|
Author |
Lazy_J
-
Total Posts
:
131
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Help, Hartslag en Bloeddruk problemen!
do 05-apr-07 19:06
( permalink)
Beste sporters Ik heb de afgelopen jaar niet zo goed getraind en mijn conditie is nog nooit zo zwaar op achteruit gegaan als nu. Ik ben ook wat zwaarder geworden en ik begrijp dat mijn bloeddruk daardoor wat hoger zal liggen als eerst maar ik begin me toch een beetje zorgen te maken. Ik meet nu 135/85. Ik vind dat aan de hoge kant!! En nog iets, als ik begin met rennen of fietsen dan start ik al gelijk met een hartslag van rond de 110 p/m. Kunnen jullie mij aub adviseren hoe ik het best kan trainen om dit een beetje enigzins te corrigeren. En moet ik eerst gewoon rond de 80% van mijn max hartslag trainen om eerst een beetje droger te worden en dan focussen op conditie? Dit is een serieuze post want als ik het niet corrigeer dreig ik mijn baan te verliezen! Alle suggesties zijn welkom. Thx Lazy J
Whatever it is you are feeling is a perfect reflection of what is in the process of becoming....
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
RE: Help, Hartslag en Bloeddruk problemen!
do 05-apr-07 19:19
( permalink)
Ten eerste, ga hierom niet stressen, want dat is slecht voor de bloeddruk.  Ik had zelf een bloeddruk van 160/108, nu ben ik omlaag gegaan naar 132/80. Een aantal factoren die je bloeddruk verhogen zijn: te veel stress, slechte voeding, niet genoeg of juist te veel fysieke inspanning en overgewicht. Het is belangrijk dat je deze punten stuk voor stuk bij jezelf nagaat om een plan te maken om de bloeddruk naar beneden te brengen.
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
Lazy_J
-
Total Posts
:
131
-
Reward points
:
0
-
|
do 05-apr-07 19:25
( permalink)
ORIGINAL: DonaldTrump Ten eerste, ga hierom niet stressen, want dat is slecht voor de bloeddruk. Humor!! Je hebt gelijk wat stress betreft en overgewicht. Ik weet dat ik leefstlijl aanpassingen moet maken. Maar binnen wat voor termijn heb je je bloeddruk kunnen verlagen naar 132/80. En op wat voor manier heb je getrained? Groeten Lazy J
Whatever it is you are feeling is a perfect reflection of what is in the process of becoming....
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
-
Reward points
:
1287
-
|
do 05-apr-07 20:04
( permalink)
Ik heb er toch een stuk of zes maanden voor gedaan naar beneden te gaan in de bloeddruk. Als je het voor je werk echt snel moet, dan kun je misschien naar de dokter voor medicatie. Ik heb me voornamelijk gericht op cardio, maar daarnaast doe ik sinds kort ook twee keer in de week krachttraining en regelmatig yoga oefeningen. Maar pas wel op dat sommige ademhalingsoefeningen bij yoga de bloeddruk juist verhogen. Let ook op je zoutinname. Gebruik zo min mogelijk voorverpakte industrie voedsel, want hier zit meestal veel natrium in. Tijdens het koken kun je het beste natriumarm/ kaliumrijk zout gebruiken (wordt verkocht in een groene verpakking). Eet geen drop, drop verhoogt ook de bloeddruk.
<message edited by DonaldTrump on do 05-apr-07 20:17>
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30862
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
Status: online
|
do 05-apr-07 20:58
( permalink)
Ik vind die bloeddruk niet echt zorgwekkend hoog eigenlijk, het is altijd maar een momentopname en van de spanning voor de meting kan de druk al stijgen. Ik heb zelf zo'n digitaal metertje en da's best grappig, als je gaat liggen heb je de waarde die niet bij een levende past, en als je even de diep ademt is hij te hoog, het zegt niet zoveel. En een arts moet dat ook wel weten, ik vind het raar als ze op je werk gevolgen verbinden aan een enkele meting.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
do 05-apr-07 22:34
( permalink)
Wat Sis zegt. En een hartslag van 110 bij inspanning vindt ik eigenlijk ook al niet hoog. Zo'n hartslag krijg ik al als ik op de fiets stap.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
-
Reward points
:
1287
-
|
do 05-apr-07 23:56
( permalink)
Inderdaad, je bloeddruk is niet zorgwekkend hoog. Het is normaal dat je bloeddruk fluctueert.
|
|
|
|
Lazy_J
-
Total Posts
:
131
-
Reward points
:
0
-
|
vr 06-apr-07 14:55
( permalink)
@sis Ik moet binnen een bepaald gebied blijven wat mijn bloeddruk betreft. En nee het is niet zo dat ik direct de deur uit vlieg, maar ik moet mij dan wel gaan onderwerpen aan tests enzo waar ik niet op sta te wachten want in de tussentijd kan ik niet mijn beroep uitoefenen. En als dan blijkt dat mijn bloeddruk nog steeds te hoog is dan heb ik een probleem. Maar hoe zou ik het best kunnen trainen om mijn bloeddruk wat lager te kunnen houden? Weten jullie mij daar een antwoord op te geven?
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
vr 06-apr-07 15:44
( permalink)
Waar ik eerder aan denk is ontspanningsoefeningen. Heb je al wel eens aan meditatie of yoga gedacht? De kracht daarvan is zodanig dat je je eigen bloeddruk en hartslag spontaan kan laten dalen als je er maar op focust. Misschien maak je je domweg te druk?
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
vr 06-apr-07 20:39
( permalink)
Espi heeft een punt. En als je bloeddruk te hoog is omdat je weinig conditie hebt, is élke training goed: klassieke cardio, interval, jongeleren met gewichtjes. Het allerbeste is natuurlijk afwisselen tussen die drie. En ook op je voeding letten. De junkfood eruit en gezond eten.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|