Hallo,
Sinds een aantal weken ben ik begonnen met krachttraining. Erg leuk om te doen, en ik merk ook dat het bijna wekelijks vooruit gaat (dat is het fijne van een beginner zijn

)
Helaas is het zo dat mijn hardloopresultaten te wensen over laten. Het gaat niet vooruit, en ik moet zeggen dat ik nu zelfs langzamer loop dan een tijdje geleden. Mijn schema is als volgt:
Maandagochtend krachttraining full body
Woensdagavond Body Balance
Vrijdagochtend krachttraining full body
Zondagochtend hardlopen (een uur, soms meer)
Voorheen deed ik in plaats van die krachttrainingen aan body pump en spinnen, en ik vrees dat er nu in een week gewoon te weinig cardio zit, dat ik daarom nogal stil sta in mijn hardloopsnelheid.
Ik ben niet heel erg buiten adem, mijn benen doen niet zeer, maar de snelheid wil gewoon niet omhoog.
Is het handig om na de krachttraining nog een half uur ofzo cardio te doen? Hoe intensief moet ik dat maken? Het worden dan wel lange sessies, ik doe nu een opwarming van 10 minuten, 1 uur krachttraining, cooling down van 10 minuten en daarna nog stretchen. En is het beter dan tussendoor even iets te eten?
Het is op dit moment niet zo heel handig om nog een aparte cardiotraining in de week te plannen.
Alvast dank voor jullie input