Intervaltraining, is 20 seconden hetzelde als 90 minuten?
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 40 of 40
Author Message
Hermanus

• Total Posts : 10390
  • Scores: 954
  • Reward points : 1766
  • Status: online
Re:Vetverbranding wo 21-apr-10 11:11 (permalink)
0
Om conditie op te bouwen voor lopers of andere sporters worden vrijwel direct in het begin korte intervallen gebruikt, tenminste zo deed mijn oude conditietrainer het wel bij mij. Ik denk dat het wel kan, maar maak het niet te gek.

Testiculos habet et bene pendentes  
Why train heavy?
Why stack plates?
Why bend bars?
Why train insane?

Because
I f**king can

Luppie

• Total Posts : 2306
    • Scores: 59
    • Reward points : 924
    Re:Vetverbranding wo 21-apr-10 11:11 (permalink)
    0
    zet ik hem wel op 300 watt ofzo de volgende keer.
    Ojah mijn fysio vind niet goed dat ik ga harlopen hij zegt dat ik er te zwaar voor ben geworden en maakt zich nog al zorgen om mijn rug dan?
    Maar zelf vind ik het wel mee zallen met de schokken eingelijk vooral op de loopband heb ik er eingelijk helemaal geen last van

Marcus

• Total Posts : 6582
      • Scores: 220
      • Reward points : 1540
      • Status: offline
      Re:Vetverbranding wo 21-apr-10 11:35 (permalink)
      0
      Luppie

JE KUNT 150 200 WATT WEL VLOL UIT GAAN DOOR OP JEMAX TE GAAN TRAPPENWAT IK DUS DEED OF DOE IK HET DAN VERKEERD ?

EDIT

Sorry voor de grote letters. Ik denk dat ik beter eens met hardlopen dit kan doen ? 

Watt is een maat voor het vermogen dat je levert. Het is de hoeveelheid arbeid (in joule) die je per seconde verricht.
      Dus als jij zegt 150-200 Watt dan ga ik ervan uit dat het vermogen dat je levert oftewel je intensiteit zo rond de 150-200Watt zal liggen. Geen hele vreemde aanname toch? super blij
      Maar goed ik weet niet op wat voor hometrainer jij zit.
      Kan me ook voorstellen dat ze 150-200 Watt aangeven als maat voor het vermogen wat je levert als je bij een redelijk normale trapfrequentie trapt. Dan kun je inderdaad meer vermogen leveren door harder te trappen.
      MAAR je moet wel als een idioot trappen om dan aan bijvoorbeeld 750 Watt te komen, waarschijnlijk met een grotere trapfrequentie dan haalbaar is en daar komt nog eens bij dat je minder vermogen kunt leveren als je te ver van een ideale trapfrequentie af zit.
      Dat is een lange manier van zeggen: het is onwaarschijnlijk dat je echt heel veel meer Watts gaat halen dan die 200Watts op die stand en dus onwaarschijnlijk dat je voluit kunt gaan.

Zo jah ga ik dan vanaaf eens doen, maar mag ik dan na die 4 min nog meer gaan doen want voor 4 min ga ik niet naar de gym eingelijk? 

Harlopen schijn je ook gewoon buiten te kunnen doen knipoog

Mag ik verder gelijk gaan intervallen alsje al meer dan 6 maand niet aan harlopen heb gedaan ?

IMO wel als je gezond verstand gebruikt.
      Zou jezelf gewoon het rustig de tijd geven om het op te bouwen. Waarschijnlijk is het al zwaar genoeg zelfs als je niet voluit gaat.
      En je moet er alert op zijn dat als je wat zwaarder bent er onderbeen blessures op de loer liggen zoals bijvoorbeeld: shin splints.
      Dat gebeurt ook niet van ene op andere moment, maar niet lomp door gaan bij pijntjes dus of nog die paar sprintjes van je sessie afmaken als er eigenlijk iets niet goed voelt in je benen.

edit
      lees net het fysio verhaal. tsja weet verder niet wat er speelt wat betreft je rug, maar het is met blessures denk ik wel verstandig om aan de voorzichtige kant te zijn. Informeer es of hardlopen op gras/zand wel mag. En je mag dus blijkbaar wel squatten en deadliften? zo ja dan maak je daar toch intervaltraining van. Of verzin wat gymnastiek achtige oefeningen die je onderrug minder belasten als cardio vorm. Touwtje springen, burpees, pushups met handjeklap enz.
      No-Nonsense Training Forum: http://www.no-nonsense-training.tk/

There is only one path that will take you past pain and fear...unfortunately that path is directly through them. So either lean into pain and fear or become overwhelmed by them.

Wreckless

• Total Posts : 12553
        • Scores: 19
        • Reward points : 1250
        Re:Vetverbranding wo 21-apr-10 15:25 (permalink)
        0
        Ik denk ook dat de weerstand van de hometrainer te laag stond. 150-200 watt is niet erg veel he. Ik herinner me dat ik een jaartje geleden of zo maxte op 250-300 watt.

Je kan wel voluit gaan in de zin dat je niet meer sneller kunt trappen, maar samen met een lage weerstand is dat geen maximale belasting natuurlijk.

Dus zet de weerstand eens wat hoger en begin opnieuw.
        []======[] []======[]
        I guess God wanted to make
        something ugly but in great shape
        []======[] []======[]

SheRu

• Total Posts : 10302
          • Scores: 456
          • Reward points : 1746
          Re:Vetverbranding wo 21-apr-10 22:01 (permalink)
          0
          Luppie

Ojah mijn fysio vind niet goed dat ik ga harlopen hij zegt dat ik er te zwaar voor ben geworden en maakt zich nog al zorgen om mijn rug dan?
          Maar zelf vind ik het wel mee zallen met de schokken eingelijk vooral op de loopband heb ik er eingelijk helemaal geen last van

ZElf zou ik 't op de loopband niet aandurven. Denk dat je én te lang bezig bent de snelheid  goed te krijgen én dat 't uitermate linke shit is.
          Maar, als je 't aandurft.. Maak vooral een filmpje
          You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Henk Bos Training

• Total Posts : 7
            • Scores: 0
            • Reward points : 316
            Re:Vetverbranding do 20-mei-10 12:22 (permalink)
            0
            Hoi,
            Mooie discussie waarbij twee mensen volgens mij volledig langs mekaar heen praten. Luppie, ik denk dat je niet helemaal bedacht hebt wat je wilt bereiken met je training. In een duurtraining zoals jij op je MTB doet kom je natuurlijk nooit tot je maximale hartslag. (gemiddeld gezien is dat 220 min je leeftijd) Je traint hier hoofdzakelijk je longen en de glycogeen opslag in je spieren. Een goeie training! Maar voor een bodybuilder absoluut overbodig.
            Interval training kun je onder verdelen in intesieve interval training en extensieve intervaltraining. Ik denk dat jouw doel is om een beetje af te vallen en dan zou ik extensief interval adviseren. Je kunt dan varieren in omvang tussen de 20" en 60" hiertussen zijn alle opties mogelijk. Het herstel dient te zijn tot je hartslag weer onder de 130rpm daalt. De intensiteit mag heel pittig zijn afhankelijk van de omvang van je herhalingen. (de 200 watt die jij noemt lijkt me voor een bodybuilder met sterke beenspieren wel wat erg weinig) Je hartslag mag in een extensieve interval training komen tot 80% van je maximale hartslag. Dat zul je dus zelf moeten uitrekenen.
            Vier minuten in totaal vind ik wel wat kort. Om echt resultaat van je training te hebben zul je toch iets langer (en vooral meer) herhalingen doen.

Groeten en succes,

Henk 
            www.bostraining.nl

Luppie

Re:Vetverbranding do 20-mei-10 12:32 (permalink)
              0
              Thnx voor jou feedback.
              Doe momenteel ff wat minder vet verbranden maar als het er weer op aan komt ga ik voor 20-30 min interval, niet helemaal maximaal maar gewoon lekker zweten

5 min warming up gevolgd door 1min lekker zwaar en intensef en 1 min rust interval. Ik ga hier bij geen hartslag bij houden maar op gevoel fietsen of lopen tegen buiten adem raken aan. Dit een keer of 8.

Een wat ik nu doe is 3 keer per week 1  uur rustig fietens buiten.
              Zo zag ik vandag een paartje wulpen die ik nog nooit eerder heb gezien. Ik baalde dat
              ik niet mijn camera bij mij had, het zijn net grote kippen maar dan met een lange kromme snavel van 20cm en lage poten van ongeveer 15 cm.

Hermanus

• Total Posts : 10390
                • Scores: 954
                • Reward points : 1766
                Re:Vetverbranding do 20-mei-10 12:33 (permalink)
                0

20" en 60"

Euh 20 inch of 60 inch?????? of wat bedoel je nou precies

Testiculos habet et bene pendentes  
                Why train heavy?
                Why stack plates?
                Why bend bars?
                Why train insane?

Because
                I f**king can

sis

• Total Posts : 30125
                  • Scores: 495
                  • Reward points : 1758
                  Re:Vetverbranding do 20-mei-10 13:56 (permalink)
                  0

tot je hartslag weer onder de 130rpm daalt

Dat zal bpm zijn blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

ErEf

• Total Posts : 12431
                    • Scores: 108
                    • Reward points : 1311
                    Re:Vetverbranding do 20-mei-10 14:38 (permalink)
                    0
                    Luppie

ga roeien blij
                    My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
                    Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
                    3-12-2010 gewicht 122,8kg
                    15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

Henk Bos Training

Re:Vetverbranding do 20-mei-10 15:31 (permalink)
                      0
                      sorry voor de afkortingen:
                      RPM = reps per minute
                      " = seconden en ' = minuut

ErEf

• Total Posts : 12431
                        • Scores: 108
                        • Reward points : 1311
                        Re:Vetverbranding do 20-mei-10 16:12 (permalink)
                        0
                        geen probleem

maar je had 't over slag, vandaar dat sis schreef bpm - beats per minute

dus als ik het goed begrijp adviseer je interval training om af te vallen.
                        My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
                        Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
                        3-12-2010 gewicht 122,8kg
                        15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

Luppie

Re:Vetverbranding do 20-mei-10 17:23 (permalink)
                          0
                          Ik ga vandaag zo'n sessie op de fiets doen. Heb al een tijdje niet meer mtb gedaan dus mijn conditie zal wel minder zijn geworden.
                          Ik ga beginnen met 20 min 5min warm fiesten en dan wat setjes van 1 min intervallen en 1 min rustintervallen. Of ik kan ook echt op hartslag gaan fietsen intervallen totmijn hartslag zijn hoogste punt heeft bereikt en dan net zo lang rustig fietsen tot mijn hartslag weer rond de 120-130 licht wat voor mij rustig is omdat dat een hartslag is waarbij ik amper in hoef te spannen of moe van word.

Wat zal het worden jongens ?

Luppie

Re:Vetverbranding do 20-mei-10 18:57 (permalink)
                            0
                            Ik heb net intervaltraining gedaan max 5 intervallen in25 min met 5 min warming up en 5mn coolingdown mee gerekend.
                            Wat mij opviel is datik mjn hartslag niet hoger krijg dan 168 bpm voor een korte tijd en ik heb er ongeveer 30-50 sec voornodig om die hartsag te berijken erna moet ik stoppen want kan dan niet meer verder enkel langamer trappen dat wel op die hart slag maar ben ik ook kapot.
                            Zal 168-170 dan mijn max hartslag zijn ?

Henk Bos Training

Re:Vetverbranding vr 21-mei-10 10:55 (permalink)
                              0
                              Ha Lup,
                              Ik denk dat je je hartslag nog hoger kunt krijgen wanneer je wat langer fietst en heel langzaam de belasting iets opvoert. Hou constant 80rpm aan (trapfrequentie dit keer) maar voer om de twee minuten de belasting op met 1 niveau. Zo kun je aardig je maximale hartslag (op de fiets) bepalen. Vaak is de hartslag lopend net wat hoger dan op de fiets omdat je meer spiergroepen activeerd.

Ik ben benieuwd.
                              Succes.

Luppie

Re:Vetverbranding vr 21-mei-10 11:03 (permalink)
                                0
                                Mmm ik zal dat ook eens proberen, ik trapte trouwens op 300watt voor 1 min max en in de rust interval trug nar 100 watt

twirre

• Total Posts : 1646
                                  • Scores: 24
                                  • Reward points : 446
                                  Re:Vetverbranding zo 23-mei-10 20:17 (permalink)
                                  0
                                  Meen je dat nou Luppie dat je wulpen nog nooit gezien hebt???????
                                  Woon jij in de stad dan en kom je daar nooit buiten?
                                  Mss eens op vakantie in ons mooie Friesland je weet niet wat je ziet hier blij

twirre

• Total Posts : 1646
                                    • Scores: 24
                                    • Reward points : 446
                                    Re:Vetverbranding zo 23-mei-10 20:18 (permalink)
                                    0
                                    Je zou ipv hardlopen ook kunnen steppen (autoped) dat komt minder op je rug aan en is best intensief. Qua intensiviteit zit dat tussen het fietsen en hardlopen in

Luppie

Re:Vetverbranding ma 31-mei-10 14:22 (permalink)
                                      0
                                      Thx voor de tip, heb het laatst nog gedaan en is idd erg intensief en vermoeid. Nee ik woon niet in de stad, ik woon in een dorpje in midden drenthe en ben bijna iedere dag in de natuur te vinden. Of het is mijn nog nooit opgevallen of ze zitten hier op deze plaatsen weining? Ik ga ze iig aan komende zomer op terschelling spotten want heb daar een vakantie geboekt puur voor het strand en de natuur hehehe. Terschelling hoort nog bij friesland ? 

Luppie

Re:Vetverbranding di 01-jun-10 17:25 (permalink)
                                        0
                                        Gisteren heb ik 174bpm gehaald daar bij deed ik hem 2 stapjes lichter maar trapte harder in het ronde. Volgens leeftijd is mijn max hartslag 173

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 40 of 40

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9