Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 38 of 38
|
Author |
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
Status: offline
|
Re:Goed schema voor spieren accentueren?
za 01-okt-11 19:09
( permalink)
Jammer dat je Hermke's posts als destructief commentaar ziet en dat je de opbouwende kritiek kennelijk niet ziet. Ik zie juist allemaal praktische tips en een uitgebreide onderbouwing van zijn mening. Het is helemaal niet gezegd dat je bloedfanatiek moet zijn, of dat je ambities moet hebben om breed te worden. We willen alleen maar aangeven dat als je 'gewoon' een strak lichaam ambieert zwaardere kt juist heel geschikt is, en dat je als vrouw zijnde echt niet zomaar breed gaat worden. Voor extreme resultaten zul je extreme arbeid moeten leveren, voor langere tijd. Maar het belangrijkste is dat je met plezier traint, en als jij liever elke avond situps doet en af en toe met 1kilogewichtjes wilt stoeien, is dat natuurlijk aan jou. Ik vraag me alleen sterk af of je hiermee je doelen gaat bereiken. Ik denk het niet. Toch veel succes verder! (met zwaardere kt bedoel ik trouwens niet dat je meteen met volle stangen bezig zou moeten, ik zou zeker aanraden dit heel rustig op te bouwen (met een kale bezemsteel bijvb  zoals velen beginnen die met losse gewichten aan de gang gaan) Omdat je herstellende bent nog van je hersenschudding, maar sowieso begint elke beginner met weinig gewicht en richt je je eerst op uitvoering. Daarna zal je je lichaam moeten blijven prikkelen wil je vooruitgang boeken. Ik zeg dit omdat ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met enkel -en polsgewichtjes bezig bent . En ik me afvraag hoe je dat dan wilt opbouwen met het oog op resultaat. MAW ....ik denk dat je hier helemaal geen resultaat mee gaat behalen)
<message edited by Lai on za 01-okt-11 19:44>
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
birdie85
-
Total Posts
:
20
- Scores: 1
-
Reward points
:
114
-
|
za 01-okt-11 20:24
( permalink)
Hoi Lai, De mening van Hermke dat je zwaardere KT ook kunt doen met mijn doel voor ogen begrijp ik, alleen wil ik niet zware KT doen. Hermke komt niet met concreet advies over mijn schema en haalt het nogal lomp naar beneden. Z'n toon spreekt mij absoluut niet aan en ik heb geen behoefte om op zo'n botte manier op een internetforum toegesproken te worden. Alle kritiek is welkom, maar je kunt je wel normaal blijven uitdrukken. Dat doen de anderen hier ook. Hierbij wil ik alle anderen die reageerden bedanken, want er zitten zeker nuttige tips tussen. Momenteel doe ik veel oefeningen met de Nike training app. Daar hoor ik positieve dingen over. De oefeningen doe ik om te beginnen met 2 kg dumbbells. Als dat goed gaat, koop ik 5 kg en evt zo nog verder. Ik ben niet met enkel- en polsgewichtjes bezig. Sommige oefeningen doe je met het gewicht van je eigen lichaam. Ik wil vooral weten of m'n trainingsschema ok is, los van hoeveel kg gewichten. En of het hiermee mogelijk is om iets sterker te worden en op gewicht te blijven. Het belangrijkste is inderdaad om er plezier in te hebben. Het is niets voor mij om heel erg frequent te trainen. Niet haalbaar in met werk ook niet trouwens. M'n streven is dus: iets sterker worden, iets strakker en op gewicht blijven. De voeding en training in het schema is voor mij haalbaar, vol te houden. Ik wil heel graag weten of je er zichtbare resultaten mee boekt in het kader van mijn doel.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11014
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
za 01-okt-11 21:05
( permalink)
Komt op mij nog steeds over dat ik alleen mag zeggen wat jij graag wilt horen. Ik en vele anderen hier hebben ons de afgelopen jaren de pestpokke getypt om anderen te helpen en dan te helpen op constructieve wijze. We hebben schema's uit zitten typen, uitleg gegeven over van alles en nog wat, uiteindelijk zijn wij geen van allen persoonlijke trainers en doen wij dit ook uit hobby en liefde voor de sport en jij bent gewoon het zoveelste lid met de zelfde vragen die we al duizenden keren hebben beantwoord. Ook ik was ooit een beginnend lid, welliswaar een ervaren trainee, maar even zo goed beginnend en ik heb hier nooit kadootjes gekregen en terecht, want uiteindelijk kun je iemand een vis geven en dan kan hij eten, maar als je iemand leert vissen heeft hij altijd te eten. Recentelijk heb ik mij nog de pleuris zitten typen op voedingschema's voor een nieuw lid om vervolgens via pm een trap na te krijgen omdat het toch niks voor hun bleek te zijn en dat terwijl ze mij toch echt zelf gevraagd hadden. Min post voor jou was bedoeld om jou zelf te laten nadenken en als sport niet eens jou hobby is, wat verwacht je dan van ons, dit forum is namelijk vooral bedoeld voor hobbysporters. Je kan natuurlijk ook een PT nermen, uurtariefje van ongeveer € 60 per uur, of je probeert te begrijpen wat ik je wilde vertellen en komt met gerichte vragen over je trainingsschema en dan wil ik het je wel uitleggen want dan zou in elk geval blijken dat je een beetje je huiswerk heb gedaan. Constructief zijn is in mijn ogen dus niet het letterlijk voor kauwen van huiswerk wat je eigenlijk zelf moet doen. Constructief moet je aan het denken zetten en er voor zorgen dat je de basis leert begrijpen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
birdie85
-
Total Posts
:
20
-
Reward points
:
114
-
|
za 01-okt-11 21:27
( permalink)
Nou Hermke, als je geen zin hebt om op een forum beginnende krachttrainers te helpen, dan zou ik er vooral mee stoppen. Je klinkt namelijk niet echt alsof je er nog plezier in hebt. Ik kan me goed voorstellen dat het soms vervelend is als je keer op keer dezelfde vragen krijgt, maar dat kun mensen niet altijd verweten. Zeker niet als ze zich voldoende hebben ingelezen. Ik heb wel degelijk m'n huiswerk gedaan en dat is nu precies het probleem. Er zijn zoveel uiteenlopende meningen over wat wel en niet goed is. Ik verwacht van niemand dat hij of zij voor mij een trainingsschema bedenkt. Het schema dat ik heb bedacht is gebaseerd op wat ik op internet kan vinden en wat mijn agenda toelaat. Als je nog zinnige tips hebt, bijvoorbeeld over de verdeling en hoeveelheid van kracht en cardio, dan hoor ik het graag. Maar als je vooral een beginner, die heel graag wilt trainen en probeert daar een goede manier in te vinden, terecht wilt wijzen, laat dan maar.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11014
-
Reward points
:
2073
-
|
za 01-okt-11 21:47
( permalink)
Weet je zal ik jou even mijn bankrekeningnummer geven dan kun je even geld overmaken en dan zal ik voor jou buigen als een knipmes. En jou alles precies vertellen en op de manier zoals jij het graag wilt horen. Blijkbaar wil jij nog steeds niet begrijpen dat ik als ondernemer en eigenaar van 3 bedrijven dit puur voor mijn lol doe, als een uit de hand gelopen hobby en mijn plezier bestaat er vooral uit dat mensen gaan begrijpen en in zien datt krachttraining op welk niveau dan ook zo leuk is en zo verdomde goed voor ze is. Inhoudelijk, Sheru heeft jou al aangegeven dat je dus meer aan krachttraining zou moeten doen en ik denk dat het wel duidelijk is dat zulks ook mijn mening is. Nog verder uitgelegd, doe je cardio na de KT en dat zal van beide het rendenment verhogen. Mocht je thuis willen blijven trainen schaf dan wat halters en dumbells aan en ga je toeleggen op compounds, waarschijnlijk is het nog beter om een abbo te nemen op een goede sportschool waar je de mogelijkheid hebt om beide te combineren en dan zou ik uit gaan van ongeveer 45 min KT per sessie en 30 min cardio of 15 min interval cardio.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
birdie85
-
Total Posts
:
20
-
Reward points
:
114
-
|
za 01-okt-11 22:01
( permalink)
-
<message edited by birdie85 on ma 03-okt-11 21:39>
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3146
- Scores: 314
-
Reward points
:
1852
-
|
za 01-okt-11 22:42
( permalink)
t probleem is ook dat je Hermke niet kent.. Hermke lijkt inderdaad af en toe wat "bot" over te komen, maar hij is een toffe peer met het hart op de juiste plaats en staat voor veel mensen klaar en wordt daar zelf nog weleens bij vergeten! Wel top van je dat je m uiteindelijk toch nog bedankt! Hopelijk blijf je gewoon terug komen op t forum, zou toch zonde zijn om dit leuke informatieve forum te verlaten!
"Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
-
Reward points
:
1269
-
|
zo 02-okt-11 00:27
( permalink)
Ik kan idd wel begrijpen dat zijn soms wat ongenuanceerde toon niet helemaal goed valt bij iedereen, als je hem niet kent  . Maar ben het met India eens. Het komt allemaal uit een goed hart, een beregoed hart zelfs. Ik ken eerlijk gezegd niet veel mensen die zo behulpzaam en eerlijk zijn en als je hem een beetje kent vergeef je hem zijn onbehouwenheid direct
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
- Scores: 580
-
Reward points
:
2055
-
|
zo 02-okt-11 10:08
( permalink)
birdie85 Dank voor je reactie, SheRu. M'n instucteur vindt sit-ups goed om iedere avond te doen, maar waarom...niet uitgelegd... Eiwitten ga ik wat meer op letten. En m'n derde opmerking?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
danique003
-
Total Posts
:
36
- Scores: 4
-
Reward points
:
52
-
|
zo 02-okt-11 13:28
( permalink)
Lekker blijven lezen en posten Birdie!
|
|
|
|
nails
-
Total Posts
:
588
- Scores: 83
-
Reward points
:
1336
-
|
zo 02-okt-11 20:09
( permalink)
Als ik Hermke's posts al meteen als neerbuigend en beledigend had ervaren, was ik nu niet zover geweest als dat ik nu ben En met dank aan alle tips van de 'andere' forumgebruikers! Ben geen dame die veel heeft toe te voegen aan de meeste trainingstechnieken....maar wel aan een flauwekultopic *uche* Meer eentje die voor zichzelf alle info heeft verzameld en daar haar trainingsschema en voeding op af heeft gesteld. Waarvoor hulde aan u allen!!!!!!! *ik zeg het te weinig* Dus Birdie........een wijze raad, neem alle info ter harte en doe er je ding mee! En af en toe een (kleine) vordering posten is altijd gezellig
Live your dreams!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30861
- Scores: 615
-
Reward points
:
2067
-
|
zo 02-okt-11 20:50
( permalink)
Komt het toch nog goed  en wat mij betreft is iedereen vrij om zijn mening te geven, of je nu topatleet bent, of geheel niet traint, voedingexpert bent of juist begint met verbeteren, en uiteraard de offtopic party-animals. En alles wat daar tussenin hangt. Ik vind dat iedereen op zijn of haar manier wat bij kan dragen, een forum bestaat juist bij de gratie van mensen die posten. Zelfs als dat bottehorkerig over kan komen
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
- Scores: 28
-
Reward points
:
112
-
|
ma 03-okt-11 13:12
( permalink)
AMEN. Ik sluit me er helemaal bij aan @ Sis, roggebrood is lekker!  En de hoeveelheid lijkt weinig, maar dit is niet het standaard brood wat in de winkel ligt, veul groter en dikke plakken  en driezestigdubbel belegd  anders zou ik al doodgevallen zijn haha
|
|
|
|
Blueeyes
-
Total Posts
:
78
- Scores: 24
-
Reward points
:
340
-
|
ma 03-okt-11 16:05
( permalink)
Jammer is het gewoon dat je iets wil waarbij je wel het aantal kilo's blijft wegen wat je nu weegt en dat kan gewoon bijna niet. Als jij strakker wil worden zul je misschien na maanden, misschien zelfs een jaar misschien wat meer gaan wegen maar je oogt slanker en je zit strakker in je vel wat ook een doel van je is. Waarom zijn die kilo's zo belangrijk voor je Birdie? Gooi die weegschaal de deur uit en ga meten. Geeft veel minder stress en je zult zien als je de adviezen opvolgt je broeken losser gaan zitten. En nee, je hoeft niet 7 dagen in de week te trainen en je alles te ontzeggen. Sporten moet leuk blijven en zolang jij geen wedstrijden oid wil gaan doen zijn de adviezen voor jou haalbaar zonder het plezier in het sporten te hoeven verliezen en je doelen te kunnen behalen.
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
-
Reward points
:
1269
-
|
ma 03-okt-11 20:46
( permalink)
@Ruthy; Deze toevallig? Die heb ik altijd en is zeker lekker! Maar echt niet dat ik het bij een halve snee houd, hoe dik belegd ook
|
|
|
|
AnneL
-
Total Posts
:
3
- Scores: 0
-
Reward points
:
11
-
|
zo 20-nov-11 19:39
( permalink)
Beste Hermke, Ik heb veel aan jou reacties op verhalen van anderen! Bedankt hiervoor!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11014
-
Reward points
:
2073
-
|
zo 20-nov-11 20:26
( permalink)
Verrassend   Meestal zien ze mij als een lomperik die het allemaal zo slecht met mensen voor heeft, maar goed weinig mensen kunnen in mijn hart kijken. Vrijwel niemand kent mijn achtergrond nog het mileu voor ik mij aan ontworsteld heb nog de motivatie waarom ik de dingen zeg die ik zeg en hier laat ik het verder maar bij.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
ma 21-nov-11 14:19
( permalink)
Vraag eens aan die instructeur waarom je zo veel situps moet gaan doen en wat je er mee berijkt. Voor zo ver ik weet is het tijdverspillen en zal het pas werken als het een cardio workout word van minstens 20 minuuten, is je voeding dan ok goed dan zal je hier wat van afvallen. Maar waarom deze oefeningen daar voor pakken terwel er betere oefeningen voor zijn om je spieren uit e laten komen, zoals fietsen en lopen enzv. De buik word trouwens al genoeg getraind met andere zware oefenignen. Misschien wel beter zelfs dan enkel crunches.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|