Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 40
|
Author |
Luppie
-
Total Posts
:
2306
- Scores: 59
-
Reward points
:
924
-
Status: online
|
Intervaltraining, is 20 seconden hetzelde als 90 minuten?
di 20-apr-10 13:51
( permalink)
ErEf dat is ook een interval ja als je echt van je hometrainer af wilt vallen moet je de tabata methode gaan doen 20 seconden alles geven wat je hebt 10 seconden rust dat is 1 cycle, doe dat 8x Je kunt het doen met opdrukken, body squats, home trainer, cross trainer, roeimachine, touwtje springen, sprinten etc.. voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=-gANf_FejZk Mmmm is dat niet wat te kort ? Omdat ik gewend ben om maximale harslag zelfs veel langer vol te kunnen houden. Je bent dan maar hooguit 15 min bezig ofzo met taba ? En ik ben toch wel gewend tegenwoordig om continu op 160-180 bpm te gaan mtben voor 90 min volgens mijn polar meter
<message edited by SheRu on wo 21-apr-10 10:24>
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6582
- Scores: 220
-
Reward points
:
1540
-
Status: offline
|
Re:Vetverbranding
di 20-apr-10 14:14
( permalink)
Heb je je maximale hartslag wel eens bepaald met een max hartslag test? Als je het 90 min. vol kan houden zal dat niet je max hartslag zijn. Zelfs de meest elite duursporters houden voor die duur maar zo'n 80% VO2max (wat zo'n 85% van max hartslag zal zijn) vol. Verder is het niet zo dat max hartslag = max intensiteit! De laagste intensiteit waarbij je max hartslag haalt is bij lange na niet je maximale intensiteit. Dus die 20sec zal heel erg intensief zijn. Daarnaast heb je cumulatieve vermoeiing doordat de 10sec rust niet voldoende is om 100% te herstellen.
No-Nonsense Training Forum: http://www.no-nonsense-training.tk/ There is only one path that will take you past pain and fear...unfortunately that path is directly through them. So either lean into pain and fear or become overwhelmed by them.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10390
- Scores: 954
-
Reward points
:
1766
-
|
di 20-apr-10 14:21
( permalink)
Bij boxers of andere kortneuzige honden HIBIT 's ochtends vroeg 
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12431
- Scores: 108
-
Reward points
:
1311
-
|
di 20-apr-10 15:36
( permalink)
Luppie Mmmm is dat niet wat te kort ? Omdat ik gewend ben om maximale harslag zelfs veel langer vol te kunnen houden. Je bent dan maar hooguit 15 min bezig ofzo met taba ? En ik ben toch wel gewend tegenwoordig om continu op 160-180 bpm te gaan mtben voor 90 min volgens mijn polar meter nee.. dat is lang zat pak je cam weer ter hand, ga op een hometrainer zitten. stel je camera in dat je mooi in beeld komt. zet het verzet niet te zwaar, niet te licht 20 seconden sprinten.. zo hard je kunt 10 sec rust 8x kruip terug naar je camera en zet 'm uit up 't naar youtube je bent maar 4 minuten bezig.. dus als je echt tijd te kort komt weet je wat je doen kunt
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6582
-
Reward points
:
1540
-
|
di 20-apr-10 17:05
( permalink)
No-Nonsense Training Forum: http://www.no-nonsense-training.tk/ There is only one path that will take you past pain and fear...unfortunately that path is directly through them. So either lean into pain and fear or become overwhelmed by them.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12553
- Scores: 19
-
Reward points
:
1250
-
|
di 20-apr-10 17:09
( permalink)
Luppie ErEf dat is ook een interval ja als je echt van je hometrainer af wilt vallen moet je de tabata methode gaan doen 20 seconden alles geven wat je hebt 10 seconden rust dat is 1 cycle, doe dat 8x Je kunt het doen met opdrukken, body squats, home trainer, cross trainer, roeimachine, touwtje springen, sprinten etc.. voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=-gANf_FejZk Mmmm is dat niet wat te kort ? Omdat ik gewend ben om maximale harslag zelfs veel langer vol te kunnen houden. Je bent dan maar hooguit 15 min bezig ofzo met taba ? En ik ben toch wel gewend tegenwoordig om continu op 160-180 bpm te gaan mtben voor 90 min volgens mijn polar meter Op T-Nations stond ooit een gelijkaardige opmerking. Reactie: what's this gray plate against my face. Oh, it's the floor...
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2306
-
Reward points
:
924
-
|
di 20-apr-10 17:42
( permalink)
ErEf Luppie Mmmm is dat niet wat te kort ? Omdat ik gewend ben om maximale harslag zelfs veel langer vol te kunnen houden. Je bent dan maar hooguit 15 min bezig ofzo met taba ? En ik ben toch wel gewend tegenwoordig om continu op 160-180 bpm te gaan mtben voor 90 min volgens mijn polar meter nee.. dat is lang zat pak je cam weer ter hand, ga op een hometrainer zitten. stel je camera in dat je mooi in beeld komt. zet het verzet niet te zwaar, niet te licht 20 seconden sprinten.. zo hard je kunt 10 sec rust 8x kruip terug naar je camera en zet 'm uit up 't naar youtube je bent maar 4 minuten bezig.. dus als je echt tijd te kort komt weet je wat je doen kunt Nee dat ga ik alemaal niet doenmaar goed, ik heb zelf wel een tijd 1 min voluit gefiets endan weer 1 min of 30 sec rust. Gewooninterval training dus en 4 min is dan echt niet genoeg voor mij om mezelf tot vetverbranden te trainen. Ik ben hoge hartslag erg gewend door mtb en dus veel zwaarder zal het niet zijn die 4 min Ik kan zelfs 4 min wel voluit trappen ik denk datik daarmeer aan zal hebben dan ook nog eens 10 sec rust er tussen te nemen.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
- Scores: 456
-
Reward points
:
1746
-
|
di 20-apr-10 17:55
( permalink)
Ja, maar, als je 't niet probeert... En ik denk dat 't korte herstel het wel retezwaar maakt hoor. Probeer gewoon!
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2306
-
Reward points
:
924
-
|
di 20-apr-10 17:59
( permalink)
En alsik zeg dat het niets voor steld zeggen julle dat ik niet alles eruit heb gegooid zeker? Ik ga het straks een na mijn workout doen
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6582
-
Reward points
:
1540
-
|
di 20-apr-10 17:59
( permalink)
Ik ben hoge hartslag erg gewend door mtb en dus veel zwaarder zal het niet zijn die 4 min Ik kan zelfs 4 min wel voluit trappen Maakt niet uit wat voor een MTB bikkel je bent. Geen enkel mens kan 4 min continu maximaal vermogen leveren. Net zo min als 100m sprinters niet gewoon nog effe 4 min. door kunnen sprinten in hetzelfde tempo. Dus als je denkt dat je dat wel kan, houd je jezelf voor de gek wat betreft VOLUIT bezig zijn.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2306
-
Reward points
:
924
-
|
wo 21-apr-10 08:21
( permalink)
Ik heb het dan over een verdeling he zo hoog mogelijke hartslag voor lange tijd (energie verdeling), natuurlijk niet helemaal max dat kan ook niet maar wel een stukje er vanaf en dan 90 min door. Ik heb zelf met mtb 90 min een gemiddelde hartslag vanzo'n 160-180bpm en dan zijn intervalletjes van 20sec echt een grap, trouwen een interval van20 sec zou je harslag maar van die 20sec ook maar mas een paar sec op zijn echte max zitten dus 20sex is nog te kort om een max hartslag te krijgen, iig wel voormij
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6582
-
Reward points
:
1540
-
|
wo 21-apr-10 10:11
( permalink)
Luppie Ik heb het dan over een verdeling he zo hoog mogelijke hartslag voor lange tijd (energie verdeling), natuurlijk niet helemaal max dat kan ook niet maar wel een stukje er vanaf en dan 90 min door. Ik heb zelf met mtb 90 min een gemiddelde hartslag vanzo'n 160-180bpm en dan zijn intervalletjes van 20sec echt een grap, trouwen een interval van20 sec zou je harslag maar van die 20sec ook maar mas een paar sec op zijn echte max zitten dus 20sex is nog te kort om een max hartslag te krijgen, iig wel voormij Kortom: je argument is 20 sec is veels te kort om lang op een hoge/maximale hartslag te zitten dus is een lachertje? Zoals ik je al een paar posts geleden uit probeerde te leggen: Marcus Verder is het niet zo dat max hartslag = max intensiteit! De laagste intensiteit waarbij je max hartslag haalt is bij lange na niet je maximale intensiteit. Dus die 20sec zal heel erg intensief zijn. Daarnaast heb je cumulatieve vermoeiing doordat de 10sec rust niet voldoende is om 100% te herstellen. Oftewel hartslag is irrelevant bij hele hoge intensiteiten. Ten eerste omdat de intensiteit waarbij je max hartslag haalt niet je maximale intensiteit is en ten tweede omdat als de inspanning te kort is je nooit maximale hartslag gaat halen. Verder zul je in de latere intervallen waarschijnlijk wel bijna continu op max hartslag zitten en niet maar een paar seconden vanwege: cumulatieve vermoeiing: je bent EN je zuurstofschuld van de vorige intervallen aan het afbetalen EN maximale inspanning aan het leveren. Afgezien van de theoretische verklaring snap je denk ik niet echt de practische consequenties van wat je zegt. Je zegt namelijk nu ook dat: - 12 setjes van 20 sec squatten (met het maximale gewicht wat je aankunt gedurende die 20 sec) met 10 sec rust ertussen een lachertje is - 12x 200m maximale sprints op de atletiekbaan met 10sec rust tussendoor een lachertje is Geloof je dat echt?
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2306
-
Reward points
:
924
-
|
wo 21-apr-10 10:19
( permalink)
Met gewicht is het natuurlijk anders dan zonder gewicht he. Zonder gewicht is het veel makkelijker te doen. L je mij 20seclaat squaten en dan maar 10sec rusten gaikdat niet redden, maar op een fietsje wel met niet te veel tegen gewicht. Ik weet niet 100% hoe hetzit maarikdenk datik tijdens een mtb workout tegen mijn max aan zit voor 90 min en qwa hartslag is dat tbijna aan een interval training. Ik doedit trouwens nog maar 1 keer per 2 weken omdat het zo veel van je vraagt dat dit eingelijk niet is weg gelegd voor een bodybuilder. Je hartslag moet gewoon bijna 3 dagen lang hetstellen van een mtb wedstrijd voorje weer de zelfde Prestaties kan leveren. Rust hartslag blijft bij mij gemiddeld dan 3 dagen hoger dan normaal en mag pas weer intensief mtben als mijn hartslag normaal is. Bij mij is dat 50bpm
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6582
-
Reward points
:
1540
-
|
wo 21-apr-10 10:34
( permalink)
Met gewicht is het natuurlijk anders dan zonder gewicht he. Zonder gewicht is het veel makkelijker te doen No shit! We hadden het toch over maximale inspanning?" En waarom negeer je het 12 x 200m sprint voorbeeld? Daar wordt toch geen extra gewicht gebruikt? Ik weet niet 100% hoe hetzit Dat is het eerste zinnige wat je zegt in deze discussie. Houd dat vast! Je weet niet hoe het zit, omdat je het niet gedaan hebt. We kunnen hier nog 10 posts heen en weer discussieren, maar misschien moet je het gewoon es doen. Loop je huis uit en doe een 200m sprint, rust dan 10 seconden en herhaal dit tot aan de 12 sprints gekomen bent of totdat je kotsend langs de straat ligt (kotsen gaat trouwens wel van je 10sec rust af even voor de duidelijkheid)
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2306
-
Reward points
:
924
-
|
wo 21-apr-10 10:39
( permalink)
Ik negeer niets ik heb net 4 min 20 sec voluit gedaan en dan 10sec rust, dit is voor mij imo te kort merkte ik net. Ik ging 20sec helemaal voluit ik kon zeg maar niet harder fietsen en gebruikte ook nog eenweer stand. Stand 5 of te wel 150-200watt In die 4 min kwam mijn hartslag niet eens aan zijn max. Ik kwam op hooguit 160bpm net zo hoog dus al ik 90 min mtb fietsen doe Mijn max hartslag is trouwens 190bpm voor het laatst gemeten door mij mtb trainer vande club waar ik bij zit Ik denk datik meer baat heb bij andere sessies zoals 40 secvoluit gaan endan 20 sec rust of 60 sec voluit gaan en 30 sec rust ?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10390
-
Reward points
:
1766
-
|
wo 21-apr-10 10:40
( permalink)
Ik denk Luppie dat jij nog blind staart of het met gewicht of zonder is, ik zou het in elk geval knap vinden als jij 12 bw setsquats kan doen voor 20 sec met 10 sec rust er tussen. Als jij het gelijk de eerste keer red zonder om te vallen richt ik een standbeeld voor jou op, je vergist je in het feit wat Marus ook al aangaf dat 10 sec nooit voldoende is om helemaal te herstellen en hoe verder je in de sets raakt hoe meer dat gegeven je parten gaat spelen. En dan moet je geen lamme tak squats doen maar gewoon voluit gaan. Duurcardio ansich is op geen enkele wijze te vergelijken hiermee, stel dat de renners uit de tour contine op hun max hartslag zouden zitten, dan vallen ze met bosjes van de fiets af, voor hun is juist zaak om met een maximale inspanning een zo laag mogelijke hartslag te behouden.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2306
-
Reward points
:
924
-
|
wo 21-apr-10 10:47
( permalink)
Dat is dus ookwat is telkens bedoel, ik heb me versproken daar mee. Met max hartslag kun je ook niet continu fietsen en ik bedoel idd de harslag zo aanhouden dat je max door kan gaan voor zo en zo veel kmters. Mijn excusses k bentotaal verkeerd begrepen omdatik hetook verkeerd zeg haha. sorry jongens
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6582
-
Reward points
:
1540
-
|
wo 21-apr-10 10:59
( permalink)
Ik negeer niets ik heb net 4 min 20 sec voluit gedaan en dan 10sec rust, dit is voor mij imo te kort merkte ik net. Ik ging 20sec helemaal voluit ik kon zeg maar niet harder fietsen en gebruikte ook nog eenweer stand. Stand 5 of te wel 150-200watt Conclusie: 150-200Watts is niet voluit! Zo gek is dat ook niet, want als ik roei-ergometer roei zit ik op 500Watts (=1:30/500m) voor intervallen van 3 min. en op ruim 750Watt (1:18/500m) voor intervallen van 20sec. Dus als het op die hometrainer niet werkt, kies dan een vorm van cardio waar je wel echt voluit kunt gaan. Hardlopen heb je geen apparatuur voor nodig vandaar dat ik dat als voorbeeld gaf.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2306
-
Reward points
:
924
-
|
wo 21-apr-10 11:03
( permalink)
Je kunt 150 200 WATT wel voluit gaan door op je max te gaan trappen, wat ik dus deed, of doe ik het dan verkeerd? Ik denk dat ik beter eens met hardlopen dit kan doen ? Zo jah ga ik dan vanaaf eens doen, maar mag ik dan na die 4 min nog meer gaan doen want voor 4 min ga ik niet naar de gym eigenlijk? Mag ik verder gelijk gaan intervallen alsje al meer dan 6 maand niet aan harlopen heb gedaan ?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10390
-
Reward points
:
1766
-
|
wo 21-apr-10 11:09
( permalink)
Te lage weerstand Luppie, ik heb geen idee wat die 150 -200 zegt over de weerstand, maar als jij daar voor langere tijd voluit mee kan gaan is de weerstand te laag.. Ik vergelijk het dan maar met de rem op mijn spinbike als ik mijzelf wil plagen dan schroef ik dan ding max aan voor 20 sec en moet dan gaan staan om de trappers rond te krijgen en die 20 sec kunnen mij niet snel genoeg voorbij gaan. Dus dat is geen max intensiteit die 150 wat.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|