Gymboss
Author Message
Rob Blok

• Total Posts : 518
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Gymboss do 13-aug-09 06:21 (permalink)
0
Nee mijn adres is niet gekaapt en ik ben niet aan het spammen voor een eigen site. Ik ben in de cut en probeer interval training te doen op mijn spinning bike. Nu gaat dat wel met een klok maar ik heb nu wat beters gevonden. De Gymboss, ik vind het super handig je stelt je hoge intensie tijd en en dan je lage en dan het aantal keer dat hij het moet herhalen. Elke keer als je dus moet veranderen geeft hij een piep.

Dus ik stel in 30 seconde voor voluit (je kan elk aantal instellen daar)
Ik stel in 1 minuut in voor het normale ( kan ook alles instellen)
Daarna zeg ik doe dit 5 keer

Klaar ben ik. Uiteindelijk wil ik dit opvoeren tot een keer of 8 ik doe natuurlijk ook een warming up en een cool down erbij.

Nu is even de vraag hoeveel keer kan ik HIIT maximaal doen ? ik doe het nu om de dag gescheiden van mijn normale schema.
http://www.online-administratie.nu administratie voor kleine bedrijven 10 eur per uur.

Cowgirl Herb

• Total Posts : 2647
    • Scores: 21
    • Reward points : 1008
    RE: Gymboss do 13-aug-09 12:11 (permalink)
    0
    Bedoel je deze? Wow, ook in hot pink!

ONLY $19.95
    Yeah mike it is amazing!!!

Ben je gerecruteerd door Tell Sell? super blij
    Don't underestimate the power of patience!

Rob Blok

RE: Gymboss do 13-aug-09 14:10 (permalink)
      0
      Niet echt, ik vind het een handig ding. Anders moet ik zelf alles bijhouden op de klok en als je heel intensief bezig bent (en als je perioden niet precies minuten of halve minuten zijn) is het best handig. Ik heb het op mn spinning bike. Daarvoor had ik eerst een klok op de computer.. zocht eerst naar een online programma maar kon dat niet vinden. Toen werd het dit maar.
      http://www.online-administratie.nu administratie voor kleine bedrijven 10 eur per uur.

hehoi

• Total Posts : 3606
        • Scores: 11
        • Reward points : 1640
        RE: Gymboss do 13-aug-09 14:58 (permalink)
        0
        Zit ook op mijn POLAR hartslagmeter. Kan ook exact mijn training op de computer aflezen kwa hartslag etc.etc.

Rob Blok

RE: Gymboss do 13-aug-09 16:13 (permalink)
          0
          Welke polar is dat ? ik zoek namelijk nog een hartslag meter die dingen bewaard. 

Wreckless

• Total Posts : 12570
            • Scores: 32
            • Reward points : 1321
            RE: Gymboss do 13-aug-09 23:55 (permalink)
            0
            Intervaltraining kan redelijk intensief zijn en belastend voor je centrale zenuwstelsel. Wat een moeilijk woord is om te zeggen dat je er na een tijd opgebrand van raakt. Je hebt geen zin meer en je kan wel op je glimmende spinningbike kotsen.

Zal dus afhangen van je andere training hoe dikwijls je het kan doen. Ik zou het niet vaker dan 2x per week doen. In combinatie met KT en andere cardio misschien zelfs beter maar 1 keer per week.
            []======[] []======[]
            I guess God wanted to make
            something ugly but in great shape
            []======[] []======[]

Rob Blok

RE: Gymboss vr 14-aug-09 05:42 (permalink)
              0
              Wreckless,

Ik heb er inderdaad nog meer over gelezen nadat ik hier gepost had. Het is inderdaad zeer belastend voor je centrale zenuwstelsel, om de dag was ongeveer het maximum dat je kon doen volgens wat andere bronnen. Ik ben zelf nog even aan het uitvinden wat het beste bij me werkt. Ik moet zeggen dat ik weer redelijk goed in vorm ben. Train nu een half jaar keihard, heb GVT gedaan en ben bergen kilo's kwijt en bergen kilo's erbij gekregen. Denk dat voor mij op dit moment mijn droom figuur binnen bereik ligt. Ik merk ook dat mijn energie tijdens het trainen een stuk omhoog gegaan is de laaste maand, mijn sessie zijn evenzwaar zoniet zwaarder maar ik herstel er sneller van.

Ik zal nog zon 5-7 kilo moeten afvallen om mijn lichaamsvetpercentage onder de 10% te krijgen. Ik zit nu op zo rond de 15% bij een lichaamsgewicht van 102 en 180cm. Ik voel me beter als ooit en mijn voedingschema is ook goed en het beste is ik werk vanuit huis en kan best veel slapen. Ik ga het nog even houden op om de dag en zal zeker niet meer als dat gaan doen. Op het moment dat ik voel dat ik bezig ben me te over trainen stop ik ermee. Ik wilde gewoon even een richtlijn hebben.

IK denk dat je met die 2x - 3x niet zo ver van mijn 3,5x gemiddeld zit. Ik doe op het moment geen andere cardio maar kan natuurlijk overwegen om nog wat normale cardio te doen op mijn crosstrainer (als die weer gemaakt is).  en een keer minder HIIT te doen. Ik begon HIIT juist zo leuk te vinden omdat het zo zwaar was en ik me niet verveelde tijdens de sessies. Het probleem van verveling heb ik wel bij normale cardio overigens houd dit niet in dat ik met een glimlach uitkijk naar mijn HIIT sessies want ik blijf cardio minder leuk vinden als KT.

Wreckless

• Total Posts : 12570
                • Scores: 32
                • Reward points : 1321
                RE: Gymboss vr 14-aug-09 20:20 (permalink)
                0
                Probleem is ook dat je czs ook door KT belast wordt. Dus elke dat KT of intervaltraining kan ook best zwaar zijn.

Maar als je natuurlijk voldoende kan slapen, niet te veel stress hebt privé of op het werk . . .

Enfin, het eerste teken van overtraining is: ik heb vandaag geen zin. Duurt dat langer dan een paar dagen dan kan je best wat gas terugnemen.
                []======[] []======[]
                I guess God wanted to make
                something ugly but in great shape
                []======[] []======[]

Rob Blok

RE: Gymboss za 15-aug-09 04:55 (permalink)
                  0
                  Wreckless, ik ben eigen baas in het zonnige Thailand. Ik werk 1 maand super hard en dan 2 maanden relaxen (zit nu in de relax tijd). Ik zal er echter wel voor waken dat ik geen problemen krijg want het gaat juist zo lekker met trainen. 

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                    • No New Messages
                    • Hot Topic w/ New Messages
                    • Hot Topic w/o New Messages
                    • Locked w/ New Messages
                    • Locked w/o New Messages
                    • Read Message