Ik sport,eet gezond maar val niet af.Wat doe ik fout??

Author
triezzzze
Feather Weight
2010/11/05 11:20:45 (permalink)
0

Ik sport,eet gezond maar val niet af.Wat doe ik fout??

Hallo allemaal.
 
Sinds februari van dit jaar wil ik zo'n 10 kilo afvallen. Gewoon omdat ik dan veel lekkerder in mn vel zit.
Ik sport al mijn hele leven. Niet altijd even intensief, maar de laatste 3 jaar toch wel 3 a 4 keer per week.
Ben er ook bij gaan hardlopen en ik merkte dat dit echt hielp.Ik ben 160cm en weeg op het moment 67 kilo. Ik woog altijd rond de 71. Ik was zo'n 5 a 6 kilo afgevallen. Alleen sinds een maand of 2 zitten er weer 2 kilo aan. Ik weet hoe dit gekomen is (door de weeks er goed op letten en in het weekend toch ff iets teveel eten en drinken) Hier ben ik nu mee gestopt en ik wil richting de 63 kilo. Dat betekent nog 4 kilo kwijt. Ik sport 3 a 4 x per week. 1 x hardlopen (tussen de 12 en 17km) en 2 a 3 x fitness (crosstrainer, tussen de 20 en 30 minuten, hardlopen op de band, tussen de 20 en 30 minuten en fietsen, tussen de 20 en 30 minuten) Ook doe ik wat met gewichten. Niet zo heel veel, maar voor mijn schouders, borst en rug. Tevens let ik goed op mijn eten. Ik heb van iemand gehoord dat je je stofwisseling op gang moet houden door om de 2 uur 'iets' te eten. (hiermee ben ik toen ook 5 a 6 kilo kwijtgeraakt) Zoals gister heb ik gegeten:
(ik begin om 6 uur met werken dus eet wel vroeg) Om half 5 2 crackers met kipfilet en een glas karnemelk. Om 7 uur een stuk ontbijtkoek met boter (light). Om 9 uur een appel. Om half 11 een broodje met boter (light) en 30+ kaas. Om half 1 een broodje met boter (light) en een stuk ontbijtkoek met boter (light) Om half 3 een broodje met boter (ligt) en 30+ kaas en een glas karnemelk en om 6 uur 's avonds spuitenstampot met aardappelpuree, gehakt, uiten en wat jus. Dan heb ik die avond ook nog gesport en volgens mijn hartslaghorloge had ik rond de 900 calorieen verbrand. Tevens op de sportschool 1 liter water gedronken en op mijn werk 1,5 liter.
Dit is ongeveer hoeveel ik altijd eeet.. ik eet niet altijd hetzelfde, soms ook magere youghurt en kwark en meer fruit, maar ik eet niet overdreven veel volgens mij. En ik sport ook voldoende. MAAR WAT DOE IK FOUT?????? Kan iemand mij helpen??
#1

5 Replies Related Threads

    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Ik sport,eet gezond maar val niet af.Wat doe ik fout?? 2010/11/05 13:03:18 (permalink)
    0
    Volgens mij eet je zelfs te weinig, als ik zo kijk. Wat is je calorietotaal?
    #2
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Ik sport,eet gezond maar val niet af.Wat doe ik fout?? 2010/11/05 18:49:18 (permalink)
    0
    Ik had een fout gemaakt vanmiddag en zag pas later dat het andere topic in het voorsteltopic stond. Ik zal mijn post ook even hier naar toe verplaatsen omdat het hier zinvoller is om er inhoudelijk op in te gaan.
    #3
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Ik sport,eet gezond maar val niet af.Wat doe ik fout?? 2010/11/05 18:50:14 (permalink)
    +1 (1)
    Een heleboel eigenlijk, je kunt nooit zeggen dat je stil staat door alleen maar naar het gewicht te kijken. Je lichaamssamenstelling kan ook zijn veranderd en als je spiermassa toe neemt word je zwaarder maar kan je er wel beter uit gaan zien.
     
    Wil je echt weten hoe het zit dan zou je kunnen kijken of het op jou sportschool mogelijk is om een vetpercentagemeting te laten doen en dan wel met de tang ( minimaal 4 puntmeting) en deze maandelijks uit laten voeren, Uiteraard is de spiegel ook een aardige graadmeter.
     
    Wat betreft je sporten is de informatie die je ons geeft eigenlijk te sumier een beetje wat met gewichten doen en cardio is gewoon te weinig informatie om daar wat zinnigs van te zeggen en wat betreft de kcal die je volgens jou hartslagmeter heb verbrand, daar zou ik mij niet teveel op vast pinnen want dit is een berekening die uit gaat van gemiddelden.
     
    Krachttraining is in elk geval in mijn ogen de belangrijkste factor om in shape te komen en deze ook voor langere tijd vast te houden, vrouwen zijn vaak bang voor krachttraining omdat ze bang zijn dat ze zomaar te gespierd worden, nou geloof mij dat gaat echt niet zomaar gebeuren en als vrouw zou je blij moeten zijn met elk grammetje spiermassa wat je kunt winnen. Ik zeg niet dat dit bij jou ook het geval is maar ik hoor het gewoon te vaak. Daarnaast kun je de krachttraining aanvullen met wat korte intensieve cardio.
     
    Je voeding is hopeloos slecht. Ik ben niet de voedingsspecialist hier maar dit lijkt nergens op. Het is veel te weinig en dan ook nog eens samengesteld uit de verkeerde componenten. Je eiwit en vetinname is sowieso al veel te laag en je totale kcal inname is ook te laag en dat zou ook zeer wel de verklaring kunnen zijn waarom je volgens jou stil staat. Nou hoeft het niet echt maar ik vind het een makkelijke methode om iets meer te leren over voeding en hoe jij er op gaat reageren. Probeer iedere 2 uur wat te eten en laat deze maaltijd bestaan uit wat koolhydraten, eiwitten en vetten. De verhouding tussen deze voedingsmiddelen noemen we ratio en als baisrichtlijn zou ik beginnen met 40, 40, 20 Dus 40% van je totaal uit koolhydraten, 40 procent uit eiwit en 20% uit vet en als basis Kcal inname met jou sporttoeslag zou ik mikken op een totaal van minimaal 2000 kcal en van daar uit verder gaan werken.
     
    Succes
    #4
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Ik sport,eet gezond maar val niet af.Wat doe ik fout?? 2010/11/05 23:39:46 (permalink)
    0
    Ik denk dat je beter op je vorm kunt focussen dan op je gewicht. Da's maar een getal.
     
    Qua training denk ik dat je vorm gaat verbeteren als je minder cardio doet en meer krachttraining blij
     
    Wat je voeding betreft vind ik dat je te weinig vetten eet, verhoudingsgewijs veel koolhydraten en over het geheel genomen vrij weinig.
     
    Hier wat goede basisinfo: klik
    #5
    Espi
    meten = weten!
    Re:Ik sport,eet gezond maar val niet af.Wat doe ik fout?? 2010/11/08 19:10:02 (permalink)
    0
    Tel je wel calorieën?
    Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde proefpersoon 750 kcals minder rapporteert dan hij/zij in werkelijkheid binnen krijgt. Pas na weken tot maanden training met het wegen/aftellen en opschrijven van wat iemand eet, wordt dit nauwkeuriger. Zelfs bij diëtisten zitten er nog fouten bij, al is het bij hen veel minder dramatisch omdat ze zoveel ervaring hebben.
     
    Ook: met 6 eetmomenten per dag heb je 6x per dag een risico om veel meer te eten dan je denkt.
    Veel mensen vinden het eenvoudiger zich aan een eetschema te houden als ze juist alle tussendoortjes er uit mikken.
     
    Eet je echt zo weinig als je zegt/denkt, dan is het zaak om als eerste langzaam op te bouwen en dan weer opnieuw met lijnen te beginnen, zie hiervoor www.slank-en-sterk.nl
     
    Veel succes!
    #6
    Jump to:
    © 2014 APG vNext Commercial Version 5.0