Hallo beste mensen,
Ik train al sinds mijn 16e aan krachttraining en aan allerlei andere sporten maar... Ben nu 25 betekent niet dat ik 9 jaar intensief aan het trainen ben. Ik ben ook heel vaak gestopt en weer doorgegaan, maar goed ik heb de draad alweer terug gepakt met het idee van sporten hoort er bij net zoals eten en slapen.
Maar ik zal mijn mening even vertellen wat ik al die tijden heb geleerd over krachttraining;
Mijn doel is om mijn verprecentage omlaag te krijgen om zoveel mogelijk schade te beperken aan mijn spieren doe ik ook 3 x krachhttraining per week. dus begin met de warming up, krachttraining van 45 minuren en dan cardio 40 minuten op lage intensiteit. Ik let op mijn voeding dus eet 6-7 keer per dag en bij elke portie zit er eiwitvoeding in bijv. kipfilet. Daarnaast gebruik ik de Whey Protein Isolate 90-93% eiwit en drink +- 2 liter water.
Nou laat ik jullie zien wat ik geleerd heb en wat ik toepas in mijn sportschool om mijn doelstelling te halen.
* Cardio na krachhtraining verbrand ik meer vetten dan dat ik voor de tijd begin.
* De reps die ik doe zijn 15-20 keer per oefening van 3 setjes voor elke spiergroep.
* De technieken die ik uitoefen bij een oefening bijv. de bench press en je gaat voor de massa dan moet je uitstoten en dan langzaam omlaag tegendrukkend zien te krijgen, maar voor mijn doel omdat mijn doel vetverbranding is doe ik de techniek op gelijke niveau dus 2 bij 2 .
* Voeding pas ik ook, 6-7 keer per dag om je metabolisme en de suiker op pijl te houden en drink +- 2 liter water.
De volgende mening is;
Ik heb jullie met de hierboven vermelde informatie laten zien hoe ik train en denk ik nu al aan om bijv. 2 maanden later om mijn krachttraining te veranderen. De reden hiervoor is omdat ik dan een andere spierprikkel krijg, mijn spieruithoudingsvermogen is verbeterd en de techieken die ik dan gedaan heb, heb ik onder de knie.
Mijn 2e periode van mijn krachttraining is dan om massa te trainen, dus van lage intensiteit naar hoge intensiteit. Maar ik ga wel door met de cardio. Hierdoor wordt ik sterker, mijn vetverbranding gaat beter en is er een nieuwe uitdaging.
Ik hoop dat ik jullie voldoende geinformeerd te hebben over mijn gedachte en trainingen, en wil GRAAG een mening van jullie horen die al ervaren is in deze sport.