student
-
Total Posts
:
51
- Scores: 0
-
Reward points
:
870
-
Status: offline
|
Hoofdpijn door pushups?
do 12-aug-10 23:11
( permalink)
Zoals sommigen misschien al wisten ben ik vrij nieuw in de fitness wereld. Ongeveer twee weken geleden ben ik gestart met het '100 pushups in 6 weken'. Pas als ik dat netjes heb afgerond wil ik gaan kijken welke richting ik verder op ga qua training. Het valt me niet mee, maar ik ben dan ook een beginner dus is het vooral een kwestie van doorzetten. Tot zover niets aan de hand zou je zeggen, maar ik loop nu al wel ruim drie dagen met hoofdpijn rond (en heb ook iets spanning in de nek). Hoewel ik niet zo van de pilletjes ben vond ik het nu toch wel dusdanig vervelend worden dat ik vanochtend twee paracetamol heb genomen. Die hielpen niet, dus in de middag nogmaals twee gepakt, maar dit alles zonder resultaat want ik typ dit stuk nog steeds met een irritante hoofdpijn. Zelf heb ik het idee dat het met het opdrukken (pus-ups) heeft te maken. Na enig zoeken op het forum kwam ik een paar onderwerpen tegen met enige raakvlakken. Op basis daarvan denk ik dat het wel eens 'spierspanninghoofdpijn' zou kunnen zijn. Zou er een direct verband kunnen zijn tussen het opdrukken en de hoofdpijn? Zo ja, hoe wordt dit dan veroorzaakt en komt dit vaker voor Belangrijker om te weten is misschien wat ik er aan kan doen om het te verhelpen en voorkomen. Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die al eens met dit bijltje hebben gehakt?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
- Scores: 580
-
Reward points
:
2055
-
Status: online
|
Re:Hoofdpijn door pushups?
vr 13-aug-10 15:29
( permalink)
Of door gek ademhalen, of door lichaamshouding (Verkrampen?) en als je nooit sport wellicht te slappe nekspieren. Oplossing kan zijn: laten wrijven/masseren of warm compresje/kruikje/kersenpittenzakje erop.
<message edited by SheRu on vr 13-aug-10 15:43>