Gevoelig voor.... kwaaltjes?
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 24 of 24
Author Message
Wenn

• Total Posts : 386
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
RE: Gevoelig voor.... kwaaltjes? vr 18-jul-03 23:45 (permalink)
0
@ wateengedoe...thnxie voor de tip ga het zeker proberen want ,...uhms ,maandag beginnen de "leuke dagen" weer ( , vermoed dat het wel wat gaat afdoen,momenteel loop ik die dagen alles te boenen en te schrobben,het gras afdoen enzo.,en toch blijf ik steeds het gevoel hebben dat ik uit mijn vel kan gaan springen.
Ik laat in ieder geval zeker wat weten!!!!

wateengedoe2

• Total Posts : 3846
    RE: Gevoelig voor.... kwaaltjes? za 19-jul-03 15:04 (permalink)
    0
    quote:
    Oorspronkelijk geplaatst door: Fitness Chick

@wateengedoe...ik mis geloof ik iets...waarom niet zwaar squatten en deadliften als je ongesteld bent??

Als je veel last van menstruatiepijn hebt (buik/lage rugpijn) zal zwaar tillen dat verergeren. Voorbeeldje: ik heb weinig last, één pijnstillertje op de eerste dag is voldoende. Vorig jaar met pinksteren had mijn broer een plaats op een markt om perkplantjes te verkopen en ik heb daar toen meegeholpen. Zware kisten met planten sjouwen etc. Was net op de eerste dag van mijn menstruatie, ik heb 4 finimals op, wat nóg niet genoeg was! De dag erna had ik een kater van al die pijnstillers. Ik weet nu dus dat ik niet zwaar moet tillen op die dag. Heb ook één keer gesquat op die dag en dat viel ook zeer slecht.

Dit geldt natuurlijk alleen als je überhaupt lichamelijke klachten hebt, maar dat hebben de meeste vrouwen wel in meer of mindere mate.

wateengedoe2

• Total Posts : 3846
      RE: Gevoelig voor.... kwaaltjes? za 19-jul-03 15:09 (permalink)
      0
      quote:
      Oorspronkelijk geplaatst door: Wenn

@ wateengedoe...thnxie voor de tip ga het zeker proberen want ,...uhms ,maandag beginnen de "leuke dagen" weer ( , vermoed dat het wel wat gaat afdoen,momenteel loop ik die dagen alles te boenen en te schrobben,het gras afdoen enzo.,en toch blijf ik steeds het gevoel hebben dat ik uit mijn vel kan gaan springen.
      Ik laat in ieder geval zeker wat weten!!!!

Als je nog nooit gesquat/gedeadlift hebt, moet je zeer goed uitkijken dat je niet te zwaar gaat. De techniek is nl. niet één twee drie te leren en dat moet je zeker eerst met een lichter gewicht doen. Dus misschien kun je nu je kwaadheid nog niet goed kwijt in die oefeningen, maar de komende maand heb je denk ik wel genoeg tijd om te oefenen en dan in je volgende PMS-periode wel goed te kunnen 'raggen' met de gewichten. Kies een gewicht wat je max. ong. 10x achter elkaar kunt doen. Bij mij is dat ong. mijn eigen lichaamsgewicht bij squat en ong 10 kg meer met deadlift. Bij jou zal dat afhankelijk zijn van hoe getraind je nu bent, natuurlijk. Doe je al langere tijd serieus aan krachttraining, dan zul je je eigen gewicht ook redelijk snel kunnen squatten, maar begin je nog maar net, dan moet je het niet te gek maken en zul je bijv. met 25kg (na de oefenperiode om de techniek onder de knie te krijgen) al best goed uit de voeten kunnen. Succes ermee en laat je niet kisten door die stomme PMS knipoog

Wenn

• Total Posts : 386
        RE: Gevoelig voor.... kwaaltjes? zo 20-jul-03 21:23 (permalink)
        0
        @wateengedoe,wederom bedankt ) Heb het erover gehad met de begeleider in de gym en ja hoor,als opnieuw beginnend sportend "newbie" van 3 weken die best goed vorderingen maakt mag ik dinsdag om 18.00u gaan "leren"squatten en deadliften!Hij vond het wel funny,meeste dames bij ons zijn sowieso al zelden aan het trainen met gewichten.Dat mogen heeft ook grotendeels te maken met mijn knie,hebben ze ff bekeken hoe dat zou gaan herstellen.Dus ik heb groen licht van de professor,zo sla ik weer lekker twee vliegen in 1 klap.
        Maar wederom merk ik,waar een wil is is een weg en met de tips die ik hier krijg word de weg breder en mijn wil nog sterker ) Thnxie!!!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
          Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 24 of 24

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
          • No New Messages
          • Hot Topic w/ New Messages
          • Hot Topic w/o New Messages
          • Locked w/ New Messages
          • Locked w/o New Messages