Hartslag meter

Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Author
sis
NO Sissy !!
Re:Hartslag meter 2013/11/17 17:57:26 (permalink)
0
In welk opzicht kan het wonderen doen, Marathonman? 
#21
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2013/11/17 20:11:56 (permalink)
0
Hij wil vet verbranden maak ik uit de eerste post op?
Ken de theorie niet zo goed, ben meer een man van de praktijk. Voor mij is gebleken dat dit het beste om in gewicht te dalen.
Sneller lopen ga je eerder koolhydraten verbranden, tegen 70% sneller vet..
#22
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2013/11/17 20:13:21 (permalink)
0
sis
In welk opzicht kan het wonderen doen, Marathonman? 




 
Zie net dat je meer dan 32.000 posts hebt...
Was dit een soort "examenvraag"?? blij
 
 
Het is ook wel belangrijk je effectieve maximum te kennen in plaats van zomaar 220 - leeftijd te doen..
#23
sis
NO Sissy !!
Re:Hartslag meter 2013/11/17 20:49:14 (permalink)
0
super blij Nee joh, geen strikvragen hoor. Ik scrollde terug naar de vraag van Djith, die vroeg welke meter geadviseerd zou worden. Heb niet gekeken naar de vraag in de startpost. Ik snap je reactie nu. 
 
Persoonlijk zou ik niet op 70% kunnen hardlopen. Maar dat komt omdat mijn energie opgaat aan een belabberde techniek en ik vind lopen ook niet zo leuk om te doen. Dan liever op een fiets, daar zou dat wel lukken. Maar als het er op aan komt, dan ligt de sleutel tot vet verbranden bij mij bij voeding en nuchter trainen. Maar daar ging het topic niet over blij 
#24
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2013/11/18 11:57:42 (permalink)
0
Ik haal dat dan weer niet op de fiets, zoals de meesten.. Vetverbrandingszone is daar 60% dacht ik altijd, dus in fietsen moet je een hoop meer tijd steken dan in joggen.  Ik gebruik de fiets ook wel in periodes van verekkingen of andere kwetsuren om conditie toch niet volledig kwijt te spelen.
#25
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:Hartslag meter 2013/11/18 12:27:24 (permalink)
0
het staat nu toch wel vast dat de beste manier interval training is.
interval is tegen cortisol afgifte
verhoogt GH afgifte
pakt het visceraal vet meer aan
zorgt voor spieropbouw (excessief duurtraining breekt spieren af)

niet lang geleden nog gelezen dat duurtraining van +1uur zorgt voor verharding van de vaatwanden ipv soepele vaatwanden. (kan het natuurlijk nu niet vinden)
maar goed. wat het beste is hoeft iemand niet het leukste te vinden. binnen een uur kan je heel veel verschillende soorten sporten doen, van duurtraining tot HIIT of een combo er van.
Als je ziet wat voor mooie lichamen die atleten hebben die aan crossfit doen blij
#26
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2013/11/18 13:11:50 (permalink)
0
ErEf
het staat nu toch wel vast dat de beste manier interval training is.
zorgt voor spieropbouw (excessief duurtraining breekt spieren af)



Meer dan 2X per week interval is niet voor iedereen weggelegd, tenminste niet als je echt diep gaat.. Meer spieren kunnen lange afstandslopers wel missen, elke kg extra die je moet meezeulen is er 1 teveel..
#27
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:Hartslag meter 2013/11/18 18:04:57 (permalink)
0
meer dan 2x hoeft ook niet
1x of 2x
maja.. dit is ook niet echt een runnersforum .. is it?
#28
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2013/11/18 18:18:08 (permalink)
0
Dacht een beetje van alles... is dit forum enkel voor bodybuilders?
#29
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:Hartslag meter 2013/11/18 21:27:08 (permalink)
0
Nee hoor.
#30
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2014/03/17 01:52:28 (permalink)
0
ErEf
het staat nu toch wel vast dat de beste manier interval training is.
interval is tegen cortisol afgifte
verhoogt GH afgifte
pakt het visceraal vet meer aan
zorgt voor spieropbouw (excessief duurtraining breekt spieren af)



Maar een ernstige intervaltraining kun je toch maar een half uur doen? 2 uur op 70% lopen is echt wel effectiever voor vet verbranden, dat is ondertussen wel genoeg bewezen hoor.
#31
Marcus
Natural born chiller
Re:Hartslag meter 2014/03/21 19:56:13 (permalink)
+1 (1)

Maar een ernstige intervaltraining kun je toch maar een half uur doen? 2 uur op 70% lopen is echt wel effectiever voor vet verbranden, dat is ondertussen wel genoeg bewezen hoor.

 
Om spraakverwarring te voorkomen:
 
Eerst moet je definieren wat je met vet verbranden bedoelt...
1) Vet verbranden tijdens de inspanning?
2) Vet verbranden in de zin van een laag vet% verkrijgen?
 
Indien 1) dan ben ik het met je eens
Indien 2) dan weet ik dat zo net nog niet. Zie bijvoorbeeld:
 
http://exrx.net/FatLoss/HIITvsET.html
 
Dan is HIIT per verbrande kcal toch stuk efficienter in verbeteren lichaamscompositie dan cardio.
#32
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:Hartslag meter 2014/03/21 20:31:12 (permalink)
0
en toch.. hoe vaak je dit ook tegen iemand zegt.. glazig ogen en doorgaan met duurtraining
#33
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2014/03/21 21:12:13 (permalink)
0
Maar dan nog, je doet toch al wekelijks een intervaltraining voor je uithouding-snelheid??
2 (ernstige) intervaltrainingen per week is voor velen overkill!
#34
Marcus
Natural born chiller
Re:Hartslag meter 2014/03/21 21:34:14 (permalink)
0
@ErEf
mensen overtuigen met alleen ratio werkt in mijn ervaring ook matig knipoog
 
Maar er zijn trouwens ook best goede redenen voor duurtraining:
- omdat je het leuk vindt
- omdat je een betere aerobe conditie wil (die gaat maar beperkt omhoog met alleen intervaltraining)
 
maar qua lichaamscompositie verbeteren zijn kosten/baten IMO in voordeel van intervaltraining
 
@marathonman
Maar dan nog, je doet toch al wekelijks een intervaltraining voor je uithouding-snelheid??

 
Wie doet dat?
 
#35
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2014/03/22 21:39:57 (permalink)
0
zowat elke duursporter..
#36
Marcus
Natural born chiller
Re:Hartslag meter 2014/03/23 05:53:56 (permalink)
0
Niet alle duursporters trainen hetzelfde, want niet alle duursporters hebben hetzelfde doel.
In de context van deze thread gaat het om duursporters met als doel vet% verlagen niet aerobe conditie verhogen.
IMO voorbarig om te veronderstellen dat duursporters automatisch hetzelfde doen als jij of dat die manier van trainen noodzakelijkerwijs optimaal is voor vet% verlagen.
Ook binnen de groep van duursporters met als doel aerobe conditie periodiseert trouwens niet iedereen intervaltraining op de manier die je aangeeft (1x/week onder de noemer: uithouding snelheid). Toen ik roeide was intervaltraining iets wat gedaan werd tegen wedstrijden aan in een blok (onder de noemer: intensieve taper of pieken). Waar ik trouwens niet mee wil zeggen dat dat beter of de enige manier is, maar alleen maar dat vast niet iedere duursporter het op dezelfde manier inbouwt. Juist ook omdat het tricky is om herstel te managen met die vorm van training zoals je zelf ook aangaf omdat je daarnaast nog in andere extensieve/intensieve trainingszones traint.
#37
Marathonman
Heavy Weight
Re:Hartslag meter 2014/03/23 20:02:49 (permalink)
0
??? taper is toch afbouwen voor de wedstrijd?   Dan ga je toch geen interval of piek doen..
 je moet nog veel leren denk ik...
 
Uiteraard zijn er die meerdere keren per week interval doen, maar dan ga je meer richting competitieatleten.
#38
Marcus
Natural born chiller
Re:Hartslag meter 2014/03/24 10:33:41 (permalink)
0
Taper is rustig afbouwen in de zin dat je fatigue laat dissiperen. Tegelijkertijd wil je niet fitness ook laten dissiperen.
(praat nu in termen van het fitness-fatigue model; het meest succesvolle trainingsleer model -> google).
Dus kort (=laag volume = gunstig effect op fatigue) en intensief (=intensief = gunstig effect op fitness) is een aanpak die prima in dat plaatje past.
Misschien goed idee om je te verdiepen in trainingsleer en het fitness fatigue model in het bijzonder dan kun je dingen die anders zijn dan wat jij gewend bent om te doen in een context plaatsen en daar iets zinvols over zeggen.
#39
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:Hartslag meter 2014/03/24 10:54:08 (permalink)
0
Marcus
@ErEf
mensen overtuigen met alleen ratio werkt in mijn ervaring ook matig knipoog

inderdaad.. beter zou 't zijn om een voorbeeld te stellen
daar ben ik ook niet zo goed in.
#40
Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Jump to:
© 2017 APG vNext Commercial Version 5.0