Hartslag meter

Page: 123 > Showing page 1 of 3
Author
Luppie
Super Heavy Weight
2011/11/25 20:35:11 (permalink)
0

Hartslag meter

Ik heb momenteel een hartslag meter maar  ik kom er niet helemaal uit.
Ten eerste zit ik met de vraag of de conditie zone (anearobe zone) ook goed is voor vet verbranden
want er staat vooral veel op het internet dat deze zone alleen kh's verbrand. Echter vind ik de vet verbrandings
zone te licht en geeft mij dat geen voldoening en is saai.
Ik vraag mij ook af of de trainings die worden onthouden de calorien per uur rekend of
alleen de calorien die je op dat moment heb verbrand? Als ik hier er verder niet uit kom kijk ik wel even op
runnersword
 
Wat ik net heb gedaan ging makkelijk. Ik heb 40 min gelopen en zat daar van
in de verbranding zone 106/134 HR 16% van de tijd.
In de anearobe zone 134/154 HR 86% van de tijd.
In de maximale zone (weet de naam zo niet) 154/192 HR 14% van de tijd.
AVG Hartslag 143 max 159
Cals 544
Recovery was exelent
 
#1

46 Replies Related Threads

    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2011/11/30 09:34:02 (permalink)
    0
    Nou ik ben er al achter.
    Die calorie verbruik is dus wat je ook hebt verbruikt tijdens de training, dus dat weet ik nu.
     
    Hartslag zone waar ik in zit is ook beter voor vetverbranden dan in de zonde die juist voor vetverbranden goed was. Bleek al weer achterhaalt te zijn. Je kunt dus beter in een zone van 70-80% trainen van je maximale hartslag.
    In deze zone kan ik met wat moeite uren trainen. Dat past mij dis mooi want ik wil wel wat voelen, en ik pak de conditieer ook nog eens goed bij.
    #2
    TommyTee
    Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2011/12/04 14:22:49 (permalink)
    0
    Met een lage intensiteit verbruikt je lichaam procentueel meer vet als energiebron ipv kh. Echter, het totale energieverbruik is kleiner omdat de intensiteit laag is. Als je een halfuur intensief cardio doet verbruik je meer calorieen en daardoor verbrand je ook meer vet. En uiteindelijk is het die energiebalans waar het om gaat. Hoe meer je verbrand, hoe meer vet je ook verbrand. De lage intensiteit fabel is een marketingtruuk om de drempel om te gaan sporten te verlagen. Je kunt je voorstellen dat mensen veel eerder geneigd zijn lid te worden van een sportschool als ze verteld wordt dat ze lekker rustig op een crosstrainer kunnen gaan staan en zo makkelijk afvallen. Dat afvallen en een mooi lichaam krijgen heel, heel hard werken is (en dus ook keihard cardioen), is niet echt de ultieme salespitch.
     
    Je hartslagmeter geeft inderdaad aan wat je tijdens de training hebt verbruikt. Vooral handig als je steady state cardio doet. Echter, als je intervaltraining doet (HIIT bijvoorbeeld) is je EPOC (after burn) veel groter. Tot wel 38 uur na het doen van intervaltraining is je metabolisme verhoogd en dus verbrand je dan meer calorieen.
     
    Over de lengte van trainen: nooit langer dan een uur trainen. Na een uur trainen gaat je cortisolspiegel omhoog en kom je in een catabole staat. Precies wat je niet wilt dus.
     
     
     
     
    #3
    jacob622
    Feather Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/27 13:53:59 (permalink)
    0
    Luppie

    Ik heb momenteel een hartslag meter maar  ik kom er niet helemaal uit.
    Ten eerste zit ik met de vraag of de conditie zone (anearobe zone) ook goed is voor vet verbranden
    want er staat vooral veel op het internet dat deze zone alleen kh's verbrand. Echter vind ik de vet verbrandings
    zone te licht en geeft mij dat geen voldoening en is saai.
    Ik vraag mij ook af of de trainings die worden onthouden de calorien per uur rekend of
    alleen de calorien die je op dat moment heb verbrand? Als ik hier er verder niet uit kom kijk ik wel even op
    runnersword

    Wat ik net heb gedaan ging makkelijk. Ik heb 40 min gelopen en zat daar van
    in de verbranding zone 106/134 HR 16% van de tijd.
    In de anearobe zone 134/154 HR 86% van de tijd.
    In de maximale zone (weet de naam zo niet) 154/192 HR 14% van de tijd.
    AVG Hartslag 143 max 159
    Cals 544
    Recovery was exelent


     
     
    thanks for posting such a interesting post!!!!

    post edited by sis - 2012/01/27 17:10:35
    #4
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hartslag meter 2012/01/27 17:10:44 (permalink)
    0
    Ja jij ook bedankt link naar illegale middelen verwijderd, member gebanned. 
    #5
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/27 17:16:52 (permalink)
    0
    Het lijkt hier wel een doelwit voor die spam gedoe. Ik ie het te vaak gebeuren, best vaag.
    #6
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hartslag meter 2012/01/27 17:48:09 (permalink)
    0
    Elke plaats waar je informatie kunt achterlaten is een doelwit voor spammers. Maar bannen is zo gebeurd. 
    #7
    memo1988
    Light Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/27 18:45:55 (permalink)
    0
    Hi, mijn hartslag was vandaag tijdens het lopen op een loopband 180-185 per minuut. Ik moet wel zeggen dat ik een jaar lang niet heb gesport, ik vroeg mij af of 180-185 per minuut teveel is of valt dat nog mee? 
     
    En gaat dat naarmate de tijd wat verminderen? Ik maak me wat zorgen daarover...
    #8
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hartslag meter 2012/01/27 21:10:23 (permalink)
    0
    Dat is geen zorgwekkende hartslag. Je theoretische maximum ligt rond de 197. Je hebt wel kans dat hij gaat verminderen als je wat meer conditie krijgt. 
    #9
    memo1988
    Light Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/27 22:46:25 (permalink)
    0
    sis

    Dat is geen zorgwekkende hartslag. Je theoretische maximum ligt rond de 197. Je hebt wel kans dat hij gaat verminderen als je wat meer conditie krijgt. 

     
    Thanks voor je reactie Sis!
    #10
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/28 11:40:39 (permalink)
    0
    Je moet je pas zorgen gaan maken als je hartslag te langzaam daalt.
    #11
    memo1988
    Light Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/28 13:32:47 (permalink)
    0
    Luppie

    Je moet je pas zorgen gaan maken als je hartslag te langzaam daalt.

     
    En wat is langzaam?
    #12
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/28 13:40:59 (permalink)
    0
    Dan moet je een conditie test afleggen. Beter doe je dit door te vragen aan iemand die hier veel verstand van heeft in een sport school. Je kan het zelf ook doen met de nodige HR meter maar dat kost geld en is niet aan te raden voor iemand die net om de hoek komt kijken bij dit soort dingen.
    #13
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hartslag meter 2012/01/28 14:16:06 (permalink)
    0
    Njaa... zorgen maken is misschien ook een groot woord. Naarmate je conditie beter wordt, zal je sneller dalen naar je rustslag. Dat zie ik meer als een gegeven dan als een punt van zorg. 
    #14
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2012/01/28 15:12:20 (permalink)
    0
    Daar zit wel wat in maar te traag zakken betekent een grotere kans op hartvalen.
    #15
    Hanne
    Light Weight
    Re:Hartslag meter 2012/03/06 20:35:04 (permalink)
    0
    Ik gebruik sinds februari een hartslagmeter. Deze houd ook de verbrande cals bij en de zones, fitness (conditie) en fat (vetverbranding) waarin je sport. Ik vind het soms ook een beetje lastig om te achterhalen wat nu het beste resultaat geeft. Ze zeggen inderdaad dat je het beste resultaat krijgt, of het meeste vet verbrand, als je op 70-80% van je ideale hartslag zit.
     
    Bij het hardlopen zit ik altijd rond de 160-170 slagen per minuut. Tijdens de bodypump zit ik vaak tussen de 110-130 en uitschieters naar 170. De piek tijdens mijn PT sessie zit soms op 183, maar die zakt dan weer zodra de oefening voorbij is.
     
    Nu las ik net dat het niet verstandig is meer dan een uur te sporten, omdat je dan in een catabole staat raakt. Op de maandag loop ik 25 minuten hard en doe ik daarna 1 uur een les bodypump. Is dit juist niet handig om te doen?
    #16
    Djith
    Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2013/04/08 19:04:22 (permalink)
    0
    Eff een oud topic oprakelen blij
    Welke Hartslagmeter raden jullie aan?
     
    #17
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hartslag meter 2013/04/08 21:44:23 (permalink)
    0
    Hm. Ik heb een paar Polars. Op zich doen die het goed, maar na een aantal jaren gebruik wordt het contact minder goed tussen band en polsding. Oxidatie misschien, batterijtjes zijn vervangen. Dat zal uiteindelijk wel voor alle meters gelden. Met andere merken heb ik geen ervaring. Je moet je wel afvragen welke gegevens je allemaal wilt weten. Op één van de meters kan ik mijn hartslag in percentages aflezen, da's handig bij sommige soorten training. Ook heb je ze met pc-interface, kan ook handig zijn als je grafiekjesgek bent. Hoe meer fratsen, hoe duurder, dat dan weer wel. 
    #18
    Djith
    Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2013/04/08 23:27:13 (permalink)
    0
    Geen fratsen, gewoon rechtoe BPM's en een max. min. enzo... blij
    Polar heb ik ook al zien blinken ja... mss wordt dat het wel.
    #19
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re:Hartslag meter 2013/11/17 03:41:54 (permalink)
    0
    Wekelijks 2 uur op 70% van je maximale hartslag joggen kan wonderen doen!
    #20
    Page: 123 > Showing page 1 of 3
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0