student
-
Total Posts
:
51
- Scores: 0
-
Reward points
:
870
-
Status: offline
|
Hoofdpijn door pushups?
do 12-aug-10 23:11
( permalink)
Zoals sommigen misschien al wisten ben ik vrij nieuw in de fitness wereld. Ongeveer twee weken geleden ben ik gestart met het '100 pushups in 6 weken'. Pas als ik dat netjes heb afgerond wil ik gaan kijken welke richting ik verder op ga qua training. Het valt me niet mee, maar ik ben dan ook een beginner dus is het vooral een kwestie van doorzetten. Tot zover niets aan de hand zou je zeggen, maar ik loop nu al wel ruim drie dagen met hoofdpijn rond (en heb ook iets spanning in de nek). Hoewel ik niet zo van de pilletjes ben vond ik het nu toch wel dusdanig vervelend worden dat ik vanochtend twee paracetamol heb genomen. Die hielpen niet, dus in de middag nogmaals twee gepakt, maar dit alles zonder resultaat want ik typ dit stuk nog steeds met een irritante hoofdpijn. Zelf heb ik het idee dat het met het opdrukken (pus-ups) heeft te maken. Na enig zoeken op het forum kwam ik een paar onderwerpen tegen met enige raakvlakken. Op basis daarvan denk ik dat het wel eens 'spierspanninghoofdpijn' zou kunnen zijn. Zou er een direct verband kunnen zijn tussen het opdrukken en de hoofdpijn? Zo ja, hoe wordt dit dan veroorzaakt en komt dit vaker voor Belangrijker om te weten is misschien wat ik er aan kan doen om het te verhelpen en voorkomen. Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die al eens met dit bijltje hebben gehakt?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
- Scores: 580
-
Reward points
:
2055
-
Status: online
|
Re:Hoofdpijn door pushups?
vr 13-aug-10 15:29
( permalink)
Of door gek ademhalen, of door lichaamshouding (Verkrampen?) en als je nooit sport wellicht te slappe nekspieren. Oplossing kan zijn: laten wrijven/masseren of warm compresje/kruikje/kersenpittenzakje erop.
<message edited by SheRu on vr 13-aug-10 15:43>
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 13-aug-10 15:34
( permalink)
Idd lijkt me op nek (rug) klachten die naar je hoofd stralen wat wel vaker voor kan komen bij blessure's
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30862
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
Status: online
|
vr 13-aug-10 21:46
( permalink)
Kijk je tijdens het doen van de pushups recht naar voren?
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
51
-
Reward points
:
870
-
|
vr 13-aug-10 23:14
( permalink)
SheRu Of door gek ademhalen, of door lichaamshouding (Verkrampen?) en als je nooit sport wellicht te slappe nekspieren. Oplossing kan zijn: laten wrijven/masseren of warm compresje/kruikje/kersenpittenzakje erop. Gek ademhalen? Ik ben me van geen kwaad bewust hoor ... De lichaamshoudig zou wellicht een rol kunnen spelen maar dat kan ik zelf slecht beoordelen. Hoewel ik momenteel niet in top conditie ben beschouw ik me toch nog wel redelijk sportief, maar hardlopen en incidenteel een balletje trappen dragen waarschijnlijk niet echt bij aan de nekspieren. Wrijven masseren van de nek is erg lastig om zelf te doen, dan moet je iemand anders vragen. De tip van een warm compresje is een goede tip, dat zou ik kunnen proberen. (had daar zelf een gel pack voor, maar heb die momenteel helaas uitgeleend aan iemand) Luppie Idd lijkt me op nek (rug) klachten die naar je hoofd stralen wat wel vaker voor kan komen bij blessure's Ik heb niet het idee dat er sprake is van een blessure. De nekspieren voelen misschien iets stijfjes aan en zijn mogelijk iets verkrampt, maar om nu over een blessure te spreken? sis Kijk je tijdens het doen van de pushups recht naar voren? Vroeger als ik pushups deed dan keek ik richting de muur, maar ik las bij de instructies van de methode die ik nu volg dat je met het gezicht richting de vloer moet kijken. Vanaf twee weken terug toen ik met het nieuwe programma ben gestart kijk ik dus naar de vloer tijdens het opdrukken, zoals dat hier is aangegeven: http://www.honderdpushups.nl/wat-is-een-push-up.html
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
za 14-aug-10 00:24
( permalink)
een handdoek in de wasdroger laten draaien, of even in de even leggen (geen gasoven  ) het kan ook gewoon gewenning voor je zijn. forceer het iig niet.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
za 14-aug-10 00:27
( permalink)
student Vroeger als ik pushups deed dan keek ik richting de muur, maar ik las bij de instructies van de methode die ik nu volg dat je met het gezicht richting de vloer moet kijken. Vanaf twee weken terug toen ik met het nieuwe programma ben gestart kijk ik dus naar de vloer tijdens het opdrukken, zoals dat hier is aangegeven: http://www.honderdpushups.nl/wat-is-een-push-up.html dat schema heb ik ook eens gedaan.. ik heb 't niet afgemaakt maar kon 65 keer opdrukken. kreeg toen een ontsteking in me pols. sindsdien kan ik niet op platte handen opdrukken maar moet dat op de vuisten doen.
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
51
-
Reward points
:
870
-
|
zo 15-aug-10 12:36
( permalink)
Dat is vervelend om te horen ErEf. Hopelijk heb je er geen last meer van? Maakt het opdrukken op de vuisten nog een verschil in de effectiviteit van de oefening of is dat alleen voor de preventie van en eventuele nieuwe ontsteking in de pols? Het zal wel iets zwaarder zijn neem ik aan?
|
|
|
|