JeroenM
-
Total Posts
:
152
- Scores: 0
-
Reward points
:
521
-
Status: offline
|
Hoge bloeddruk
ma 11-jan-10 17:24
( permalink)
Zelf heb ik al een poos een te hoge bloeddruk (160/90 op het moment) en ik krijg daar medicatie voor,echter is de bloeddruk niet goed onder controle te krijgen. Ook zijn er wat afwijkende bloedwaardes die duiden op een probleem in de lever. Vandaag is er een echo van mijn bovenbuik gemaakt en daar viel niets bijzonders op te zien volgens de radioloog. Binnenkort weer terug naar de huisarts en dan maar verder kijken. Nu komt mijn vraag eigenlijk: Nu ik dus medicatie krijg zal mijn hartslag never nooit boven de 120 uitkomen. Bij KT heb ik daar geen last van,maar bij cardio dus wel.Na 20 minuten intensief bewegen ben ik dus op,terwijl ik eerder veel langer door kon gaan. Zijn er hier mensen die daar ook ervaring mee hebben,of hebben gehad en hebben jullie misschien wat tips mbt medicatie en sporten? Gelukkig heeft mijn spierontwikkeling nog geen last,ik groei in mijn ogen best redelijk goed, alleen het verbranden van vet gaat niet zoals ik wil. Tips en ervaringen zijn welkom. Thanks.
The only job where you start at the top, is digging a hole.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
RE: Hoge bloeddruk
ma 11-jan-10 18:15
( permalink)
Hoe oud ben jij eingelijk en hoezo medicijnen kan het niet omlaag worden gebracht door te stopen met bepaalde dingen?
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
ma 11-jan-10 18:45
( permalink)
Ik ben 39. Zout arm eten,geen of heel weinig koffie,geen alcohol e.d. dat is al de orde van de dag. Soms smokkel ik wel hoor, zout is bijvoorbeeld niet altijd te vermijden.
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
- Scores: 32
-
Reward points
:
737
-
|
ma 11-jan-10 19:25
( permalink)
Beterschap Jeroen, wat zei je arts zelf van het sporten?
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
ma 11-jan-10 20:09
( permalink)
Dankje Twirre. De arts moedigt het sporten aan en het zou dan weer een positief effect moeten hebben op de bloeddruk. Verder heb ik hem gevraagt of de medicijnen van invloed waren op de prestaties en hij antwoorden dat als ik problemen zou ondervinden er gekeken ging worden naar een andere behandel methode. Welke dat is? We wachten af tot het volgende bezoek en dan ga ik het hem voorleggen.
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
ma 11-jan-10 20:13
( permalink)
Bij overgewicht is het belangrijk dat je afvalt. Verder op je voeding letten, regelmatig sporten, maar ook goed rusten, leren omgaan met stress.
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
ma 11-jan-10 20:22
( permalink)
Hmm,ja daar zeg je wat, stress zou bij mij wel eens een belangrijke factor kunnen zijn.. Bedankt! Had eigenlijk nog niet over de stress factor nagedacht. Voeding en sporten zit wel snor  Nacht rust is niet altijd even regelmatig.
|
|
|
|