Luppie
JE KUNT 150 200 WATT WEL VLOL UIT GAAN DOOR OP JEMAX TE GAAN TRAPPENWAT IK DUS DEED OF DOE IK HET DAN VERKEERD ?
EDIT
Sorry voor de grote letters. Ik denk dat ik beter eens met hardlopen dit kan doen ?
Watt is een maat voor het vermogen dat je levert. Het is de hoeveelheid arbeid (in joule) die je per seconde verricht.
Dus als jij zegt 150-200 Watt dan ga ik ervan uit dat het vermogen dat je levert oftewel je intensiteit zo rond de 150-200Watt zal liggen. Geen hele vreemde aanname toch?
Maar goed ik weet niet op wat voor hometrainer jij zit.
Kan me ook voorstellen dat ze 150-200 Watt aangeven als maat voor het vermogen wat je levert als je bij een redelijk normale trapfrequentie trapt. Dan kun je inderdaad meer vermogen leveren door harder te trappen.
MAAR je moet wel als een idioot trappen om dan aan bijvoorbeeld 750 Watt te komen, waarschijnlijk met een grotere trapfrequentie dan haalbaar is en daar komt nog eens bij dat je minder vermogen kunt leveren als je te ver van een ideale trapfrequentie af zit.
Dat is een lange manier van zeggen: het is onwaarschijnlijk dat je echt heel veel meer Watts gaat halen dan die 200Watts op die stand en dus onwaarschijnlijk dat je voluit kunt gaan.
Zo jah ga ik dan vanaaf eens doen, maar mag ik dan na die 4 min nog meer gaan doen want voor 4 min ga ik niet naar de gym eingelijk?
Harlopen schijn je ook gewoon buiten te kunnen doen
Mag ik verder gelijk gaan intervallen alsje al meer dan 6 maand niet aan harlopen heb gedaan ?
IMO wel als je gezond verstand gebruikt.
Zou jezelf gewoon het rustig de tijd geven om het op te bouwen. Waarschijnlijk is het al zwaar genoeg zelfs als je niet voluit gaat.
En je moet er alert op zijn dat als je wat zwaarder bent er onderbeen blessures op de loer liggen zoals bijvoorbeeld: shin splints.
Dat gebeurt ook niet van ene op andere moment, maar niet lomp door gaan bij pijntjes dus of nog die paar sprintjes van je sessie afmaken als er eigenlijk iets niet goed voelt in je benen.
edit
lees net het fysio verhaal. tsja weet verder niet wat er speelt wat betreft je rug, maar het is met blessures denk ik wel verstandig om aan de voorzichtige kant te zijn. Informeer es of hardlopen op gras/zand wel mag. En je mag dus blijkbaar wel squatten en deadliften? zo ja dan maak je daar toch intervaltraining van. Of verzin wat gymnastiek achtige oefeningen die je onderrug minder belasten als cardio vorm. Touwtje springen, burpees, pushups met handjeklap enz.