Gedemotiveerd
Author Message
peter202

• Total Posts : 236
  • Scores: 4
  • Reward points : 1050
  • Status: offline
Gedemotiveerd vr 26-nov-10 15:57 (permalink)
0
Hey,

Hebben jullie het soms dat je gedemotiveerd bent?

Mijn motivatie is volledig weg, wss omdat het resultaat er niet is wat ik verwacht had.
Maar ik doe het gewoon niet graag meer, als ik begin stop ik na 15minuten weer omdat gewoon de fun er af is.
Wanneer ik er nog wel voor ga is als ik een NO supplement heb genomen, nox of no xlpode. Maar ik ga echt niet elke keer dit nemen. Ik doe het al jaren met ups en dows maar nooit een resultaat gehad dat ik wou hebben. En alles ging goed, een goed eetschema, trainingsschema, supplementen,...
Maar als ik het dan zo zie en duizenden euro's afgelopen jaren aan supplementen heb gegeven en nu het trainen moe ben, wat nut heeft het dan gehad.
Ook als je een keer niet kan door ziekte zie je alles zo wegsmelten..

Zijn er nog die soms dit probleem hebben? Ik weet het ff niet meer maar hoe dan ook als ik zou stoppen moet ik een andere sport kiezen want ik kom echt snel bij.

Hermanus

• Total Posts : 11008
    • Scores: 1130
    • Reward points : 2070
    Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 16:11 (permalink)
    0
    Ik denk dat iedereen wel eens in meer of mindere mate last heeft van motivatieproblemen en dat kan verschillende oorzaken hebben.

Het puur alleen resultaat gericht trainen en met name alleen voor het uiterlijk zorgt meestal al redelijk snel voor motivatieproblemen. Het belangrijkste aspect in iedere sport of eigenlijk in alles wat je doet is heb je er plezier in. De funfactor is in mijn ogen de belangrijkste factor. Doe iets wat je leuk vind in je spaarzame vrije tijd en geniet van het leuk vinden van je hobby, los van de resultaten.

Ik zeg ook altijd de sport kiest de atleet of beoefenaar en voor onze sport geld dat dit een geduldsport is. Resultaten gebeuren niet in een week of een maand maar is een continuproces van progessie, soms stilstand en achteruit gaan en dat maakt het in mijn ogen een van de mooiste sporten die er is omdat je altijd bezig bent met bij leren en verbeteren. Ligt dit je niet, kies dan een andere sport of bezigheid. Krachttraining in de breedste zin van het woord is in mijn ogen een van de beste en leukste sporten die je kunt beoefenen voor mij, maar kan voor iemand anders heel goed niet zo zijn.

Het al dan niet nemen van sups doen er in mijn ogen niet toe, dat is een aanvulling en een externe factor, de belangrijkste factor ben jij zelf. Leer omgaan met teleurstellingen en tegenvallende resultaten, stel bij en leer en geniet en heb plezier.

Gaat het nu even niet, so be it, neem het waar en verbind er verder geen oordeel aan, bouw nu vooral je schema rond oefeningen die jij leuk vind en ga weer lekker genieten en als jij er lol in hebt komen de resultaten ook weer.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

sis

• Total Posts : 30859
      • Scores: 614
      • Reward points : 2064
      Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 18:20 (permalink)
      0
      Gebrek aan motivatie heb ik zelden. Net als Hermke vind ik trainen leuk en dat houdt me gemotiveerd. Als ik vooruitgang zie is dat welkom maar geen doel op zich. Ik moet wel zeggen dat ik verschillende dingen doe, niet alleen KT maar ook groepshuppellessen en spinning.

Bij ziekte kun je makkelijk gewicht verliezen maar meestal is dat vocht. Om je spieren kwijt te raken moet er wel meer gebeuren dan een paar weekjes passief zijn blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Dave Hawk

• Total Posts : 2723
        • Scores: 108
        • Reward points : 2066
        Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 18:49 (permalink)
        0
        De motivatie is altijd aanwezig maar je moet gewoon realistisch zijn in doelen, lekker trainen en de massa is niet zo maar in een paar weken verdwenen hoorknipoog.

Wat je misschien kan helpen.
        -Kijk voor de training eens een trainings dvd of bb-filmpjes op you tube.
        -Samen trainen met een partner.
        -Een nieuw supplementen en dieet plan.
        -Bezoek eens een wedstrijd en maak er een bb dag van.
        -Stel een realistisch doel en probeer dat voor een bepaalde datum te bereiken.
        -Ga een keertje op bezoek bij een andere sportschool.
        -etc.

Na 23 jaar trainen kunnen ze me nog s'nachts wakker maken voor een rondje gym.
        Neem eens een kijkje op mijn persoonlijke site:  www.robberts-tripple.nl .

zeghetmaar

• Total Posts : 924
          • Reward points : 828
          Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 20:34 (permalink)
          0
          Ik sluit mij wel bij de rest aan. Geen doelen stellen die niet realistisch zijn en lekker op you tube kijken wil  goed helpen!
          Alleen door er mee bezig te zijn (voeding, trainingsschema enz.) ben ik al gemotiveerd.
          Het is bij mij wel zo, alles of niets. Ik kan niet "gewoon" trainen en niet op mijn eten letten...
          EXPERIENCE IS THE KEY TO SUCCES...

Stan

• Total Posts : 15294
            • Scores: 13
            • Reward points : 732
            Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 22:17 (permalink)
            0
            niet zeuren maar trainen!!!

sups horen ook in de winkel, niet in je kast, weggooien die handel dus! Je hebt enkel een post workout nodig (en dan nog...) en dat kost helemaal niets meer.

en eerlijk gezegd, als je echt niet graag met gewichten smijt, dan kan je beter een andere sport zoeken, en dan eventueel gewichtheffen 'erbij' doen, om sterker te worden in de sport die je wel leuk vindt.

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

peter202

Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 23:26 (permalink)
              +1
              Jullie hebben wel gelijk. Ik denk altijd te gericht te trainen en ik verwacht mss wel te snel uiterlijk resultaat. Ik wissel ook mss te snel van schema als de resultaten tegen vallen .

Het probleem dat ik heb is ook zoals hier ook gezegd is geweest van dat ik et volledig voor ga of niet. En dat zie je dan aan men voeding. En als ik dan weer eens wat slechter eet voor 2weken lijk ik wel 3kg te zijn bijgekomen.

Misschien moet ik maar eens goed na denken en van 0 beginnen met realistische doelen en een log aan maken om hier bij te houden voor de motivatie.

Ik kan al wel zeggen dat de reacties hier me wel goed doen. Bedankt.

Hermanus

• Total Posts : 11008
                • Scores: 1130
                • Reward points : 2070
                Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 23:38 (permalink)
                0
                Een logje bij houden kan een prima motivatie zijn, ook kunnen anderen jou helpen door de commentaren in je logje.

Ik heb zelf veel geleerd van het bijhouden van mijn logje hier, hou er echter wel rekening mee dat je soms ook kritiek kunt krijgen, maar goed logjes juich ik altijd bijzonder toe en volg ik allemaal.

Testiculos habet et bene pendentes  
                Why train heavy?
                Why stack plates?
                Why bend bars?
                Why train insane?

Because
                I f**king can

twirre

• Total Posts : 1661
                  • Scores: 32
                  • Reward points : 737
                  Re:Gedemotiveerd vr 26-nov-10 23:53 (permalink)
                  0
                  Het kan ook een idee zijn om een personal trainer in de arm te nemen. Daar kun je dan terecht voor op maat advies en af en toe evalueren, tips , metingen en weet ik het wat. 
                  Ik moet zeggen dat het mij prima bevalt.

peter202

Re:Gedemotiveerd zo 28-nov-10 14:10 (permalink)
                    0
                    Ik heb eens zitten denken en ik ga het toch nog eens een kans geven.
                    Ik moet me dan echt aan een voeding- en trainingsschema houden. In het verleden is het al gebleken dat ik het zo het beste kan volhouden en er de fun in blijft.

Ik moet wel ergens een doel stellen en ik kom er maar niet uit, cutten of bulken?

Ik denk dat ik hier door ook nooit echt goed resultaat heb geboekt, ik ben niet droog, ook ni overdreven vet, maar ik wijzig mijn doel altijd, de ene keer wil ik bij komen en dan denk ik "nee toch maar afvallen" ,... en zo behaal ik natuurlijk nooit iets goed.

Wat zouden jullie doen want ik kom er blijkbaar niet uit.
                    Het is nu winter dus super droog moet ik niet staan, maar ik ben nu ook niet droog, vooral buikvet .

Cutten of bulken?

sis

• Total Posts : 30859
                      • Scores: 614
                      • Reward points : 2064
                      Re:Gedemotiveerd zo 28-nov-10 15:00 (permalink)
                      +1
                      Waarom zou je willen aankomen of afvallen? Je kunt ook proberen om op onderhoud te eten en toch te groeien. Of blijf je dan juist in hetzelfde cirkeltje hangen?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Espi

• Total Posts : 21401
                        • Scores: 147
                        • Reward points : 1816
                        Re:Gedemotiveerd zo 28-nov-10 15:12 (permalink)
                        +1
                        Er zijn vuistregels voor om te helpen bij de beslissing of je wel kan gaan bulken.. voor mannen zou het vooral interessant zijn om te bulken vanaf 10% en niet verder te gaan als ze de 15% voorbij zijn omdat je dan naar verhouding te weinig spiermassa en te veel vet zou aanzetten.
                        Zou je als naturel (zonder dat je daar aanleg voor hebt) lager dan 10% gaan en dan gaan bulken dan zouden de 'hormonale' voorwaarden hiervoor niet meer optimaal zijn en win je te weinig spiermassa omdat je te weinig testosteron aanmaakt als je vet% te laag is. Dat geldt natuurlijk nog sterker als je nog veel lager wil komen met je vet% (opnieuw, als iemand daar wel de genetische gave voor heeft, dan kan het wel.. niet als je ooit een  'dikkerdje' was.)

maar even on topic mbt je vraag: als vrouw heb je sowieso heel weinig aanleg voor spiergroei en als je altijd wat 'forser' bent geweest, is het vaak enorm demotiverend als je jezelf met anderen moet gaan vergelijken of wanneer je alleen spiergroei/vetverlies als doel stelt. Dat heb ik persoonlijk dan ook nooit als hoofddoel willen hebben.
                        Neen, lol hebben in het spelletje was wat werkt. Dat kan zijn dat je mbt training weer eens wat anders probeert maar eveneens dat je met heel veel geduld en toewijding steeds de lat een 'millimeter' hoger legt. En het is kicken als het dan steeds lukt.
                        Idem eigenlijk voor voeding: niet gaan voor de snelle veranderingen maar heel nauwgezet bezig zijn met een schema, maar jezelf ook genoeg vrijheden gunnen om eens los te gaan als je een 'fukitol' dag hebt. Ja, vooruitgang is langzaam.. maar ook gestaag en je gaat amper achteruit...

De afgelopen maanden heb ik echter wel met demotivatie te maken gehad.. vooral nadat ik accepteerde toch niet voor (Olympisch) gewichtheffen in de wieg te zijn gelegd en vooral geen zin hebben in de opofferingen (60km afleggen voor een training) .. de voeding schoot er op een gegeven moment ook bij in. Nu ik het roer om heb gegooid is zowel de lol in het trainen als in netjes eten weer helemaal terug.. blij
                        <message edited by Espi on zo 28-nov-10 15:29>

peter202

Re:Gedemotiveerd zo 28-nov-10 15:25 (permalink)
                          0
                          Bedankt Espi voor de info over de 10 -15 % regel, dit ga ik in de toekomst zeker toe te passen.

Ik ben aan het na denken en ik ga Sis haar advies toe passen, eerst op onderhoud eten en zien wat er gebeurt. Ik heb het zo nog nooit echt geprobeerd.
                          En als ik dan Espi en anderen hun verhalen lees ben ik niet alleen dat eens met demotivatie te maken heeft.
                          Ik begin er al helemaal terug zin in te krijgen 

Dan zal ik eens een voeding- en trainingsschema gaan samen stellen. blij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                            • No New Messages
                            • Hot Topic w/ New Messages
                            • Hot Topic w/o New Messages
                            • Locked w/ New Messages
                            • Locked w/o New Messages
                            • Read Message