Hallo allemaal!
Tot een jaar of 3 geleden was ik fanatiek aan het powerliften. Bench en squat waren niet superhoog maar ik was trots op mn 230kg deadlift. Toen ik mn pink had gebrokenen uit het gips kwam ben ik weer te hard van stapel gegaan en was pols chronisch overbelast, mijn pink had nagenoeg geen kracht meer en ik kon de pink niet meer tegen mijn vingers sluiten. Dus maanden therapie om dat weer terug te krijgen. Daarna heb ik alles op alles willen zetten om die 250kg dl te halen met als gevolg dat ik me letterlijk een burnout heb getrained. In combinatie met relatie problemen had ik opeen torenhoge bloeddruk, chronische slapeloosheid en tuimelde zomaar in een depressie.
In de jaren daarna heb ik mijn passie voor de sport verloren omdat ik lichamelijk maar langzaam herstellende was.
Nu werd het echt noodzakelijk om weer wat te gaan sporten want de kilo's kwamen er op de verkeerde plek aan en mijn conditie was schrikbarend haha. Dus eerst een paar maandjes op de baby gewichtjes en langzaam aan mijn lichaam weer laten wennen aan 'sport' en al valt het mega tegen, ik ben wel gemotiveerd en heb de wijze les geleerd om het rustig op te bouwen.
Afgelopen week gekeken wat ik nu zo'n beetje kan, en aan de hand daarvan een 5x5 schema opgebouwd waar ik vandaag maandag 4-4-2011 aan wil beginnen. Ik besef donders goed dat ik weer een paar jaar ouder ben, en mijn lichaam niet meer zo hard en zwaar kan als toen en daar heb ik vrede mee. Doel is om elke week 2,5kg zwaarder te gaan dan de zware dag op maandag. Doel is om zo weer terug te komen in een goede trainings routine en natuurlijk al mijn verloren massa een beetje terug te halen. Ik ben gestopt met 82kg met 22%, en zit nu op 77kg met 20%, hetbegint alweer een beetje zichtbaar te worden dat ik wat massa aan het terugwinnen ben en dat voelt goed. Ik ben op de goede weg en hoop de komende tijd op de juiste en gezonde manier te trainen! Mn ego heeft me al genoeg problemen bezorgt en dat heeft niet voor gains gezorgd
Na mijn 9 weken 5x5 hoop ik via dit forum een nieuwe schema samen te stellen en het beste uit mijn trainingen te kunnen halen.
Gegroet, Gilbert