Help...Trainingsschema
Author Message
ladylala

• Total Posts : 6
  • Scores: 0
  • Reward points : 7
  • Status: offline
Help...Trainingsschema zo 03-okt-10 11:24 (permalink)
0
Pfff zie door de bomen het bos ff niet meer...

Ik ben een echte "leek" op dit gebied.
Van me sportschool heb ik toendertijd een schema gekregen.
Ik had aangegeven dat ik wat strakker wilde worden,me buik met name,me armen,want wil geen flapjes als ik ga zwaaien,en me benen en billen wat steviger maken
Ik ben al een hele tijd niet meer geweest,maar wil het wel weer op gaan pakken en dan wel op een goede manier...

Mijn training wat ik toen heb gekregen is dus vrij simpel.

Ik begin met 20 min fietsen,30 minuten op de loopband en dan maak ik een rondje langs alle beenapparaten,3 armapparaten,en 2 buikapparaten.

Maar zoals ik hier begrijp is het niet goed om alle groepen op 1 dag te doen?

Ik weet door al die topics hier ff totaal niet meer wat voor mij een normaal trainigsschema zou zijn..
Wil beginnen weer met 2 keer pw te gaan fitnessen.
Maar ik doe het dus schijnbaar fout???

Hellup!!!!

Hermanus

• Total Posts : 11014
    • Scores: 1133
    • Reward points : 2073
    Re:Help...Trainingsschema zo 03-okt-10 13:42 (permalink)
    +1
    Tja waar zal ik beginnen? Er staan inderdaad topics genoeg hier op het forum maar ik kan begrijpen dat het lastig is om daaruit te komen.

Je traint 2 keer per week en op zich is het dan prima om fullbody trainingen te doen, afhankelijk natuurlijk van de rust die er tussen zit.

Je begint je trainingen met het cardiowerk en dat al voor 50 minuten, dat is dus veel en veel te lang. In principe zou je de training moeten beginnen met krachttraining om daarna je cardiowerk te doen of je cardio op aparte dagen. Het mes snijd zo aan 2 kanten, als je met je krachttraining begint heb je daar dus meer energie voor en uiteindelijk zal de cardio op het einde van de training dan effectiever zijn voor vetverbranding.