Herstart dieet maar niet afvallen
Author Message
Jola

• Total Posts : 121
  • Scores: 1
  • Reward points : 504
  • Status: offline
Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 08:22 (permalink)
0
Hallo, ben ik weer terug van lang weggeweest. Niet gestopt met het eetschema/sporten, maar minder streng geweest. Nou ben ik sinds 1 1/2 week weer helemaal strak aan het schema, maar afvallen...nee! Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Per dag eet ik ongeveer:
O: 50g havermout + 200 ml magere melk, 20g rozijnen en 1 el honing, 1/2 liter water
T: 1 volkorenboterham dun besmeerd met halfvolle roomboter, 50g mager vleesbeleg, grapefruit/banaan/mandarijn, plakjes tomaat en komkommer, 1/2 liter water
L: 2 volkorenboterhammen waarvan 1 dun besmeerd met halfvolle roomboter, plakje 20+ kaas of 50g mager vleesbeleg, plakjes komkommer en tomaat, gekookt eitje, 1/2 liter water.
T: 1 volkorenboterham dun besmeerd met halfvolle roomboter, 50g mager vleesbeleg, stukje fruit, plakjes tomaat en komkommer, 2 el noten, 1/2 liter water
D: 50g zilvervliesrijst of 60g volkorenpasta of 200g gekookte aardappelen, 200 g groente (gestoomd), 100g mager vlees gebakken in 1 tl vloeibaar bakspul. 1/2 liter water
T: 300 ml magere yoghurt, 2 el muesli, el honing, potje brandnetelthee.

Dit is het.  Oh en nog 1 kopje koffie tijdens de koffiepauze. Zwart.

Ik doe aan sport:
Ma: steps en spinning
Di kickfun en bootcamp
Wo: 5 km hardlopen en bodypump
Do: bootcamp en bodypump
Vr: hardlopen en spinning
Za: spinning en steps
Zo: bodypump

Op dinsdag en zondag nog krachttraining.
Gewicht in 1 jaar van ongeveer 80 naar 70 kg. Vet% in een jaar van 34% naar 24%. Wil nu naar 20%, maar val dus niet af (kom ook niet aan). Wie weet raad?

Stan

• Total Posts : 15294
    • Scores: 13
    • Reward points : 732
    RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 08:39 (permalink)
    0
    het zou helpen om je schema eens in een calculator-excell-sheetje te plaatsen zodat we beter het aantal kcal en de verhoudingen kunnen bekijken.

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Wreckless

• Total Posts : 12570
      • Scores: 32
      • Reward points : 1321
      RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 08:50 (permalink)
      0
      Anderhalve week is niet zo lang. Geef het nog een paar weken tijd.
      []======[] []======[]
      I guess God wanted to make
      something ugly but in great shape
      []======[] []======[]

Cowgirl Herb

• Total Posts : 2647
        • Scores: 21
        • Reward points : 1008
        RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 09:33 (permalink)
        0
        Laten we beginnen met de goede dingen: Je drinkt voldoende en ik zie bij veel maaltijden groenten en fruit staan.
        Helaas, wat weinig afwisseling. Er is veel meer dan alleen tomaat en komkommer. Drink je echt zo veel bij je maaltijden? Beter je drinken scheiden van je maaltijden. Dat komt je spijsvertering ten goede.

Verder zie ik weinig eiwitten en veel koolhydraten, grotendeels tarwe. Dit zou niet mijn voorkeur hebben.
        Wat betreft je training: Hopelijk doe je zo veel cardio voor je lol (of omdat er een hele leuke instructeur is). Langer is niet altijd beter.

Don't underestimate the power of patience!

hehoi

• Total Posts : 3606
          • Scores: 11
          • Reward points : 1640
          RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 09:42 (permalink)
          0
          Wat at je voorheen meer?

En je sport wel erg veel!
          Ik denk dat als je 2 rustdagen inbouwt, en af en toe 1 uur sport i.p.v. 2 uur dat je meer resultaat zult hebben. Veel meer zelfs.
          Dat ene uur zal dan intensiever kunnen, en door het geheel komt je stofwisseling wat hoger uit.
          Ik heb het idee dat je lichaam in de spaarstand/hyperstand staat omdat je voor deze hoeveelheid sporten (veel) meer voeding nodig hebt.
          Probeer het uit!!

Jola

RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 09:55 (permalink)
            0
            Wauw wat snel! Bedankt voor de reacties.

Ga proberen het in zo'n excel schema te plaatsen!

Voorheen at ik met gemak een half bruin brood weg op een dag, dus dat is nu veel minder! Die 1/2 liter water gaat idd op bij mn eten. Sporten doe ik omdat ik het leuk vind. We hebben een erg gezellige sportschool. Maar meer rust dus. Ik ga het gelijk toepassen! Bedankt voor de tips en adviezen!

Espi

• Total Posts : 21401
              • Scores: 147
              • Reward points : 1819
              RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 10:06 (permalink)
              0
              Ondanks dat de kwaliteit van je voeding erg belangrijk is voor je gezondheid, telt voor afvallen bijna alleen kwantiteit, dwz het aantal calorieën en daarna of je genoeg eiwit binnen krijgt met daarna (op afstand) vet, vezels en KH (die als laatste).
              Wat je precies eet is dus niet echt boeiend.. wel hoeveel je binnen krijgt aan kcals - eiwit- vet - KH.

Reken dat dus eerst uit.

Richtlijn voor eiwit: 2 gram per kg lichaamsgewicht (of anders minimaal 2x je vvm = vetvrije massa)
              Richtlijn voor vet: 1 gram per kg lichaamsgewicht (of anders minimaal 1x je vvm = vetvrije massa)
              Richtlijn voor vezels: tenminste 20 gram
              Groenten : minimaal 200g , beter richting 500g 
              Fruit : naar behoefte , tenminste 1-2 porties
              KH: minimaal 20 gram

Om af te vallen is het eigenlijk het beste dat je weet hoeveel je eet wanneer je niet bezig bent met lijnen.. ergo: je had een aantal weken moeten tellen wat je toen gemiddeld binnen kreeg.
              Daarna ga je hier 15-20 % onder zitten met meer kcals op trainingsdagen en minder op rustdagen.

Qua sporten zie ik je veel cardio doen en weinig krachttraining . en helaas nee, BodyPump valt niet echt onder KT. Daarvoor is het te cardio-achtig. Om af te vallen is KT toch echt effectiever. Je krijgt er namelijk veeeeeeeel minder honger van en het spaart je spieren beter. Of wou je ook spiermassa kwijt?

Jola

RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 10:57 (permalink)
                0
                Okay, heb het dus verkeerd aangepakt. Dan ga ik nu eerst eens gewoon eten, opschriijven en uitrekenen. Dat post ik dan over een maand ofzo opnieuw, met berekeningen. Dan maak ik een nieuw eetschema. Voor nu ga ik dan niet stressen, 2 rustdagen inlassen en bodypump inwisselen voor krachttraining.

Denk dat ik ook de weegschaal achter slot en grendel zet voor de komende 3 maanden. Hartelijk bednakt voor alle adviezen en tips. Ik zie nu in dat ik een beetje te snel en niet doordacht ben begonnen en wellicht wat overdreven veel sport (helaas is het zo leuk). Ga er mee aan de slag en ik post schema's ed dus over een aantal weken weer, want nu kunnen jullie er verder ook vrij weinig meer over zeggen dan dat er al is gezegd. Bedankt (en geniet van het mooie weer)!

Jantra

• Total Posts : 3163
                  • Scores: 0
                  • Reward points : 246
                  RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 11:07 (permalink)
                  0
                  Succes met het opvolgen van de tips Jola, die zijn idd waar en kan er dan ook weinig aan toevoegen.

Ben benieuwd hoe het je vergaat met wat aanpassingen hier en daar.

CARPE DIEM

*~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*

Espi

RE: Herstart dieet maar niet afvallen vr 07-aug-09 15:51 (permalink)
                    0
                    Niet somberen.. want met al die cardio heb je wel een fantastische boost aan je uithoudingsvermogen gegeven.
                    Als je zin/tijd/energie hebt, kan je zeker 1 of 2 lessen in de week blijven doen.

Nog even een linkje ter oveweging: http://www.time.com/time/health/article/0,8599,1914857,00.html?xid=rss-fullhealthsci-yahoo

Het is helaas een misvatting dat je vooral door meer lichaamsbeweging afvalt.. tuurlijk is dat wel mogelijk, maar een groot aantal mensen merkt dat ze dat niet volhouden... vooral de lessen die je uitkoos vreten energie. En de meeste mensen die tegelijk proberen af te vallen en keihard gaan trainen, raken dan of overtraind of ze gaan spontaan meer eten.
                    Voor afvallen werkt toch echt vooral het dieet.. krachttraining doe je dan vooral om er voor te zorgen dat je alleen vet kwijtraakt en geen spieren.
                    Cardio doe je dan gericht puur voor je plezier en vooral niet te lang, zodat je er geen overmatige trek door krijgt. Er zijn dan 2 soorten cardio mogelijk: of heftig & kort (interval training) of langer en vrij sloom/saai. Dat laatste kan je beter niet in een sportschool doen, maar gewoon lekker buiten: fietsen, wandelen, zwemmen..  ook dan even kijken waar je het minste trek van krijgt.

Veel succes met het tellen als je op onderhoud eet.. in het begin is dat vooral erg lastig omdat je spontaan minder gaat eten (en dus afvalt) super blij ... misschien een blogje starten zodat wij je kunnen volgen?

Jola

RE: Herstart dieet maar niet afvallen za 08-aug-09 07:31 (permalink)
                      0
                      Ga het zondag allemaal eens uitzoeken en wellicht schrijf ik idd wel weer een blogje. Als stok achter de deur. Cardio vind ik niet saai hoor, wedstrijdjes met mezelf houden, ik train met hartslagmeter, dus steeds mezelf proberen te pushen net iets verder te gaan, op korte stukjes. Spinning was interval of strength, dus pieken naar 92% of bijna een les lang op 85% zitten. En steps is best zwaar als je hem op de middelste stand zet. Maar moet minderen, dus kan beter niet schrijven hoe leuk het allemaal is, anders sta ik zo toch weer in de sportschool. Ga mn abbo maar eens omzetten van onbeperkt naar max 4 keer per week.

sis

• Total Posts : 30862
                        • Scores: 616
                        • Reward points : 2067
                        • Status: online
                        RE: Herstart dieet maar niet afvallen za 08-aug-09 15:52 (permalink)
                        0
                        Espi, je noemt slomo cardio of HIIT als opties, maar persoonlijk vind ik een uurtje groepsles ook prima als cardio/conditie element.

Jola, ik kan ook weinig toevoegen aan de tips die al gegeven zijn. Zal wel je blogje zometeen een schop geven voor je, wie weet helpt het super blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

timvanderlaan

• Total Posts : 2
                          • Scores: 0
                          • Reward points : 0
                          RE: Herstart dieet maar niet afvallen ma 17-aug-09 22:22 (permalink)
                          0
                          heb je deze site eens geprobeerd... geen praatjes maar gewoon tabellen met wat je moet eten en wat niet... maken de hoeveelheden ook niet meer uit.

voedingstabellen

Jola

RE: Herstart dieet maar niet afvallen di 18-aug-09 08:22 (permalink)
                            0
                            Zal eens kijken. Maar heb het advies van de mensen hier toegepast en  (roffel), ben nu 1 kg lichter. Dus ik deed gewoon iets niet goed, en het gaat gewoon heel erg langzaam. een kilo per maand is niet heel veel. Maar ach, wat er in bijna 29 jaar is aangekomen, gaat er natuurlijk niet in een maand vanaf...oh neee

violette

• Total Posts : 5332
                              • Scores: 6
                              • Reward points : 665
                              RE: Herstart dieet maar niet afvallen di 18-aug-09 14:08 (permalink)
                              0
                              He wat goed! En wat er langzaaaaaam afgaat komt er ook niet snel (weer) bij! 

*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***

Espi

RE: Herstart dieet maar niet afvallen di 18-aug-09 15:01 (permalink)
                                0
                                Helemaal waar! Voor heel wat mensen is afvallen niet eens het probleem, maar wel het op gewicht blijven.

sis

• Total Posts : 30862
                                  • Scores: 616
                                  • Reward points : 2067
                                  • Status: online
                                  RE: Herstart dieet maar niet afvallen di 18-aug-09 19:17 (permalink)
                                  0
                                  Wat een vaag advies.. volgens timvanderlaan mogen we na 15.00 geen bonen en aardappelen meer eten? huh?! verbaasd 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                    • No New Messages
                                    • Hot Topic w/ New Messages
                                    • Hot Topic w/o New Messages
                                    • Locked w/ New Messages
                                    • Locked w/o New Messages
                                    • Read Message
                                    • Post New Thread
                                    • Reply to message
                                    • Post New Poll
                                    • Submit Vote
                                    • Post reward post
                                    • Delete my own posts
                                    • Delete my own threads
                                    • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9