Irritant drukkend gevoel links onderin buik

Author
daimy
Middle Weight
2007/02/28 18:48:51 (permalink)
0

Irritant drukkend gevoel links onderin buik

Hallo,

Ik heb nu sinds een maand een vreemd gevoel in mijn buik, ongeveer onder de onderste rib aan de linker buik helft. Moeilijk te omschrijven, maar het lijkt alsof er iets vanaf de binnenkant tegen mn buik aandrukt. En als ik op mijn buik lig bijvoorbeeld lijkt het net of er iets tussen m'n buik en m'n bed inzit, alsof ik bijvoorbeeld op een casettebandje lig. Ik ben intussen twee keer naar de dokter geweest, die ging luisteren en voelen maar kon niks bijzonders vinden, hij zij misschien een spiertje dat samentrekt ofzo, naja zo voelt het na mijn idee niet ook niet dat het wat met een spiertje is. Maar ik dacht nu, ik hoor wel eens verhalen van medekrachttrainers dat de maag uit wil zetten door het meer eten, misschien kan dit het zijn en herkent iemand het gevoel? Het is echt geen pijnlijk gevoel, maar het irriteert uitermate en toch zit ik er telkens weer mee, je bent er mee bezig omdat je het voelt. Stel je voor er zit een pleister op je arm die voel je zitten je wil hem er af hebben maar het kan niet, het is niet pijnlijk maar wel irritant.

Nou nu zat ik gister en vandaag even goed naar mijn buik te kijken en het lijkt ook alsof de grens tussen de onderste rib en de buik aan de linkerkant meer uitsteekt dan aan de rechterkant,.. Misschien iemand die het herkent?

Oja, ik heb ook al een aantal maanden, wanneer ik een boer laat, wat nog wel eens wil gebeuren na veel eten en drinken, wil er wel eens wat uit m'n maag meekomen, overgeef/maagzuur ofzo, geen braakneigingen, het komt alleen mee naar boven wat ik dan meteen weer wegslik.. Voordat ik begon met trainen en dus eten kon ik geen eens boeren laten btw, misschien maar eens per maand en dat ging dan per ongeluk.

http://www.plaatjesupload.nl/foto/-764.html

Hier een plaatje van de plek waar het irriteerd, alweer 4kg geleden inmiddels die foto.

6 Replies Related Threads

patty
    Super Heavy Weight
    RE: Irritant drukkend gevoel links onderin buik 2007/03/01 11:04:09 (permalink)
    0
    het klinkt alsof je last hebt van je maag (maagbreukje?) en ook last hebt van reflux. Het is trouwens zo dat daar niet zo snel wat aangedaan wordt als je er niet of weinig last van hebt. Als er geen overduidelijke pijnklachten zijn of echt maagzuurproblemen dan wordt het vaak zo gelaten. Bij ernstige maagzuurklachten kun je eventueel losec of een vergelijkbaar medicijn krijgen. Vaak kun je er zelf wel wat aan doen door sommige dranken en voedsel te vermijden (zoals koffie, alcohol, sterke kruiden, diverse koolsoorten e.d.). Maar ook door niet teveel in een keer te eten,maar meer verspreid over de dag. Ook niet gelijk eten en drinken.
    ben je anders of meer gaan eten?
    in ieder geval een tip; probeer een uur voor het naar bed niet meer te eten en te drinken en bij (zure) oprispingen eventueel je hoofdeinde omhoog.
    daimy
    Middle Weight
    RE: Irritant drukkend gevoel links onderin buik 2007/03/01 13:39:56 (permalink)
    0
    Maar ook door niet teveel in een keer te eten,maar meer verspreid over de dag. Ook niet gelijk eten en drinken.
    ben je anders of meer gaan eten?

Hmm nee, ja sinds juni ofzo ben ik voor het fitnessen meer gaan eten. Maar ik eet en drink bijna altijd te gelijk, ik spoel mn brood wed zeg maar. Maar bedankt voor je tips blij  Eens kijken of het helpt, ik zou mijn eten meer over de dag proberen te verspreiden blij
    MarkieMannetje
    Middle Weight
    RE: Irritant drukkend gevoel links onderin buik 2007/03/02 12:17:13 (permalink)
    0
    Maar je staat toch ook niet helemaal recht op die foto, beetje lastig te beoordelen ook dan.
    Insider
    Super Heavy Weight
    RE: Irritant drukkend gevoel links onderin buik 2007/03/02 13:12:48 (permalink)
    0
    Lijkt me niet iets van je maag zelf, meer omdat je maag in je lichaam wel iets naar links ligt in je lichaam, maar niet zo laag en zover lateraal aan de zijkant.
    Op de plaats die je aanwijst zou het naar mijn inziens eerder een rib zijn, en dan één van de onderste en/of zwevende en die zijn van kraakbeen. Weet niet of je je rib aan die kant kan voelen en je dan op de plek zelf een verdikking voelt?

Heb je misschien in het verleden ooit een trauma gehad, bv een schop/klap in je buik, of heel erg veel gehoest (kans op spontane #)?
    daimy
    Middle Weight
    RE: Irritant drukkend gevoel links onderin buik 2007/03/03 20:03:43 (permalink)
    0
    Bij die foto had ik het nog niet markiemannetje, was puur om de plek aan te wijzen. En figuregirl, dat dacht ik ook,volgens mij ligt de maag ook iets hoger.. En nee kan me zo niets herinneren eigenlijk.. Heb iig maandag maar weer een afspraak bij de dokter, klinkt misschien wat overdreven maar met alles wat ik doe irriteert het, ook al doet het niet pijn, het voelt gewoon verschrikkelijk irritant. Eerst voelde ik het alleen als ik er op lag, nu ook als ik zit of sta. In slaap komen is de laatste dagen zwaar irritant, alhoewel het vannacht wel meeviel blij Ik ben dan ook wel een denker. Bedankt voor de reacties.
    mark1978
    Feather Weight
    Re: RE: Irritant drukkend gevoel links onderin buik 2016/06/15 16:24:11 (permalink)
    0
    @Daimy: heb je er nog last van of niet meer? En hoe heb je het opgelost?

BVD
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0