Het Grote Vechtsport Trainings Topic.
Author Message
lauw †

• Total Posts : 5725
  • Scores: 1
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Het Grote Vechtsport Trainings Topic. di 16-okt-07 18:04 (permalink)
0
Het leek me een goed idee een topic te beginnen waarin mensen hun ideeën, tips, schema's en fouten (zodat anderen ervan kunnen leren) over trainingsschema's puur gericht op vechtsporten kunnen plaatsen.

Om mee te beginnen, de meesten zullen het artikel van t-nation wel kennen, maar omdat sommige mensen wel een leven buiten het internet hebben plaats ik 'm toch blij
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1083869

Op basis van dat artikel heb ik zelf een schemaatje in elkaar geflanst.
Ik train thuis, dus met een medicijnbal smijten is niet mogelijk.
Dus moest ik wat anders verzinnen. M.M.A bestaat in feite uit kleine krachtexplosies met daartussen momenten van actieve rust. Die kleine krachtexplosies zijn bijvoorbeeld een stootcombinatie of het aanzetten van een klem, verdedigen zie ik als actieve rust.
Doel van de training is een beter (spier)uithoudingsvermogen, zodat je actiever bent in de training en sneller hersteld van inspanningen (en ik leer veel sneller als ik niet zo uitgeput ben!)

In feite doe ik een soort circuittraining.
na een korte warming up begin ik met voorslaan. Ik heb voor voorslaan gekozen omdat je dan veel spieren explosief gebruikt die je bij mma ook explosief gebruikt.

ik kies voor een gewicht waarmee ik na ongeveer 12 reps van buiten adem ben. De nadruk ligt op snelheid dus het gewicht is redelijk laag. Ik doe een setje en wacht dan tot ik voldoende op adem ben om er weer 12 reps uit te persen. Ik wacht niet tot ik weer helemaal op adem ben. Hierna doe ik push-ups en bent over rows in supersets. Hierbij zorg ik weer dat ik net voldoende lucht heb om de oefeningen explosief te kunnen uitvoeren. Ik doe meestal 2 sets. Daarna ga ik direct door met schouderdrukken waarbij ik weer 2 sets van 12 reps doe.

Als dat klaar is ga ik direct verder met 30 seconden knee-ups, direct gevolgd door 30 seconden schaduwboksen direct gevolgd door 5 sprawls, waarna ik weer begin met 30 sec. knee-ups etc etc. Dit doe ik net zo lang totdat ik moe ben.

Ik heb het idee dat de carry-over naar de mma trainingen best goed is.

We are the middle children of history, raised by television to believe that someday we'll be millionaires and movie stars and rock stars, but we won't. And we're just learning this fact. So don't fuck with us."

Moob

• Total Posts : 14761
    • Scores: 91
    • Reward points : 1417
    RE: Het Grote Vechtsport Trainings Topic. di 16-okt-07 20:15 (permalink)
    0
    Even verplaatst naar de vechtsport sectie. knipoog
    I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

XxDrAgOnxX

• Total Posts : 1444
      • Reward points : 997
      RE: Het Grote Vechtsport Trainings Topic. ma 22-okt-07 22:35 (permalink)
      0
      Nice topic, ga me er meteen op storten

thx Lauw-man blij

The way you train is the way you fight

P. Tsatsouline

• Total Posts : 1784
        • Scores: 45
        • Reward points : 1287
        RE: Het Grote Vechtsport Trainings Topic. vr 07-dec-07 18:07 (permalink)
        0

http://www.benima.nl/product/968

Een andere goede oefening is:
        http://www.rosstraining.com/articles/burpeeclip.htm
        <message edited by DonaldTrump on vr 07-dec-07 18:19>
        get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…

lauw †

• Total Posts : 5725
          • Reward points : 0
          RE: Het Grote Vechtsport Trainings Topic. wo 26-dec-07 01:34 (permalink)
          0

ORIGINAL: DonaldTrump

http://www.benima.nl/product/968

Een andere goede oefening is:
          http://www.rosstraining.com/articles/burpeeclip.htm

heej! die oefening ken ik... die doen we vaak aan het begin en aan het eind van de training een minuutje. zo na de vijfde sprong kom ik nauwelijks nog van de grond los. super blij

en ik wist niet dat medicijnballen zo enorm duur waren? 56 euro.... ik neem aan dat ze een jaar of 40 mee gaan?
          Op zich mooi spul om mee te trainen, maar ik zou niet weten waar. Om dat ding nu 5 minuten lang zo hard mogelijk tegen de spauwmuur te smijten lijkt me ook niet echt een goed idee. Ik kan nog naar de kade lopen (is welgeteld 12 meter), maar dan heb ik weer bijzonder veel  bekijks van het publiek in de kroegen en restaurants langs de kade... en als ik sterker word dan stuitert die bal van 59 euro vanzelf een keer de Rijn in.  Dus helaas, geen medicijnbal voor mij deze kerst super blij
          jij hebt er wel 1 thuis liggen of wat?
          We are the middle children of history, raised by television to believe that someday we'll be millionaires and movie stars and rock stars, but we won't. And we're just learning this fact. So don't fuck with us."

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages
            • Read Message