Re:Fitness voor beginner t/m gevordene!!! di 21-dec-10 12:11 (permalink)
              0
              Okay... Ik begrijp je helemaal Hermke super blij

Dus ik moet gewoon massa trainen, dus zeg maar wat ik kan. En als ik voor droger ga moet ik cardio doen en mijn mijn voeding spelen.

Thanks Hermke!

Hermanus

Re:Fitness voor beginner t/m gevordene!!! di 21-dec-10 13:34 (permalink)
                0
                Yep dat is de strekking van mijn verhaal.

Why train heavy?
                Why stack plates?
                Why bend bars?
                Why train insane?

Because
                I f**king can

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission