Goede en goedkope cardio , Waar ?

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
Harm
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/05 14:31:12 (permalink)
+1 (1)
Ja, je moet inderdaad wel je training leuk vinden, wat je leuk vindt blijf je doen, of je moet een zeer goede discipline hebben dat je het kan opbrengen door te gaan ook al vindt je je training niet leuk.
Resultaat zorgt er ook vaak voor dat je iets leuk gaat vinden.
Voeding bepaald ook een deel van je resultaat, vergeet dat niet.
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/07 18:18:44 (permalink)
0
Harm

Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat je alleen wat afvalt met cardio training in de beginfase, daarna zou je toch ook naar je voedingspatroon moeten gaan kijken.
Het probleem is vaak het doorgaan met het behalen van resultaat en uiteindelijk  op het gestreefde doel/gewicht te blijven.

idd...
een oude spreuk. abs are made in the kitchen not in the gym
Harm
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/08 09:52:32 (permalink)
0
Knap resultaat, je bent op de goede weg zo te zien.
Ik denk ook dat je mentaal je ook goed hebt voorbereid toen je SERIEUS ermee wilde beginnen.
Vaak zie je dat mensen halfslachtig beginnen en niet een soort grensstellen van: als ik me zo of zo voel of ik heb trekin iets lekkers, wat dan?
Lisauno
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/08 17:46:05 (permalink)
0
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen die kilo's eraf?
Ben benieuwd ernaar,misschien wel een manier wat bij mij ook werkt.
Zo je me je ervaring kunnen vertellen ermee hou je dat hebt bereikt?

ErEf

Harm

Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat je alleen wat afvalt met cardio training in de beginfase, daarna zou je toch ook naar je voedingspatroon moeten gaan kijken.
Het probleem is vaak het doorgaan met het behalen van resultaat en uiteindelijk  op het gestreefde doel/gewicht te blijven.

idd...

Harm
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/10 09:43:46 (permalink)
0
Lisauno, wat Marcus zei is het bete om te doen. lage konstante hartslag is het beste als je het dan ook langer gaat doen dan dat je op een hogere hartslag traint en korter.

Er zijn wel 1000den voorbeeld en van mensen die allemaal net even anders getraind hebben, dus er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Ik zou gewoon beginnen met regelmaat te trainen en om de dag opbouwend naar 30 minuten op een lage constante hartslag gaan trainen.Als je conditie beter wordt, dan ga je ook vanzelf langer sporten.
Lisauno
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/12 11:48:12 (permalink)
0
Hoi Harm,

Ik zal dat gaan proberen te doen door langer te trainen en een lage constante hartslag.

Hoe lang trainen raad je me dan aan?

Op een schall van 1 tot 10 is mijn conditie denk ik 5,5.
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/12 15:41:27 (permalink)
0
Lisauno

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen die kilo's eraf?
Ben benieuwd ernaar,misschien wel een manier wat bij mij ook werkt.
Zo je me je ervaring kunnen vertellen ermee hou je dat hebt bereikt?

ErEf

Harm

idd...

als je verwijst naar de kilo's in mijn onderschrift, dan was dat met een crash dieet..
het kan goed uitpakken, zoals ik wel bij een ander zag, die van 100+ naar 75kg is gegaan en nu halve marathons loopt. maar toen ik de 100kg bereikt had, had ik last van spierpijn, geen kracht, me gewrichten deden pijn etc. niet gezond dus.
wat bij mij een blijvender resultaat heeft is gezond eten en weinig koolhydraten. dat houdt in, veel groenvoer, gezonde oliën (o3 / o9), vis, eieren.
post edited by ErEf - 2013/06/12 16:10:02
Harm
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/15 14:24:22 (permalink)
0
tIk zou beginnen in jou geval met een  matige conditie met 20 minuten, merk je dat je hartslag in de juistr maximale range blijft, dan zou je het kunnen verlengen.Uiteindelijk naar een minuut of 40 te zien opbouwen. Het is heel makkelijk, hoe meer je traint en hoe langer, hoe meer kcal je verbrand en dan ga je afvallen al je lichaam niet de kans krijgt om op te slaan.
Om je lichaam instant te houden moet het kcal verbranden. ZOu je meer verbranden dan je tot je neemt, dan ga je dus je reserves aanspreken.

In het begin werkt het meestal wel met trainen, en in latere fase zou je ook nog op je voeding kunnen letten. Net als ErEf heeft gedaan.

Lisauno

Hoi Harm,

Ik zal dat gaan proberen te doen door langer te trainen en een lage constante hartslag.

Harm
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/15 14:25:38 (permalink)
0
Sorry voor de veel fouten in mijn tekst van hierboven.
Tinny
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/20 22:11:57 (permalink)
0
Lisauno,
Bevalt de roeitrainer die je hebt gekocht.
Ik ben ook van plan om een roeitrainer aan te schaffen en wil je ervaring weten met je roeier voordat ik ook via die www.fitnesskorting.com een bestelling ga plaatsen.

Heb je nog Tips?  
Lisauno

Hoi Harm,

Lisauno
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/22 13:44:20 (permalink)
0
Hoi Tinny,

De roeitrainer bevalt me prima, ben daar leuk geslaagd voor een Kettler Roeitrainer voor echt een leuke deal.

Ben nog niet lichter geworden ,maar merk wel dat ik wat sterker ben geworden.
Heb je zelf ervaring met trainen en misschien heb je een goede tip uit eigen ervaring hoe je kan afvallen.
Tinny
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/22 19:29:20 (permalink)
0
Ok, zal er eens kijken of ik daar ook voor een leuke prijs kan slagen.

IK zou als ik jou op hartslag gaan trainen.
Ik weet niet of dat op je roeier zit, maar met een borstband en een horloge kan je ook je hartslag meten.
Je hebt een formule om te kijken welke hartslag je nodig hebt om vet te verbranden.

226-leeftijd en dan daar 60% van
226-leeftijd en daar 75% van

Je hebt dan een minimale en een maximale hartslag en daar moet je in  blijven om in je vetverbranding te blijven.

Je traint dus eigenlijk konstant wat je ook langer kan volhouden.
Lisauno
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/07/02 10:42:30 (permalink)
0
Tinny, ik ben in die hartslag zones gaan trainen en ben nu in 1,5 week 2 kg kwijt.

Ik had niet verwacht dat je hartslag zo belangrijk zou zijn.

Ik train nu op een hartslag tussen de 60 en 70% en dit werkt tot nu toe prima.

Ben benieuwd hoe lang het duurt dat ik resultaat kan boeken.
Ben wel blij ot nu toe ermee, up naar de volgende kilo's

Marcus
Natural born chiller
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/07/02 11:43:40 (permalink)
0

Essentieel zelfs als je wil blijven leven knipoog

Maar voor vetverbranding niet zo heel belangrijk...consequent trainen en absoluut gezien veel kcal verbranden wel.

Als trainen in deze zone je in staat stelt dat te doen: blijven doen! Als je behoefte hebt aan afwisseling: train gerust ook in intensievere hartslagzones.
Een indirect voordeel van afwisselen met ook zo nu en dan intensiever trainen is dat je conditie er sneller van vooruit gaat dan van duurtraining alleen. Een betere conditie betekent dat je wanneer je duurtraining doet je bij de zelfde hartslag meer inspanning kunt leveren en dus meer kcal kunt verbranden.

Staar je trouwens ook niet blind op de hartslagformule. Die is bedoeld als snelle ruwe schatting voor de ligging van de trainingszones. Als je max hartslag en rust hartslag afwijken van gemiddeld komen er onzin zones uit.
Een formule die wel rekening houdt daarmee is Karvonen formule:

http://www.hansreitzema.com/training/hartslagmeter3.htm

Maar je moet dan wel de moeite doen om een keer je max hartslag te bepalen en je rusthartslag
Lisauno
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/07/02 14:07:32 (permalink)
0
Marcus, kan het niet zo zijn dat de ene op een relatieve hogere hartslag kan vet verbranden en de andere meer met een lagere hartslag.
Of dat de ene met interval meer vet verbrand en de andere met een constante hartslag?
Wat is jouw ervaring met vet verbranden, (als je tenminste ook heb getraind  om vet te verbranden), want praktijk zegt natuurlijk meer dan dingen op papier.
Als j ervaring ermee hebt, dan hoor ik dat graag en kan ik het misschien eens proberen op jouw manier.:blij
Marcus

Essentieel zelfs als je wil blijven leven knipoog

Maar voor vetverbranding niet zo heel belangrijk...consequent trainen en absoluut gezien veel kcal verbranden wel.

Als trainen in deze zone je in staat stelt dat te doen: blijven doen! Als je behoefte hebt aan afwisseling: train gerust ook in intensievere hartslagzones.
Een indirect voordeel van afwisselen met ook zo nu en dan intensiever trainen is dat je conditie er sneller van vooruit gaat dan van duurtraining alleen. Een betere conditie betekent dat je wanneer je duurtraining doet je bij de zelfde hartslag meer inspanning kunt leveren en dus meer kcal kunt verbranden.

Staar je trouwens ook niet blind op de hartslagformule. Die is bedoeld als snelle ruwe schatting voor de ligging van de trainingszones. Als je max hartslag en rust hartslag afwijken van gemiddeld komen er onzin zones uit.
Een formule die wel rekening houdt daarmee is Karvonen formule:

http://www.hansreitzema.com/training/hartslagmeter3.htm

Maar je moet dan wel de moeite doen om een keer je max hartslag te bepalen en je rusthartslag

Marcus
Natural born chiller
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/07/03 17:04:58 (permalink)
+1 (1)
Marcus, kan het niet zo zijn dat de ene op een relatieve hogere hartslag kan vet verbranden en de andere meer met een lagere hartslag.

Dat is een lastige vraag om te beantwoorden...omdat ie niet heel nauwkeurig geformuleerd is.
Ben je je bewust van het feit dat je bij elke intensiteit voor een gedeelte vet vebrand?
Dus ik gok dat je met vetverbranden iets bedoelt als: een aanzienlijke hoeveelheid vet verbranden?
Maar hoe bedoel je meer? Absoluut gezien meer of relatief gezien meer?
Het is zo dat je met lage intensiteit meer vet verbrand in relatieve zin (=een groter percentage van de totale hoeveelheid kcal die je verbrand knipoog maar absoluut gezien minder dan bij hoge intensiteit (percentage vet dat je verbrand is lager maar wel van een grotere hoeveelheid kcal, dus er wordt alsnog meer vet verbrand).
Daarnaast heb je nog indirecte vetverbranding routes gekoppeld aan intensievere trainingsvormen.
De 2 personen die je in je vraag vergelijkt kunnen in veel meer opzichten verschillen dan het opzicht waarin je waarschijnlijk op doelt!
Zo zou iemand wiens stofwisseling  meer geneigd is om vet te verbranden (bijvoorbeeld agv low carb dieet) bij een hogere intensiteit wel eens (relatief en absoluut) meer vet kunnen verbranden met een andere stofwisseling (bijvoorbeeld agv high carb dieet). Zo zou iemand met een hele goede conditie bij een lage hartslag/intensiteit absoluut gezien wel eens meer kunnen verbranden dan iemand met een slechte conditie bij een hoge hartslag/intensiteit simpelweg omdat de een lage hartslag bij de persoon met de goede conditie correspondeert met meer geleverd vermogen.

Waar je fysiologisch alleen lastig omheen kunt binnen 1 persoon (omdat het met de aard van energiesystemen in je lichaam te maken heeft die voor iedereen hetzelfde zijn) is:
- hoge intensiteit betekent relatief gezien minder vetverbranding
- lage intensiteit betekent relatief gezien meer vetverbranding

Dit is achtergrond van bewering dat je een verbrandings zone zou hebben. Persoonlijk vind ik dat nogal misleidend, want als het je ging om vetverbranding in relatieve zin te optimaliseren dan moet je gaan slapen, dan verbrand je relatief gezien nog meer vet. Absoluut gezien uiteraard niet en daar gaat het uiteindelijk om.

Het is noch mijn bedoeling er een theoretische discussie van te maken, noch vind ik dat bijster interessant.
Daarom begon ik discussie ook met: doen wat je leuk vindt qua type inspanning en qua type intensiteit
Vind alleen ook dat je trainingskeuzes niet moet baseren op onjuist/onnauwkeurig begrip van theorie.

Wat is jouw ervaring met vet verbranden, (als je tenminste ook heb getraind om vet te verbranden), want praktijk zegt natuurlijk meer dan dingen op papier.

Over het algemeen train ik omdat ik vooral omdat ik het leuk vind en niet om vet te verbranden, maar heb wel veel ervaring met cardio (roeien, fietsen, hardlopen, grappling, atletiek) en het ververbrandende effect daarvan.
Mijn ervaring: van intensievere cardio wordt ik makkelijker droger dan van extensieve cardio.

Betekent dat dat je ala minute moet switchen naar interval training en andere intensieve cardio?
Nee, gewoon doen wat nu voor jou werkt en wat je leuk vindt om te doen. Mocht je keer zin hebben  in wat anders laat je dan niet tegenhouden door loze kreten als 'ideale vetverbrandingszone' want intensievere training werkt waarschijnlijk minimaal net zo goed.
Dat is wat ik probeer(de) duidelijk te maken.
Lisauno
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/07/19 13:04:57 (permalink)
0
Je hebt gelijk, ben nu enkele weken bezig en ben gewoon gaan trainen en calorieën gaan verbranden zonder echt aan een hartslag vast te zitten.Het bevalt me prima en doordat ik resultaat boek blijft het ook leuker.
Ben nu 4 kg kwijt en meet mijn buik,been en heup omtrek en die zijn ruim een maat kleiner.
Ik den dat mensen vaak stoppen omdat ze de eerste weken geen rsultaat krijgen en door die bittere pil moeten ze heen.ALs je door de eerste weken heen bent en je krijgt resultaat, dan ga je zeker door.
Mocht ik straks stil blijven staan, dan wil ik mijn training aanpassen en dat wordt nog wel moeilijk want dar heb ik te weinig verstand van.blij
BeterSport
Feather Weight
Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/07/25 13:53:17 (permalink)
0
google eens "fitnessapparatuur" en er gaat een wereld voor je open. Good luck!!!!
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2017 APG vNext Commercial Version 5.0