Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 34 of 34
|
Author |
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
RE: Jesse Marunde (died)
do 02-aug-07 23:54
( permalink)
right, een gezond sterk iemand van 27 kan zomaar doodvallen tijdens het trainen... beetje naïef... als ik doodval hoeft met mij ook niemand medelijden te hebben hoor.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6801
- Scores: 349
-
Reward points
:
1851
-
Status: online
|
vr 03-aug-07 01:22
( permalink)
right, een gezond sterk iemand van 27 kan zomaar doodvallen tijdens het trainen... Ja dat kan. Dit heet sudden cardiac death en komt helaas ook regelmatig voor bij jonge mensen en kan veel oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is hypertrofische cardiomyopathy, dat is een pathologische verdikking van de hartspier. http://www.bmj.com/cgi/content/full/314/7084/843 beetje naïef... Wat naïef is, is je vooroordelen over AS bevestigd te zien zonder dat je op de hoogte bent van alle feiten of zelfs moeite doet daarvoor.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11152
- Scores: 95
-
Reward points
:
2025
-
|
vr 03-aug-07 10:12
( permalink)
Oli zelfs in jouw favoriete sport voetbal is het de laatste jaren al een paar keer voorgekomen dat een kerngezonde jongeman ineens sterft aan een hartaanval...
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
-
Reward points
:
0
-
|
vr 03-aug-07 14:48
( permalink)
ORIGINAL: DjMark Oli zelfs in jouw favoriete sport voetbal is het de laatste jaren al een paar keer voorgekomen dat een kerngezonde jongeman ineens sterft aan een hartaanval... dat is omdat die gozers tjokvol pijnstillers zitten, bro!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11014
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2073
-
|
vr 03-aug-07 14:52
( permalink)
di tomasso van fc utrecht onder de pijnstillers, dacht het niet en pas nog hier in de regio een jongen van 18 bij de amateurs, dus helaas, jammer genoeg komen die plotselinge hartstilstanden bij jonge sportmensen best vaak voor.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Remco
-
Total Posts
:
2686
- Scores: 0
-
Reward points
:
921
-
|
vr 03-aug-07 14:56
( permalink)
een kleine hartafwijking en langdurig hoge hartfrequentie (bijv. tijdens voetbalwedstrijd) kunnen al genoeg zijn voor een fatale hartstilstand Oli..
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
vr 03-aug-07 15:38
( permalink)
ORIGINAL: Ares trainde als een beest, en gaf de geest.. hey das een mooie quote Jammer trouwens, erg jong 27 moet er niet aan denken dat het mij of een kennis overkomt
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
-
Reward points
:
0
-
|
vr 03-aug-07 15:51
( permalink)
ORIGINAL: hermanus di tomasso van fc utrecht onder de pijnstillers, dacht het niet en pas nog hier in de regio een jongen van 18 bij de amateurs, dus helaas, jammer genoeg komen die plotselinge hartstilstanden bij jonge sportmensen best vaak voor. Zelfs in het cafévoetbal worden er enorm veel pijnstillers gebruikt, en bij de profs zijn dat vaak belachelijke hoeveelheden. Aan anabolen heb je niks in het voetbal, pijnstillers daarentegen...
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
vr 03-aug-07 16:38
( permalink)
denk dat dat vooral is om de enorme kater van dat bier weg te krijgen oli
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6801
- Scores: 349
-
Reward points
:
1851
-
|
vr 03-aug-07 22:38
( permalink)
Aan anabolen heb je niks in het voetbal, pijnstillers daarentegen... Zijn toch al wat voetballers betrapt op doping hoor, ondanks relatief niet zo uitgebreide controles. En natuurlijk heb je wat aan anabolen bij voetbal, meer nog dan bij wielrennen aangezien voetbal een contactsport is (in praktijk)
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Hidden
-
Total Posts
:
3
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
di 04-sep-07 19:54
( permalink)
Topsport is ongezond, dat geldt voor bijna elke sport. Het lichaam wordt tot extreme prestaties gedwongen en dan is de kans groter dat er een probleem optreedt in het lichaam. Om tot de top van strongmen te behoren, worden er anabolen gebruikt. Die anabolen verleggen hoedanook de grens van de sporter in kwestie. Het lichaam kan zodanig getraind worden dat het heel veel te verduren krijgt. Daarom denk ik dat Oli wel degelijk een punt heeft. We mogen niet naïef zijn: er zijn mensen die iets krijgen aan hun hart zonder anabolen of andere middelen te nemen, maar aangezien dit voorval zich op topsportniveau voordoet in deze sport kan het wel degelijk dat er een verband is. Dit staat natuurlijk los van de discussie of anabolen 'goed' of 'slecht' zijn.
|
|
|
|
Jaco
-
Total Posts
:
2099
- Scores: 12
-
Reward points
:
828
-
|
za 08-sep-07 15:43
( permalink)
Steeds als ik in dit topic kijk moet ik er ook onwillekeurig aan denken. Je ziet overal filmpjes van enorm sterke mensen met alle oe en aaah's erbij en dan valt er in de zoveel tijd zo'n iemand om en dan , hoe is het toch mogelijk, zo jong nog. Het is een oneindige discussie al dan wel of niet door aas, ik denk wel dat feit is dat alles zijn prijs heeft.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
za 08-sep-07 19:31
( permalink)
Toevallig heb ik onlangs de "Quest gezond" gekocht en daarin staat een artikel over sporters die zo nu en dan plotseling overlijden. Ik heb het nog niet goed gelezen, maar bij een aantal bleek na het overlijden dat ze een hartafwijking hadden die niet eerder aan het licht was gekomen. Dit ging wel in eerste instantie over wielrenners en voetballers.
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14761
- Scores: 91
-
Reward points
:
1417
-
|
za 08-sep-07 20:05
( permalink)
Topsport is niet echt gezond ook. Met of zonder doping, dat maakt dan niet veel uit lijkt me. Als je een 'apparaat' maximaal belast, is de kans groter dat er een eventueel defect naar boven komt, dan als het 'apparaat' nooit maximaal belast wordt. In dit geval is het apparaat het menselijk lichaam.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|