|
Author |
Joeyheugem
-
Total Posts
:
42
- Scores: 2
-
Reward points
:
221
-
Status: offline
|
Is dit een goed schema?
do 15-apr-10 15:12
( permalink)
Hoi allemaal, Wat moet en kan ik nog verbeteren aan dit schema? Moet het minder of meer? Ben 1,5 maand bezig en wil graag full body massa 3/4 pw trainen. 20 jaar 1,85 m 84kg vet 16% ervaring: met werk als krachttraining (verhuizer) Benen, cardio enz train ik erna of bij voetbal, en ik fitness om de dag, dus met 48u pauze. Dag 1 Borst 1 Incline bench press (bovenkant) (10-8-6) 2 Decline flye (onderkant) (10-8-6) Rug 1 Neck pull-downs (bovenkant) (10-8-6) 2 Single-arm rows (midden) (10-8-6) Schouders 1 Front raise (voorkant) (10-8-6) Triceps 1 Pressdown (10-8-6) 2 Cable pushdowns (10-8-6) Biceps 1 Preacher curl (10-8-6) Buik 1 Crunch handen achter kop (bovenkant) (zo vaak mogelijk) 2 Straight-leg raises (onderkant) (zo vaak mogelijk) Dag 2 Borst 3 Medium-grip bench presses (binnenkant) (10-8-6) 4 Bench press (buitenkant) (10-8-6) Rug 3 Deadlifts (onderkant) (10-8-6) Schouders 2 Seated lateral raises (midden) (10-8-6) 3 Bent-over cable laterals (achterkant) (10-8-6) Triceps 3 One arm overhead dumbbell extensions (10-8-6) Biceps 2 Alternate standing curls (10-8-6) 3 Standing cable curls (10-8-6) Buik 2 Straight-leg raises (onderkant) (zo vaak mogelijk) 3 Twists (zijkant) (zo vaak mogelijk) Dag 3 zie dag 1 Dag 4 zie dag 2 alvast bedankt!
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
- Scores: 580
-
Reward points
:
2055
-
Status: online
|
Re:Is dit een goed schema?
do 15-apr-10 19:08
( permalink)
Dag 1: JE volgorde vind ik wat eigenaardig (borst vóór rug) , ik zou liever zelf optrekken voor banken doen. Dag 2: De twee verschillende bankdruk soorten achter elkaar lijken me wat onnodig (en slecht voor je techniek, maar als je die goed kan houden... Waarom niet?), zeker omdat de doelen die je ervoor noemnt nogal in twijfel getrokken worden. Binnenkant borst? Zoek maar 's op 't forum. Deadlifts horen absoluut aan 't begin van je training, m.i. Verder: geen benen trainen vind ik een eigenaardige keuze. Zeker als je fullbody wil trainen zoals je aangeeft.. En ik denk dat vier keer per week borst pakken teveel is.
<message edited by SheRu on vr 16-apr-10 03:43>
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Joeyheugem
-
Total Posts
:
42
-
Reward points
:
221
-
|
do 15-apr-10 21:16
( permalink)
oke, Benen train ik zeker, alleen ik heb schema gemaakt voor bovenlichaam, omdat ik dat goed wil hebben qua schema. maar kan je me dan helpen met een goede volgorde van het schema. thx alvast
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
do 15-apr-10 22:34
( permalink)
je schrijft .. full body massa 3/4 pw trainen wat bedoel je precies? full body schema's train je elke training je complete lichaam elk ander schema waar je eerst je bovenlichaam, dan onderlichaam traint, of push pull schema's worden split schema's genoemd. wil je voor massa trainen, of wil je explosie kracht trainen voor je sport.. of spierconditie trainen er is zoveel mogelijk. Er komt ook wat leerwerk bij kijken voor jezelf .. eerst een doel bepalen wat je precies wilt bereiken met je training. en dan gaan leren hoe je daarvoor moet trainen.
|
|
|
|
Joeyheugem
-
Total Posts
:
42
-
Reward points
:
221
-
|
do 15-apr-10 23:10
( permalink)
dat ik minstens 3x per week train, dus maandag woensdag vrijdag en meestal ook zondag en dan weer dinsdag donderdag zaterdag enz. dan noemen we het split schema  , kijk ik wil gewoon weten wat ik het beste op 1 dag het beste kan trainen alleen bovenlichaam. mijn doel is om bespierder te worden vooral mn bovenlichaam. Ik ga graag naar de sportschool en wil nooit in m'n luie stoel zitten, daarom sta ik ook helemaal achter mijn keuze om naar sportschool te gaan. Ik eet elke dag over de hele dag heen fruit kwark eieren goed ontbijt en avond eten, ik drink bijna alleen nog maar water en melk. dus ik ben op zoek naar een goed schema waar ik me kan aan houden waar ik rug schouders borst biceps triceps buik kan trainen (liefst met losse gewichten) natuurlijk in een goeie volgorde. alvast bedankt
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
do 15-apr-10 23:14
( permalink)
Ik kan niet goed plaatsen waarom je geen benen wilt trainen?
|
|
|
|
Joeyheugem
-
Total Posts
:
42
-
Reward points
:
221
-
|
do 15-apr-10 23:23
( permalink)
omdat ik gebleseerd ben aan mn rechter kuit, en moet rust houden 2weekjes. ik kan wel gewoon normaal lopen maar geen oefeningen doen. Daarom wil ik nu even alleen bovenlichaam en als ik weer hersteld ben kan ik mijn been schema er ook weer bij plaatsen. dat ik voetbal 3x per week + m'n werk, hoef ik mijn benen niet meer maximaal te trainen.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 16-apr-10 08:55
( permalink)
Daarom kubje over 2 weken wel weer beginnen dus mis de benen wel in het schema.Ikzou eerder zo iets doen. Dag1 Squat Bench Bor OH Curl Kuiten Dag2 Deadlift incline db press Chinnen Upright rows Dippen Buik Maandag dag 1 Donderdag dag 2 Vrijdag dag 1 endanmaandag dag 2 weer. Opzich kunje nog wat iso er bij doen maar dat zou ik lekker op gevoel doen,denk je van ik heb het gehad hier na dan doe je het niet. Ikzelf zou nog ernergie zat hebben dus pakte ik er nog wel eenstuk of 2 iso's bij. zoals bij dag 1 flyes en legcurl en bij dag 2 leg extentions en Facepulls al is die laatste niet echt isolatie
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 16-apr-10 09:06
( permalink)
Of zo, dit ga ik doen over 6- weekjes voor 4 weekjes endan weer 6 weekjes split Dag 1 Squat Chinnen Benchpress Upright rows Facepulls Bb curl Dag 2 Incline benchpress Flyes Deadlift Legpess Militarypress Bor Dag2 Squat Legcurl Decinline smith press Chinnen DB row Dippen
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
-
Reward points
:
2055
-
|
vr 16-apr-10 09:42
( permalink)
Joeyheugem oke, Benen train ik zeker, alleen ik heb schema gemaakt voor bovenlichaam, omdat ik dat goed wil hebben qua schema. maar kan je me dan helpen met een goede volgorde van het schema. thx alvast Ik heb even voor je gezocht: Indeling oefeningen
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Joeyheugem
-
Total Posts
:
42
-
Reward points
:
221
-
|
vr 16-apr-10 10:28
( permalink)
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
-
Reward points
:
2055
-
|
vr 16-apr-10 10:31
( permalink)
En stel je vooral even voor in dit topic. Wordt gewaardeerd!
|
|
|
|
Joeyheugem
-
Total Posts
:
42
-
Reward points
:
221
-
|
vr 16-apr-10 14:04
( permalink)
Maandag: rug / biceps / buik / benen Woensdag schouders / triceps / borst / benen Vrijdag: rug / biceps / buik / benen Zondag: schouders / triceps / borst / benen is dit al een betere volgorde hoe ik de week kan indelen?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
-
Reward points
:
2055
-
|
vr 16-apr-10 14:08
( permalink)
biceps zijn toch niet groter dan benen? OF schouders?
|
|
|
|
Joeyheugem
-
Total Posts
:
42
-
Reward points
:
221
-
|
vr 16-apr-10 14:10
( permalink)
welke volgorde zou jij dan nemen?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11204
-
Reward points
:
2055
-
|
zo 18-apr-10 09:19
( permalink)
op maandag benen eerst, dan rug, op donderdag rug eerst, dan benen.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|