Goede en goedkope cardio , Waar ?

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
Lisauno
Feather Weight
2013/05/27 14:30:13 (permalink)
0

Goede en goedkope cardio , Waar ?

Beste mensen , weet iemand waar je voor niet teveel geld goede cardio kan kopen?
En wat is goed?

37 Replies Related Threads

Ronniebonnie
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/27 14:56:41 (permalink)
    0
    ALs je op google kijkt en fitness intoetst, staat het er vol met winkels.
    Harm
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/27 15:10:42 (permalink)
    0
    Marktplaats zit ook vol met tweedehands dingen.Hoewel daar mee moet uitkijken.
    Staan leuke kortingen op marktplaats.
    Tinny
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/27 23:53:36 (permalink)
    0
    Wat voor cardio zoek je dan allemaal?
    Op internet kan je gewoon vergelijken qua prijzen en de goedkoopste eruit vissen.
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/28 14:31:38 (permalink)
    0
    Voor niks in het bos, nou ja een paar loopschoenen zijn wel handig en de rest van een loopoutfit misschien ook.maf!
    Lisauno
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/29 14:12:50 (permalink)
    0
    Daar zat ik ook nog aan te denken ja, een beetje hardlopen en goede gympen kopen.
    Ben alleen bang dat dat niet werkt bij mij.Heb toch meer een motivator nodig door een lekker muziekje en daarbij 2 of 3 cardio apparaten als afwisseling lijkt mij het beste om het vol te houden.super blij
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/29 18:16:23 (permalink)
    0
    Waarom zou je alleen cardio willen doen eigenlijk, of doe je het bij andere soorten training?
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/30 11:27:51 (permalink)
    +1 (1)
    Cardio is een vorm van inspanning waarbij je zoveel vermogen moet leveren dat je hart flink gedwongen wordt zuurstof rond te gaan pompen. In principe heb je daar alleen je lichaam voor nodig en een vorm van inspanning die bij je past. Dus dat kan varieren van afrikaanse dans tot zwemmen. Er zijn ook zat dingen die je kunt doen zonder materiaal: je border collie moe proberen te maken, wegrennen voor de politie of zoek bijvoorbeeld op calisthenics of home workout op youtube voor inspiratie.
    Kortom: als je het leuke inspanning vind om te doen en je gaat er flink van hijgen dan is het goede cardio (yep, dat ook blij )
    Lisauno
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/30 14:35:31 (permalink)
    0
    Waarom ik Cardio apparatuur wil kopen is omdat ik wat vet wil kwijt raken.
    IK zal eens op marktplaats kijken wat er is.
    Als ik geslaagd ben laat ik het even weten.

blij
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/05/30 18:21:31 (permalink)
    0
    Ah.. ik zou dat zelf liever combineren met krachttraining om vorm in je lichaam te behouden, hogere verbranding te hebben in rust, en meer energie blij 

Ben benieuwd wat het wordt, en sluit me helemaal aan bij Marcus. Van Zumba tot atletiek en midnight cardio. maf!
    Lisauno
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/02 13:58:24 (permalink)
    0
    Hoi Sis, ik denk dat je wel gelijk hebt, bedankt voor je advies.
    Ik ga dan cardio met kracht combineren voor het beste resultaat.
    Heb een infiniti roeitrainer besteld bij Helisports en een Infiniti crosstrainer via een site .

Als het goed is komen ze beide dinsdag binnen.
    Ik laat je nog wel weten hoe het trainen gaat en eventuele resultaten.

Lisauno
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/02 14:01:59 (permalink)
    0
    Ik zie dat niet mijn hele bericht aangekomen is.
    roeitrainer is besteld bij fitnesskorting.com.
    Als het niks is kan ik het ook nog retourneren binnen 10 dagen.
    Misschien dat ik nog een set dumbbells en een verstelbaar bankje ga bestellen.
    Is dat denk je nog nodig als ik een roeitrainer en een crosstrainer dan heb?
    Tinny
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/02 15:27:03 (permalink)
    0
    Ik denk persoonlijk dat roeien een goede aanvulling is op je crosstrainer.
    Met een roeitrainer doe je toch meer een kracht inspanning met je spieren dan een crosstrainer. crosstrainer is echt cardio en roeitrainer een combi van cardio en kracht.
    Je zou best dumbells en een bankje erbij kunnen nemen, dan ga je nog wat specifiek bepaalde spieren trainen.
    Als je naar de sportschool gaat, dan heb je natuurlijk alles.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/02 20:01:30 (permalink)
    0
    Yep, wat Tinny zegt. Voor krachttraining zijn een roeier en crosstrainer niet zo geschikt, hoewel je met roeien wel tot op zekere hoogte plyometrisch (explosief) kunt trainen. Maar da's alsnog wat anders dan kracht blij 
    Harm
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/03 16:21:36 (permalink)
    -1 (1)
    Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat je alleen wat afvalt met cardio training in de beginfase, daarna zou je toch ook naar je voedingspatroon moeten gaan kijken.
    Het probleem is vaak het doorgaan met het behalen van resultaat en uiteindelijk  op het gestreefde doel/gewicht te blijven.
    Lisauno
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/03 19:39:15 (permalink)
    0
    Dan kan ik het beste nog een bankje met dumbbells aanschaffen.
    De bestelling via  die site www.fitnesskorting.com heb ik al binnen, dus daar kan ik al mee beginnen, De crosstrainer die ik besteld heb is er helaas nog niet.
    Ik wil wel zowel de roeitrainers als de crosstrainer om zo het af te wisselen en het niet zaai wordt.

Lisauno
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/03 23:53:35 (permalink)
    0
    Kan iemand mij tips geven hoe te beginnen met trainen?
    Ik lees veel verschillen op het internet hoe je het effectiefstekunt trainen om vet te verbranden.
    Het lijkt wel een doolhof.
    Ik ontvang graag enkele tips/voorbeelden.

Bedankt
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/04 11:56:17 (permalink)
    +1 (1)
    Lisauno

Kan iemand mij tips geven hoe te beginnen met trainen?
    Ik lees veel verschillen op het internet hoe je het effectiefstekunt trainen om vet te verbranden.
    Het lijkt wel een doolhof.
    Ik ontvang graag enkele tips/voorbeelden.

Bedankt

De 2 meest cruciale trainings factor wat betreft hoe effectief een trainings programma is qua vetverbranding zijn redelijk gezond verstand:
    - houdt ik het vol
    - hoeveel kcal verbrand ik ermee per week
    Daarnaast zijn er ook vormen van trainen die effectiever  zijn gegeven dat je het vol houdt en dat je een bepaald aantal kcal verbrand (zo zijn er aanwijzingen dat je met high intensity intervaltraining per kcal meer en training boven je lactaatdrempel in algemeen meer vet verbrand per gespendeerde kcal aan inspanning), maar dat zijn details vergeleken bij bovenstaande factoren.

Om iets vol te houden en er ook nog eens voldoende energie in te stoppen dat je een redelijk hoeveelheid kcal verbrand helpt het:
    - als je het leuk vindt
    - als je het samen met iemand anders of in groepsverband doet
    - als je niet zomaar kunt stoppen (bijv door een competitie element of omdat je halverwege bent en weer thuis moet komen)

Dus om een lang verhaal kort te maken:
    kies iets uit dat je leuk vind en misschien samen met iemand anders kunt doen en mits het geen negatieve invloed heeft op hoe makkelijk je het volhoudt kies voor hogere intensiteit in intervallen boven lang en lage intensiteit.

Dus bijvoorbeeld: hardlopen (pittig tempo) in intervallen van 3x8min. met 2 minuutjes rustig lopen tussen intervallen met een loopgroepje van mensen van ongeveer zelfde loopniveau.
    Lisauno
    Feather Weight
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/04 14:25:57 (permalink)
    0
    Bedankt voor je advies, maar jij hebt het over high intensity training dat je daar meer mee verbrand en ook meer vet.
    Als ik lees op internet, dan hebben veel personen het juist over een lage konstante hartslag waarvan men zegt 220 slagen per minuut min je leeftijd en daar 60 tot 75% van nemen.
    Dat je meer verbrand met een hogere hartslag, dat is me el duidelijk en logisch ,maar wat is dan het verschil in vetverbranding als je op een konstante of een variabele hartslag traint, waar zit het hem dan in?
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Goede en goedkope cardio , Waar ? 2013/06/04 20:42:47 (permalink)
    +2 (2)
    Lisauno

Bedankt voor je advies, maar jij hebt het over high intensity training dat je daar meer mee verbrand en ook meer vet.

Zei het met opzet iets genuanceerder omdat het een discussie op zichzelf is met verschillende kanten.
    Gedurende duurtraining (zoals je omschrijft met 60-75% max hartslag) wordt relatief (ten opzichte van totale hoeveelheid geleverde inspanning) meer vet verbrand dan tijdens intensievere cardio.
    Sleutelwoorden zijn hier gedurende en relatief. 'Gedurende' omdat vetverbranding tijdelijk verhoogd is na intensievere training. 'Relatief' omdat je met intensievere training meer totale inspanning levert per tijdseenheid een lager percentage van meer inspanning kan absoluut gezien hoger uitpakken dan een hoger percentage van minder inspanning.
    Waarom dit zo is? Daar zijn verschillende (betwiste) verklaringen voor. Eentje ervan is bijvoorbeeld dat EPOC (excess post-exercise oxygen consumption) daar een rol bij speelt een andere is dat gevormd lactaat (melkzuur) je lichaam stimuleert om meer groeihormoon te produceren wat bijdraagt aan vetverbranding.
    Maar nogmaals: wat echt interessant is, is welke inspanning je het leukst vindt! Want met de training die je NIET doet kun ook geen vet verbranden zelfs niet als het de optimale trainings intensiteit is.

Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0