Hallo allemaal, ik ben ook maar eens lid geworden omdat ik eindelijk wat aan mn conditie en lichaam wil doen. Ik ben 24 jaar oud, ben tijdens mijn studentenjaren belachelijk veel aangekomen (20kg in 5 jaar), deed daarvoor taekwondo en was in goede conditie maar nu blijft het bij een enkele keer hardlopen.
Om mijn doelen te kunnen bereiken ben ik gestopt met drinken, en sinds korte tijd ben ik vegetariƫr, dit meer uit ethisch oogpunt

Ik weeg 100 kilo op het moment, en 191 lang wat betekent dat ik een BMI heb van 27,5. Mijn doel is om zowel vet te verliezen als spiermassa te kweken. Ik ben lid geworden van een sportschool, en wil 3 keer per week gaan. Mijn vraag alleen is, is het verstandig om eerst puur voor afvallen te gaan en een klein beetje KT erbij te doen, of een combinatie van KT en cardio? Ik ben echt een complete leek op dit gebied dus help me alsjeblieft
Ik denk dat het stoppen met drinken me in ieder geval al veel gaat helpen, en omdat ik geen vlees meer eet ik ook goed met mijn voeding om ga, dus dat is al een goed begin denk ik, zolang ik die eiwitten maar binnenkrijg natuurlijk.
Bedankt in ieder geval en zie jullie op de fora
EDIT: Wat zou het beste schema zijn voor 3 keer per week sportschool? 3 keer fullbody met wat cardio er achteraan? of 2 keer alleen maar cardio en 1 keer KT? Of iets dergelijks