Guido
-
Total Posts
:
100
- Scores: 5
-
Reward points
:
1522
-
Status: offline
|
Iedere 4 weken compleet nieuw schema,repranges maakt niet uit?
do 27-mei-10 22:36
( permalink)
De titel zegt het al, ik heb een tijdje geleden een paar schema's gemaakt met oefening die in de sportschool waar ik zit mogelijk zijn. Sinds anderhalve maand train ik volgens de half ascending pyramid(als ik het goed zeg) waarbij je iedere keer het gewicht verhoogt en lager gaat in reps. Nou hou ik mij niet strikt aan het aantal reps, ik probeer door te gaan zodat je bij de laatste rep van de set pas weet of je het gewicht omhoog krijgt als je de beweging helemaal hebt gemaakt. Dit kan soms dus 12-10-8-6 zijn of 12-8-7-4. Ik vind dit zelf een heerlijke manier om te trainen omdat ik zo na iedere set helemaal verrot ben. Dit wil bijvoorbeeld bij 3x8 nog wel is niet zo zijn of het duurt meerdere sets om het juiste gewicht te vinden waardoor je voor mijn gevoel een deel van de oefening verspilt. Ieder nieuw schema bestaat uit compleet nieuwe oefeningen bijv: als er in schema 1 benchpress zit komt die in schema 2 niet terug. Dus als je ieder schema compleet andere oefeningen doet hoef je dan niet van reprange te veranderen of heb je dan toch te weinig variatie. Brand maar los.
|
|
|
|