Singapore
-
Total Posts
:
2
- Scores: 0
-
Reward points
:
151
-
Status: offline
|
Help vraagje over buikspieroefeningen...
wo 15-sep-10 05:42
( permalink)
Hallo allemaal, Ik train nu sinds 7 maanden 4 x in de week in de sportschool (30 minuten hardlopen, trainen met gewichten en 200 situps per training) Nu is mijn vetpercentage nog te hoog (34%) en ik heb dus ook nog steeds een buikje ( ik weet dat je met buikspieroefeningen het vet op je buik niet weg krijgt) maar mijn buik is een stuk strakker geworden met als resultaat dat mijn buikje een stukje boller naar voren staat (als jullie begrijpen wat ik bedoel ) ipv iets slapper is en "platter" lijkt . Nou is mijn vraag: is het beter om meer cardio te doen zodat ik meer vet verbrand en minder met gewichten trainen? of minder buikspier trainen? Ik ben natuurlijk erg blij met een "strakker" buikje maar hij lijkt nu dikker (boller) en daar ben ik iets minder blij mee. Ps: ik kan niets aan mijn eetschema veranderen want ik ben (na tips op dit forum) juist elke week 200cal meer aan het eten om mijn stofwisseling weer normaal te krijgen en het gaat super goed! Alle tips zijn welkom, alvast bedankt! Groetjes Singapore..
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30862
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
Status: online
|
Re:Help vraagje over buikspieroefeningen...
wo 15-sep-10 11:20
( permalink)
Je lichaam bepaalt zelf waar het vet laat verdwijnen. Als je meer cardio doet dan heb je geen garantie dat het bij je buik verdwijnt. Daarnaast wordt je totale energiebehoefte weer groter waardoor je eigenlijk nog meer zou moeten gaan eten en dat gaat nou juist zo lekker. Ik vind persoonlijk 200 crunches vrij onzinnig. Het is een eenzijdige beweging terwijl je buikspieren bedoeld zijn om allerlei andere bewegingen van je lichaam te ondersteunen. Als het trouwens echte situps zijn dan zet je meer je heupbuigers aan het werk, dan je buik Mijn tip is om die 200 te vergeten en je buik mee te nemen in je gewichtentraining.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11014
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2073
-
Status: offline
|
Re:Help vraagje over buikspieroefeningen...
wo 15-sep-10 15:30
( permalink)
Een populair gezegde is abs are made in the kitchen en dat is voor een groot deel waar, 200 situps doen is totaal zinloos en wie dat ooit bedacht heeft mogen ze van mij nu nog apart hangen. Volgens mij komt dergelijke hoge aantallen uit het bodybuilding en zie het eerder als iets waarmee je juist je buikspieren weg traint in plaats van je buikspieren te trainen. Een gespierde buik zal inderdaad wat meer volume veroorzaken en als daar dan nog wat vet op zit valt dit wel op. Verder sluit ik mij bij Sis aan, train je buik mee met de krachttraining en bij de meeste compoundoefeningen train ook vaak flink je buikspieren mee en voor specifieke buikspieroefeningen zul je deze op een manier moeten trainen waar dus de buikspieren voor bedoeld zijn en dat is o.a. stabiliteit (en bescherming van de inwendige organen natuurlijk) en dus zijn de meest effectieve buikspieroefeningen oefeningen waarmee je de buik vooral statisch belast en met flinke gewichten. Verder zal het dus vooral een kwestie van geduld zijn en blijven volhouden en met het verlagen van je overal vetpercentage komt die mooie buik vanzelf.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|