Change Page:
< 12345 | Showing page 5 of 5, messages 81 to 85 of 85
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
- Scores: 26
-
Reward points
:
1102
-
Status: offline
|
Re:Hoe kijken de experts aan tegen de claims van 'mijn' programma
wo 26-jan-11 16:15
( permalink)
Kijk, die laatste 2 posten zijn voor mij redelijk abracadabra.... slechts 3x per week full body heeft niet echt meerwaarde.. ten opzichte van wat dan? hoog volume dat ik nodig heb.. Waarvoor? Hoezo? Ik heb vanmorgen in elk geval routine B gedaan en dat beviel wel. De komende 6 weken blijf ik dit doen (3x per week). Initieel was het mijn bedoeling om het 12 weken te doen, maar ik ga een extra evaluatiemomentje invoegen na 6 weken. Kijken hoe ik de stand van zaken dan vind en aan de hand daarvan beslissing hoe verder.
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
Status: online
|
wo 26-jan-11 19:52
( permalink)
sis Gedurende dit hele topic stel ik me al de vraag of het echt zo is dat meer spiermassa automatisch meer verbranding oplevert. Maar goed, daarvoor kan ik beter een nieuw topicje openen Ik vind overal verwijzingen hier naar Spennewyn, K. An analysis of metabolic function. Journal of Body Fat Analysis. NIHS, Minneapolis, MN. 1990. Helaas blijft het ook daar bij , maar toont wel aan dat er onderzoek is geweest en dat de conclusie daar in was dat een grotere VVM een hogere BMR/RMR oplevert.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
wo 26-jan-11 20:50
( permalink)
Hermke Wel eens HIT gedaan Tiooooooo, je draait het namelijk om voor 15 reps gebruik het gewicht van je 10 rm en niet andersom en zeker als je HIT ten voeten uit wilt trainen dus het concentrische deel de beperkende factor is, ofwel je cheat of laat je spotten, dan word het een ander verhaal. Ik heb geen HIT gedaan, maar kan het me niet voorstellen dat je 10 langzame reps kan doen met je 10rm, als je dan met snellere reps traint doe je met het gewicht wat je 10x langzaam drukt toch ook 15x gewoon? In dat opzicht bedoel ik dat het gewicht eigenlijk best laag is tov je max. Juutje1 Kijk, die laatste 2 posten zijn voor mij redelijk abracadabra.... slechts 3x per week full body heeft niet echt meerwaarde.. ten opzichte van wat dan? hoog volume dat ik nodig heb.. Waarvoor? Hoezo? Ik heb vanmorgen in elk geval routine B gedaan en dat beviel wel. De komende 6 weken blijf ik dit doen (3x per week). Initieel was het mijn bedoeling om het 12 weken te doen, maar ik ga een extra evaluatiemomentje invoegen na 6 weken. Kijken hoe ik de stand van zaken dan vind en aan de hand daarvan beslissing hoe verder. Niet echt meerwaarde tov meerdere malen trainen per week. Wat denk je logischerwijs dat meer verbrand, een split van 6 dagen in de week, of een fullbody van 3 dagen in de week? Fullbody verbrand per sessie meer, maar als je zwaar gaat kan je niet veel sessies doen per week, wat je met een split weer sneller kan. Elke dag fullbody is ook een optie, alleen moet je er dan wel voor zorgen dat je erg licht (ver van falen) van start gaat. Met een 3x per week fullbody schema kan je natuurlijk wel mooi je cardio inplannen op de dagen dat je niet traint, alleen dat zou je ook in kunnen plannen na de trainingen wanneer je meerdere malen per week traint. Imo heb je niet eens cardio nodig om redelijk droog te worden, zeker niet wanneer je elke dag full body doet.
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11014
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 26-jan-11 20:53
( permalink)
HIT is veel meer dan alleen maar langzame reps, of je hebt in elk geval veel meer mogelijkheden dan alleen langzame reps.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30862
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
Status: online
|
wo 26-jan-11 21:06
( permalink)
@ 3: op de site waar ik dacht dat ik het gezien had, kon ik het ook niet meer vinden maar een deel van de info is afgeschermd sinds een poosje.
|
|
|
|