Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 24
|
Author |
Insider
-
Total Posts
:
3083
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Gevoelig voor.... kwaaltjes?
di 15-jul-03 12:38
( permalink)
We hebben vast allemaal wel eens last van bepaalde kwaaltjes/kwalen (raar woord eigenlijk). Ben benieuwd of jullie dat nou ook hebben, en of je dat soms al op je sloffen voelt aankomen. Wat doe je eraan, of hoe voorkom je het? Zal een voorbeeld geven waar ik wel eens mee te kampen heb, en het is ook eigenlijk een vrouwenkwaal, al hebben sommige mannen er ook last van. Maar ik zelf ben dus erg gevoelig voor blaasontsteking en dergelijke. Komt bij vrouwen nu eenmaal veel vaker voor omdat bij mannen het 'weggetje' nou eenmaal een stuk langer is  . Heb als 17-18 jarige genoeg verschillende antibiotica's hier tegen gehad, maar steeds kwam het terug. Nu wil het ook dat ik rond die tijd Diver leerde kennen, dus dat zal er ook gerust mee te maken hebben gehad. Tegenwoordig voel ik het altijd al aankomen, en vaak genoeg is het bijna altijd mijn eigen schuld. Bij warm weer, (te) weinig drinken, en te 'zout' eten, dan is het bij mij raak. Gevolg is een zeer akelig gevoel, en krijg met dit hete weer gewoon kippevel, en heb het letterlijk koud. Beste remedie is lekker onder de wol te kruipen en een beetje afleiding te zoeken. Vandaar dat ik nu ook thuis zit, had eigenlijk gewoon een middag vrij genomen omdat het lekker weer was, maar net terug in de trein zat ik al van hmm... tis weer zover. Nu ik net thuisgekomen ben heb ik een voorraad drinken voor me staan, en drink ik eigenlijk zoveel ik op kan, en dan zakt het na een paar uur af, en is er niets meer aan de hand. Tja, lastig blijft het... maar overleef het wel weer
|
|
|
|
Tjeerd
-
Total Posts
:
1005
-
Reward points
:
0
-
|
RE: Gevoelig voor.... kwaaltjes?
di 15-jul-03 13:32
( permalink)
Sterkte Diverin, is het verdorie lekker weer en krijg je dit :bawling::bawling::bawling: Dat je maar snel weer de oude bent ! Oja over kwaaltjes, eigenlijk nooit ergens last van behalve hooikoorts dan...
|
|
|
|
Insider
-
Total Posts
:
3083
-
Reward points
:
0
-
|
di 15-jul-03 14:00
( permalink)
Gaat nu wel weer hoor, als ik het maar niet koud heb, dus ga zo maar ff in de tuin liggen zonnen, met weer een volle fles water naast me.
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
di 15-jul-03 15:33
( permalink)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit last heb van dat soort dingen. Afgezien van de standaard verkoudheid die af en toe optreedt.
|
|
|
|
iedje
-
Total Posts
:
979
-
Reward points
:
0
-
|
di 15-jul-03 16:41
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: patrick Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit last heb van dat soort dingen. Afgezien van de standaard verkoudheid die af en toe optreedt.
:2confused::fuckoff  N)
|
|
|
|
Mimi van Gilles
-
Total Posts
:
58
-
Reward points
:
0
-
|
di 15-jul-03 17:20
( permalink)
Ik heb sinds augustus 2000 regelmatig last van terugkerende urineweginfecties. Iedere keer antibiotica, dan is het weer even weg, maar een paar maanden later is het alweer terug. Is vreselijk irritant, want ik heb dan ontzettende pijn in m'n buik en rug. Zodra ik die pijn voel, (rechtsonder in m'n rug met name) dan weet ik dat het een paar dagen later weer raak is. Kenmerken zijn regelmatig bloedverlies, bloed in de urine en branderig gevoel tijdens plassen. Heb een blaas- en nier echo gehad 2 en half jaar geleden. Was verder niks bijzonders te zien op een galsteentje na. Maar die kon niet de oorzaak van de klachten zijn. Ik drink sindsdien veel meer op een dag, met name water en haal ook regelmatig een fles cranberrysap, schijnt ook zeer goed te zijn tegen blaas/urinewegproblemen. Laat ik het afkloppen, maar het gaat de laatste tijd bijzonder goed! Ow ja, heb vorig jaar ook nog een paar keer achter elkaar fikse keelontsteking gehad. Niet kunnen slikken, witte plekken op je tong, ontzettende keelpijn, (echt een heel rauw gevoel), opgezette klieren en natuurlijk koorts. Echt heel pijnlijk. Paar keer antibioticakuur gehad. Als het nu weer terugkomt dan mogen mijn amandeltjes er fijn uit. :cry1: :wave1:
|
|
|
|
Insider
-
Total Posts
:
3083
-
Reward points
:
0
-
|
di 15-jul-03 17:32
( permalink)
Lijkt dat niet meer op een nierbekkenontsteking? (vanwege pijn in je rug) Hebben ze toen ook lab waarden laten testen? Gelukkig dat het tegenwoordig beter gaat dan!  Tis gewoon een ellende als je het hebt...
|
|
|
|
Fitness Chick
-
Total Posts
:
254
-
Reward points
:
0
-
|
di 15-jul-03 21:43
( permalink)
heb alleen last van verkoudheid wat bijna standaard overgaat in bijholte ontsteking...tegenwoordig heb ik altijd kamille in huis om te stomen en dan kan ik het ergste wel voorkomen...een paar jaar geleden had ik het vaker dan nu ...nu bijna niet eigenlijk (1-2 keer per jaar). Merk ook dat als ik lekker in mijn vel zit dat ik dan bijna nooit ziek ben of ergens last van heb.
|
|
|
|
Wenn
-
Total Posts
:
386
-
Reward points
:
0
-
|
di 15-jul-03 22:07
( permalink)
Vrouwenkwaaltje!!!!!!!!PMS  ( Al een geluk dat ik geen chocolade meer nodig heb! Na verschillende bezoekjes bij de "vrouwenarts" wegens een wel erg pijnlijke menstruatie,kreeg ik te horen dat er niets fouts is,maar dat ik bij de groep meiden/vrouwen hoor die maandelijks afzien.Kreeg wel een leuke oplossing,een andere pil die ik 2 maanden kan doornemen en dan een stopweek.Dus 6/jaar lijden is te doen. Alleen,mijn hubbie is nog steeds op zoek naar iets dat helpt tegen mijn rothumeurtje voor die 2/3 dagen die voorafgaan ;-)
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30859
- Scores: 614
-
Reward points
:
2064
-
|
wo 16-jul-03 00:17
( permalink)
Nou, natuurlijk de migraine rond menstruatie, en bij onverwachte extreme stress... het syndroom van Le Mans (24 uurs race, ofwel diarree  ). Maar dat komt gelukkig niet zoveel voor. Verder de laatste jaren gezeur met pezen e.o. Tennisarm, achillespeesontsteking, nu dan ontsteking peesaanhechting aan hiel, het lijkt wel een rondreizend circus in mijn lichaam. Steriele ontstekingen dan, geen etter-taferelen.
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
- Scores: 21
-
Reward points
:
1008
-
|
wo 16-jul-03 10:19
( permalink)
Blaasontsteking, keelontsteking... Antibioticakuurtje en nog maar eentje. Ja ik ken het. Direct na de sex (romantisch) naar de WC rennen om te plassen lijkt wel goed te helpen. Gelukkig had ik er niet zo veel last in de vorm van pijn (van de blaasontsteking dan). Alleen vervelend vaak naar de WC moeten en zelfs bloed in mijn urine gehad, dat was schrikken. Zodra ik ook maar denk dat het er weer aankomt, veel drinken. Cranberriesap verkopen ze bij AH en schijnt er heel goed voor te zijn. De smaak is niet om over naar huis te schrijven, maar als het helpt... Verder veel Vit C en schijfje citroen door je water. Verder kruidenthee blaas/nieren (Kneipp: akkerpaardestaart). Bij aankomende keelontsteking dubbelzoute drop eten. Helpt geweldig, beter nog dan alle middeltjes die ervoor verkocht worden. Alleen vind ik die dropjes dan echt niet lekker meer. Verder kamille thee drinken. Heb voor zowel keelotsteking als blaasontsteking ook homeopatische druppeltjes gehad, weet alleen niet meer precies wat.
|
|
|
|
Britt
-
Total Posts
:
137
-
Reward points
:
0
-
|
wo 16-jul-03 12:18
( permalink)
Voor keelontsteking of keelpijn heb ik altijd, tussistin en tonsiotreen van VSM in huis. Als ik ook maar het gevoel krijg dat ik pijn in me keel ga krijgen, (je kent het wel, gevoelige slijmvliezen, pijn met slikken) begin ik die tabletjes al in te nemen. Bij mij zet het dan niet door naar een keelontsteking, en ben ik het ook zo weer kwijt en helemaal de oude.[^] Greetz, Britt :wave1:
|
|
|
|
Mimi van Gilles
-
Total Posts
:
58
-
Reward points
:
0
-
|
wo 16-jul-03 12:19
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: Diverin Lijkt dat niet meer op een nierbekkenontsteking? (vanwege pijn in je rug) Hebben ze toen ook lab waarden laten testen? Gelukkig dat het tegenwoordig beter gaat dan! Tis gewoon een ellende als je het hebt...
Ze hebben toen wel bloed geprikt bij me, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar dat toen allemaal op getest is. Onderzoek toonde aan dat er ergens een ontsteking in mijn lichaam zou zitten. Sja, daar kan je alle kanten mee op he. :wave1:
|
|
|
|
R0XXXY
-
Total Posts
:
5539
-
Reward points
:
0
-
|
wo 16-jul-03 17:12
( permalink)
Kwaaltjes.. geen idee eigenlijk... schuif bijna altijd alles op mijn fibromyalgie (reuma in de aanhechtingen tussen de spieren en de pezen ) dat is dus ook mijn enige kwaal .. Verder ben ik eigenlijk best heel gezond nu ik er zo over nadenk.. [^] eigenlijk nooit ziek of verkouden ofzo.. geen blaasontstekings ed.. :yipee: Alleen iedere dag pijn.. dan hier.. dan daar.. ene dag erger dan de andere.. soms loop ik als een oud vrouwtje.. en de andere dag huppel ik weer vrolijk rond.. maar dat overleven we wel .. zoals diverin ook zegt! Ben een bikkel.. :wave1:
|
|
|
|
NaiaD
-
Total Posts
:
197
-
Reward points
:
0
-
|
do 17-jul-03 11:51
( permalink)
kwalen.. arg praat me er niet over.. Ik heb er zat :bawling: M'n rechteroog wat steeds blinder word. M'n onderrug die erg slecht is vanwege een verschoven rugwervel.. Mn darmkwalen.. Chronische vernauwing in mn dikke darm.. Waardoor als ik loop te stressen of te piekeren onwijze last van krijg en totaal NIKS meer kan doen.. Knakkende kaak die soms ook gewoon vast blijft staan.. Knieen die op slot kunnen schieten op elk moment van de dag.. Nee het is fijn om een NaiaD te zijn :flush: Maar ja ondanks dat zit ik lekker in mn vel hoor
|
|
|
|
Euan
-
Total Posts
:
615
-
Reward points
:
0
-
|
do 17-jul-03 11:56
( permalink)
eigenlijk nooit ergens last van, ja oke, een keertje hoofdpijn of verkouden, maar dat valt te verwaarlozen..
|
|
|
|
iedje
-
Total Posts
:
979
-
Reward points
:
0
-
|
do 17-jul-03 12:47
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: NaiaD kwalen.. arg praat me er niet over.. Ik heb er zat :bawling: M'n rechteroog wat steeds blinder word. M'n onderrug die erg slecht is vanwege een verschoven rugwervel.. Mn darmkwalen.. Chronische vernauwing in mn dikke darm.. Waardoor als ik loop te stressen of te piekeren onwijze last van krijg en totaal NIKS meer kan doen.. Knakkende kaak die soms ook gewoon vast blijft staan.. Knieen die op slot kunnen schieten op elk moment van de dag.. Nee het is fijn om een NaiaD te zijn :flush: Maar ja ondanks dat zit ik lekker in mn vel hoor
lol alsof je t over mij hebt! alleen heb ik geen last van mn rechteroog verder echt pcies tzelfde btje gammel......
|
|
|
|
cloggy
-
Total Posts
:
333
-
Reward points
:
0
-
|
do 17-jul-03 13:36
( permalink)
Tijdje last gehad van 'spontaan flauwvallen'. Gebeurde eigenlijk alleen aan het einde van de week (vrijdags dus typisch) na een week van te hard werken, in een warme benauwde rokerige ruimte. Twee keer bijvoorbeeld in Paradiso. Vond het zelf geen probleem, alleen mijn ex krijg bijna een hartverzakking ervan en haar lol was er na een tijdje wel vanaf. Die paar keer dat het nog voorkomt voel ik het nu aankomen en ga gewoon even liggen. En beter naar mijn lichaam luisteren en grenzen kennen. Maar ja, wil niets missen en bij alle feestjes zijn.....  $ Diverse onderzoeken in ziekenhuis (EEG, MRI scans etc), maar heeft niets opgeleverd (tuurlijk niet!!!). K.u.t. medische zorg hier, maar ja, moest van exje laten onderzoeken O ja, vergeet nog een klein hartaanvalletje wat door de huisarts in eerste instantie werd afgedaan als een griepje (k.lootzak), maar dat telt verder niet.
|
|
|
|
wateengedoe2
-
Total Posts
:
3846
-
Reward points
:
0
-
|
vr 18-jul-03 21:20
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: Wenn Vrouwenkwaaltje!!!!!!!!PMS ( Al een geluk dat ik geen chocolade meer nodig heb! Na verschillende bezoekjes bij de "vrouwenarts" wegens een wel erg pijnlijke menstruatie,kreeg ik te horen dat er niets fouts is,maar dat ik bij de groep meiden/vrouwen hoor die maandelijks afzien.Kreeg wel een leuke oplossing,een andere pil die ik 2 maanden kan doornemen en dan een stopweek.Dus 6/jaar lijden is te doen. Alleen,mijn hubbie is nog steeds op zoek naar iets dat helpt tegen mijn rothumeurtje voor die 2/3 dagen die voorafgaan ;-)
PMS is ook mijn enige steeds terugkerende kwaal(tje) (overigens zonder pijnlijke menstruatie die erop volgt bij mij). Tja, en wat doe je aan het emotionele? Allereerst beseffen waar het door komt en dat het ook vanzelf weer overgaat. Wat ook helpt, is zwaar squatten en deadliften (kun je dus niet doen als je al ongesteld bent, maar ik neem aan dat je tijdens de PMS nog geen lichamelijke klachten hebt?). Daardoor gaat je lichaam meer testosteron aanmaken, waar je je beter door zult voelen (helpt bij mij in ieder geval). Je moet dan wel een echt zwaar gewicht gebruiken (na een beginperiode waarin je de techniek goed onder de knie krijgt). En ook: het geeft je een uitlaatklep voor je klotegevoelens, bijv. woede. Voor degenen die die oefeningen niet kennen: squat (die moet je wel voor de veiligheid in een squatrek doen, zodat je in noodgevallen onder het gewicht kunt uitkruipen): deadlift:
|
|
|
|
Fitness Chick
-
Total Posts
:
254
-
Reward points
:
0
-
|
vr 18-jul-03 23:04
( permalink)
@wateengedoe...ik mis geloof ik iets...waarom niet zwaar squatten en deadliften als je ongesteld bent??
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|