HELP, ik kom niet van buikje af!
Author Message
Stijn

• Total Posts : 1
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
HELP, ik kom niet van buikje af! za 11-apr-09 18:59 (permalink)
0
Hallo iedereen,

Ik ben een jongen van 16 jaar oud, 1,76m lang en weeg 64 kilo.

Ik zit nu al ongeveer een jaar bij een sportschool maar ik zie de laatste tijd nauwelijks resultaat. Van kleins af aan was ik best gezet en was daardoor erg onzeker. Ik hoopte dat dit door het fitnessen minder zou worden. In het begin merkte ik wel verschil; mijn buik werd platter en mijn borst en armen werden gespierder.

De laatste weken ga ik 3 à 4 keer per week naar de sportschool, 2 uur per keer, maar ik blijf dat 'buikje' houden. Op de sportschool doe ik erg veel aan cardio; rennen, roeien, steppen, en zo'n loopband met 2 banden. Ik heb ondertussen een erg goede conditie, maar dit is niet de rede waarom ik naar de sportschool ga. Ook doe ik aan kracht maar dit in mindere mate omdat ik eerst van het vet afwil, en ik wil niet dikker ogen. Elke keer als ik naar de sportschool ga doe ik mee aan het 'buikspier kwartiertje'. Ik merk wel dat mijn buikspieren flink zijn gegroeid, maar omdat er nog een laagje vet overheen zit lijkt het net of ik dikker ben geworden. Mijn bovenste buikspieren zijn wel zichtbaar, maar het probleem vormt zich bij de onderste buikspieren, daar zit het probleem gebied.

Ik drink al vanaf mijn 13e liters water per dag, ik ben het gewend om te drinken. Ook houd ik erg van groente en fruit, dus aan mijn voeding en eetgewoonte kan het denk ik niet liggen. Ik eet 3 maaltijden per dag met af een toe een snack tussendoor maar ik let erg goed op wat ik eet.

Ik wil graag van mijn buikje af en zelfverzekerd met een platte buik/'6-pack' de zomer in. Ik ben erg onzeker en durf me ook niet zonder shirt te tonen.

Heeft iemand tips voor mij want ik begin aardig de moed op te geven...
Ik hoorde van een vriend van me dat aminozuur een goed hulpmiddel is, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedant voor de reacties.

Stijn

Nadia

• Total Posts : 3925
    • Scores: 11
    • Reward points : 612
    RE: HELP, ik kom niet van buikje af! za 11-apr-09 19:31 (permalink)
    0
    Ik zou eens opletten wat je ECHT eet per dag, je zegt dat je af en toe snekt, maar vaak is dit meer dan je zelf denkt..

siegler

• Total Posts : 942
      • Reward points : 655
      RE: HELP, ik kom niet van buikje af! za 11-apr-09 20:27 (permalink)
      0
      Beste Stijn

Houd maar eens bij wat je nu eet, gewoon eerlijk zijn en dat noteren bij iets als ikvalaf.nl en begin dat maar eerst eens te doen, elke dag van de week dan gaan we verder kijken. PS registreer jezelf nou niet onder je echte naam maar onder dezelfde of een ander Nick

sis

• Total Posts : 30861
        • Scores: 615
        • Reward points : 2067
        RE: HELP, ik kom niet van buikje af! za 11-apr-09 20:32 (permalink)
        0
        3 maaltijden per dag wil nog niet zeggen dat je goed eet. De samenstelling per maaltijd bepaalt of het goed is, en je zou ook meerdere kleinere maaltijden per dag kunnen proberen.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Wreckless

• Total Posts : 12570
          • Scores: 32
          • Reward points : 1321
          RE: HELP, ik kom niet van buikje af! za 11-apr-09 20:46 (permalink)
          0
          Veel cardio en buikspierkwartiertjes ! ! ! ja ja

Je hebt een buikje, maar je bovenste blokjes zijn zichtbaar? super blij
          []======[] []======[]
          I guess God wanted to make
          something ugly but in great shape
          []======[] []======[]

Roodbaard.

• Total Posts : 948
            • Scores: 21
            • Reward points : 1815
            RE: HELP, ik kom niet van buikje af! zo 12-apr-09 23:32 (permalink)
            0
            Buikspieroefeningen zijn prima om buikspieren te trainen, maar niet om een plattere buik te krijgen.
            Integendeel: Het over-all vetverbrandings effect van buikspieroefeningen valt tegen (en lokaal extra vetverbranden is ook al extreem minimaal) terwijl je buikspieren wel dikker worden van buikspieroefeningen, waardoor de buik ook dikker lijkt te worden.

What to do?
            - 6 maaltijden per dag, langzame koolhydraten, veel eiwit, veel vezels, veel water, geen gesjoemel met snacks, geen alcohol!
            - veel slapen 's nachts (verlies je echt vet mee!)
            - veel lichaamsbeweging overdag
            - ademen met je buik, niet met je borst
            - geduld (heb je aanleg voor vetopslag buik, duurt het nu eenmaal wat langer allemaal...)
            <message edited by Roodbaard. on zo 12-apr-09 23:43>

NoSound

• Total Posts : 174
              RE: HELP, ik kom niet van buikje af! ma 13-apr-09 14:26 (permalink)
              0

ORIGINAL: Wreckless

Je hebt een buikje, maar je bovenste blokjes zijn zichtbaar? super blij

Had ik half jaar geleden ook, op de een of andere manier ging dat harder dan de rest.

En ik weet precies hoe het is Stijn, had het tot iets meer dan half jaar geleden ook.
              Maar toen kwam de groeispurt en ging ik cutten op dingen als chips, koekjes, snoep, enz.
              In plaats daarvan crackers(knackebröd) met kaas, tomaat en komkommer.
              Alleen dat maakt een mega verschil.
              Nu geen buikje, en je ziet lijntjes van buikspieren.
              Voor de zomer heb ik wasbordjesuper blij

kenaij

• Total Posts : 9
                Re: RE: HELP, ik kom niet van buikje af! zo 08-aug-10 17:10 (permalink)
                0
                Ik zal proberen het zo simpel mogelijk uit te leggen.

Waarschijnlijk is een groot deel van het laatste vet laagje waar jij het over hebt, helemaal geen vet laagje. Althans dat was bij mij niet zo. Bij mij kwamen mijn onderste buikspieren ook niet uit, ook heel veel vetverbrandings trainingen gedaan maar het ging maar niet weg.
                Toen ben ik aanzienlijk minder zout gaan eten. En binnen 2 a 3 maanden was het bijna helemaal weg.
                Bepaalde bestanddelen van zout gaan namelijk tussen je huid en je spieren zitten wanneer je er te veel van neemt. Deze bestanddelen trekken water aan, het vele water dat jij drinkt wordt dus opgeslagen in je buik, waar het vast blijft zitten. (bij mij was het ook heel erg bij me rug, waardoor mijn spieren niet mooi uitkwamen, dat is nu weg)
                Wellicht eet je voor jou idee niet veel zout. Maar dat komt waarschijnlijk omdat je niet verwacht dat er in brood onwijs veel zout zit, en ook in groente uit blik/pot.
                Ook kaas bevat heel veel zout.
                Ik weet niet of je veel groente uit blik/pot en kaas eet, maar ik zou proberen om dat te minderen. Ook afhankelijk van het aantal snede brood dat je eet, zou je kunnen denken aan het minderen daarvan.
                Via het programma eetmeter kun je goed zien waar veel zout in zit, ik denk dat dit het grootste probleem is voor jou op dit moment. (je kan het ook doen via de site van het voedingscentrum)
                Het kan ook zijn dat je te weinig vetten eet, waardoor je lichaam de laatste reserves vast blijft houden, maar mijn vermoeden is je zout inname.
                Naast het verlagen van je zout inname ook veel cardio blijven doen, en flink zweten, zodat je het overtollige zout je lichaam uit werkt, goed blijven drinken tijdens de cardio!
                Het is vies, maar eigenlijk zou je na een half uur cardio je zweet af moeten vegen en dan verder trainen, zodra je weer zweet proeven of dat zout smaakt of niet, zodra het minder zout smaakt of helemaal naar water smaakt ben je je overtollige zout kwijt.
                Heel lang verhaal, maar hopelijk helpt het je verder.
                Ik was erg blij toen iemand mij dit vertelde.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                  • No New Messages
                  • Hot Topic w/ New Messages
                  • Hot Topic w/o New Messages
                  • Locked w/ New Messages
                  • Locked w/o New Messages
                  • Read Message