Hallo allemaal!
Ik hoop dat jullie mij bij het volgende kunnen helpen:
Na een aantal maanden goed getraind en op m'n voeding gelet te hebben is het in de maanden november en december een beetje mis gegaan... Doordat ik niet zoveel tijd had om te trainen ben ik een beetje uit m'n ritme geraakt en heb ik in decemer veel te veel lekkere (en ongezonde) dingen gegeten...

Maaaaar, nu ga ik mijn oude schema weer helemaal oppakken! Ik voel me er gewoon niet goed bij en hopelijk krijg ik mijn motivatie weer terug, zodat ik weer zin heb om te gaan sporten! (Voorheen (lees: 3 maanden geleden nog) had ik altijd zin op te sporten en vond ik het jammer als ik niet kon, maar de laatste tijd moet ik me weer naar de sportschool slepen en merk ik aan mezelf dat ik excuses bedenk om niet te gaan sporten... Helemaal verkeerd dus! Ik wil ook nog zeggen dat ik helemaal niet meer gesport heb hoor, maar nog maar 1 of 2 keer per week in plaats van 4 of 5).
Nou wil ik een goed schema maken, zodat ik in de zomer weer lekker in mijn vel zit! Dus vanaf nu nog een maand of 7 te gaan!
Ik ga 3 x in de week krachttraining doen (Full Body Workout) en 2x in de week 40 minuten Cardio.
Buik: 4 verschillende oefeningen per training: 1 oefening voor de bovenste buikspieren, 1 voor de onderste buikspieren, 1 voor de schuine buikspieren en 1 gecombineerde oefening. Elke oefening doe ik 3 sets van 12 herhalingen.
Benen/ billen: Squats --> Met Kinesis of met extra gewicht op Buso Ballast Ball
Adductor --> 3 x 12 x 25kg
Abductor --> 3 x 12 x 35kg
Leg Press --> 3 x 12 x 30kg
Leg Curl --> 3 x 12 x 20 kg
Borst: Chest Press --> 3 x 12 x 10kg
Rug: Lat Machine --> wijde grip, trekken tot borst: 3 x 8 x 30 kg
Lower Back --> 3 x 12 x 15kg
Schouders: Dumbell Shoulder Press --> 3 x 8 x 4kg (per kant)
Dumbell Upright Row --> 3 x 8 x 4 kg (per kant)
Biceps: Bicep Curl (losse dumbells) --> 3 x 8 x 7 kg (per kant)
Triceps: Tricep Push Down --> 3 x 8 x 12,5kg
Dip Machine --> 3 x 8 x 25kg
Zo! Dit was het dan wel zo'n beetje! Nu zullen jullie wel zien dat ik de oefeningen voor buik en benen 12 herhalingen per set doe en voor armen, rug en schouders 8 herhalingen met hoger gewicht. Nou is het zo dat ik wil dat mijn benen niet zozeer dikker (van spieren) worden, maar gewoon wat slanker en strakker, vandaar dat ik denk dat meer herhalingen beter is. In mijn armen rug en schouders zou ik het wel mooi vinden als je de contouren van mijn spieren ziet. Vandaar hoger gewicht, minder herhalingen. Eigenlijk heb ik dit zelf bedacht en weet ik niet of dit wel goed is! Ik ben van plan om dit schema 4 weken te doen en daarna weer te wisselen. De verandering zit 'm dan waarschijnlijk in het aantal herhalingen of het verhogen/ verlagen van gewicht.
Hebben jullie nog aanpassingen? Of wat kan ik beter wel of niet doen?
Alle ideeen zijn welkom!
Alvast bedankt!