HIIT
Author Message
tunux

• Total Posts : 10
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
HIIT di 01-mei-07 19:50 (permalink)
0
Ik Wil graag jullie mening over mijn HIIT,cardio, schema met als doel calorie verbranding

maandag: na mijn krachttraining, 15min HIIT 1min 8kmh/1 min 16kmh/1 min 8kmh etc etc tot het kwartier vol is
Dinsdag: 45 min fietsen
woensdag: HIIT zie maandag
donderdag: 45 min fietsen
zaterdag: HIIT zie maandag.

Alvast bedankt.

Moob

• Total Posts : 14761
    • Scores: 91
    • Reward points : 1417
    • Status: offline
    RE: HIIT wo 02-mei-07 20:16 (permalink)
    0
    Ik zou het bij 3 keer per week HIIT houden. Daarnaast ook nog eens 3 keer per week 45 minuten fietsen is wel een hoop hoor.
    Ik weet niet of je fysiek intensief werk hebt of heel de dag op je kont zit. Als je heel de dag zit is het misschien nog wel te doen.
    Maar zowieso zou ik opbouwen. Niet in één keer 15 minuten 3 keer per week, dan sloop je jezelf gelijk. Alles langzaam opbouwen.

HIIT High Intensity Interval Training

HIIT kan op alle vormen van activiteit worden toegepast, zowel binnen als buiten de Gym. Ik doe het bijvoorbeeld graag binnen op de roeimachine en buiten het liefste sprintend, maar het kan ook op een stationaire fiets worden gedaan, een stairstepper, of om het even welke andere activiteit waar je periodes van hoge intensiteit met periodes van lage intensiteit kan afwisselen.

Laten we aannemen dat je HIIT training op sprinten gaat toepassen, werk dan in intervallen. Bijvoorbeeld, jog 30 seconden en ga direct over in 30 seconden sprint, weer gevolgd door joggen, sprinten, enz. tot je er een bepaalde tijd hebt opzitten. (Deze intervallen vind je terug in Lijsten 1 en 2.) Bij elke opvolgende workout, zul je een extra minuut aan je HIIT sessie toevoegen. Bijvoorbeeld, de eerste twee sessies tijdens week één zullen elk slechts vier minuten in beslag nemen. Bij de derde workout, zal je 30 seconden sprint gevolgd door 30 seconden joggen toevoegen. Vervolgens moet je om de andere workout, een extra minuut toevoegen, tegen het eind van week 8, zal je dan 15-minuten over één HIIT sessie doen.

Lijst 1
    Week 1
    HIIT Workout 1 Één 4-minuten cyclus (zie Lijst 2)
    HIIT Workout 2 Één 4-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
    HIIT Workout 3 Één 5-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe) 

Week 2
    HIIT Workout 1 Één 5-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
     HIIT Workout 2 Één 5-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe)
    HIIT Workout 3 Één 6-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout) 

Week 3
    HIIT Workout 1 Één 7-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe)
    HIIT Workout 2 Één 7-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
    HIIT Workout 3 Één 8-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe) 

Week 4
    HIIT Workout 1 Één 8-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
    HIIT Workout 2 Één 9-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe)
    HIIT Workout 3 Één 9-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout) 

Week 5
    HIIT Workout 1 Één 10-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe)
    HIIT Workout 2 Één 10-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
    HIIT Workout 3 Één 11-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe) 

Week 6
    HIIT Workout 1 Één 11-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
     HIIT Workout 2 Één 12-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe)
    HIIT Workout 3 Één 12-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout) 

Week 7
    HIIT Workout 1 Één 13-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe)
    HIIT Workout 2 Één 13-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
    HIIT Workout 3 Één 14-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe) 

Week 8
    HIIT Workout 1 Één 14-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout)
    HIIT Workout 2 Één 15-minuten cyclus (voeg 30-seconden sprint en 30-seconden joggen toe)
    HIIT Workout 3 Één 15-minuten cyclus (zelfde als voorgaande workout) 

Lijst 2
    30 seconden Joggen
    direct gevolgd door 30 seconden Sprint
    direct gevolgd door 30 seconden Joggen

I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
      • No New Messages
      • Hot Topic w/ New Messages
      • Hot Topic w/o New Messages
      • Locked w/ New Messages
      • Locked w/o New Messages