Jouw dieet
Change Page: 1234 > | Showing page 1 of 4, messages 1 to 20 of 75
Author Message
Smalluser

• Total Posts : 5677
  • Scores: 12
  • Reward points : 797
  • Status: offline
Jouw dieet do 22-dec-05 19:23 (permalink)
0
Nu je er toch bent Juliette knipoog was ik en misschien met mij wel meerdere, benieuwd naar je pre-contest dieet.

Hoe ziet jouw eetpatroon de laatste 10 weken voor een grote wedstrijd (bv de Olympia) eruit ?

Groet

Ms. Olympia

• Total Posts : 412
    • Scores: 15
    • Reward points : 832
    RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 13:48 (permalink)
    0
    Sorry, dat mijn antwoord even duurde maar ik heb eerst even mijn dagboeken nagezien en heb er over moeten nadenken hoe ik het ga verwoorden.

Het is nogal lastig om het exact uit te leggen omdat het eigenlijk niet zo bijzonder is en ander dan wat ik altijd doe. Ik kan wel de verschillen met 2001 -02 en 03 toelichten.

Ik eet nu ongeveer 20 jaar hetzelfde: hoog eiwit/laag koolhydraten/gemiddeld vet en dit werkt voor mij het beste. Ik kan nu wel gaan zeggen ik eet zoveel % dit en dat maar dat is voor iedereen verschillend dus hebben jullie daar niets aan. Mijn dieet gaat eigenlijk meer op gevoel en ik weeg al jaren niets meer na, ik eet gewoon wat ik voel dat ik moet eten. Dit is natuurlijk niet altijd zo geweest maar op een gegeven moment leer je je lichaam zo goed kennen dat je het gewoon weet. Ik kan wel richtlijnen geven als iemand mij om advies vraagt maar uiteindelijk moet jij zelf uitvinden hoe je dit in jouw leefpatroon en metabolisme aanpast.

Ik eet hoofdzakelijk rood vlees (biefstuk, entrecote, tartaar), kip, vis, ei, Hüttenkäse, magere yoghurt en kwark als eiwitten en groente, havermout, muesli, brinta en crackers als koolhydraten, wat betreft de vetten gebruik ik gewoon sojaolie of olijfolie om te bakken en kijk ik niet zo nauw wat betreft vetten in vlees en vis. Ik werk verder met junkdagen die off-season uit 2 dagen bestaat en wanneer ik op dieet ga dan hou ik 2 dagen aan tot het moment ik geen vooruitgang heb, dan ga ik naar 1 dag. Op een junkdag eet ik in principe alles maar het komt ook vaak voor dat ik bijna niets eet, het is afhankelijk van wat ik doe en hoe ik me voel. Wat ik hier verder bij doe is calorieën tellen, ik eet gemiddeld 1500 calorieën per dag het gehele jaar door, hier heb ik voldoende aan. Ik zak alleen in calorieën als ik minder cardio doe dan zak ik tot 1000 calorieën per dag.

De Olympia in 2001 ging eigenlijk het makkelijkst ondanks, dat ik 6 weken voor de Olympia ondekte dat ik een Hernia had en daardoor mijn training heb moeten aanpassen. Op deze Olympia was ik het “volst”en dit kwam omdat ik een periode, vanwege mijn hernia, rust heb genomen en mijn training en cardio heb moeten aanpassen. Ik ging voorheen altijd buiten hardlopen maar vanwege mijn Hernia is dit niet meer mogelijk dus heb ik een crosstrainer gekregen en die gebruik ik nog altijd minimaal 2-3x per week in off-season. Ga ik naar een wedstrijd toe dan verander ik niets aan mijn voeding maar begin ik 3 maanden voor de wedstrijd met 5x per week cardio minimaal 45 minuten. Dit doe ik een maand en dan kijk ik hoe ver ik sta en ga over naar 7x per week cardio naast mijn gewone training, die ik gewoon blijf doen als altijd. Dit verhoog ik 2 weken later naar 3x per week 2x per dag cardio, dus in totaal 10x per week cardio. Als alles goed gaat is niet meer nodig maar het kan ook gebeuren dat ik een week of 2 hier nog een of 2 dagen 2 cardio sessies bij doe. Een maand voor de wedstrijd dan ga ik de cardio minderen, geleidelijk zodat ik weer kom op 5x per week cardio en stap ik over op 1 junkdag. De laatste 2 weken dan moet ik al klaar zijn en ga ik over naar 2x per week cardio en 0 junkdagen. De laatste week train ik niet meer en doe ik ook geen cardio meer maar rust ik en doe ik veel poseren of hooguit een lichte cardio sessie, = meestal fietsen, niet te zwaar maar net zwaar genoeg om het teveel aan koolhydraten uit mijn systeem te krijgen. Aan mijn voeding verander ik niets want dat is veel te riskant en als je er goed uitziet dan is dit ook niet nodig. De Olympia’s die ik mee deed werden gecontroleerd op diuretica dus moest je dit geheel doen op een natuurlijke manier. Wat ik deed was gewoon 3 dagen voor de wedstrijd mijn water inname halveren en 2 dagen daarvoor weer de helft daarvan de dag ervoor nipte ik alleen en de avond ervoor at ik een flinke steak met alles erop en eraan + een paar glazen wijn. De dag vd wedstrijd eet en drink ik weinig, eten was gewoon iets van zoet brood, krentenbrood of muffins en drinken als ik het niet meer zonder kon.

De Olympia in 2002 wilde ik lichter komen wat redelijk gelukt is alleen niet in gewicht maar in look. Ik heb hiervoor niet mijn voeding aangepast maar ben veel eerder met het verhogen van mijn cardio begonnen.

De Olympia 2003 heb ik advies gehad van een Russische coach. Ik wist natuurlijk wel wat ik moest doen maar je wilt altijd iets meer weten en dat kan nooit kwaad. Achteraf had ik het gewoon op mijn eigen manier moeten blijven doen omdat ik veel teveel gewicht ging inleveren en dit was niet meer te stoppen. Ik heb de laatste 5 weken voor de Olympia de hele trukendoos open moeten trekken om weer op mijn gewicht te komen maar hierdoor heb ik veel van mijn hardheid in moeten leveren. Wel was ikzelf heel tevreden met deze look omdat ik persoonlijk het niet mooi vind om hard en scherp te zijn. Toch heb ik van deze Rus nog iets geleerd en dat is echt ketogeen gaan, met gebruik van glucometer en keto sticks om het laatste koppige vet (oud vet wat er al jaren zit en heel moeilijk kwijt te raken is) kwijt te raken. Ik was nog nooit echt alle vet op mijn billen en bovenbenen kwijtgeraakt maar nu wel en dit is tot op de dag van vandaag niet meer teruggekomen.

Ik ben niet echt de gemiddelde BB die rondloopt met bakjes eten en flessen water en vermijdt om naar feestjes en restaurants te gaan. Ik eet altijd ongeveer 3x per week in een restaurant omdat ik veel reis en voor de zaak met relaties eet. Ik eet ook als ik op dieet ben gewoon in restaurants, je kunt altijd een steak, biefstuk en vis krijgen met groente en die eet ik gewoon zoals die komt gebakken, gegrild, maakt niet uit, alleen de extra’s zoals friet, sausjes etc. laat ik staan en hou het alleen op proteïne en vet en een beetje koolhydraten uit de groente. Ook drink ik als er een feestje is gewoon een wijntje want calorieën zijn calorieën en die tel ik.

Dit is zoals het bij mij werkt; Ik ben eigenlijk alleen maar bezig om niet te gespierd te worden en niet zoals de meesten bezig met spiermassa opbouwen. Ik wordt makkelijk zwaarder dus moet ik daarop mijn manier van trainen en eten aanpassen. Wat wel bij bijna iedereen werkt is hoog in je voeding blijven en meer cardio doen, je voeding, daar moet je eigenlijk pas iets aan gaan doen als het verhogen van de cardio niet meer werkt. Mijn ervaring is dat als je het alleen met je voeding en je training probeert te doen je niet de hardheid krijgt die tegenwoordig vereist is. Let wel dit is mijn ervaring met mijn lichaam, levenstijl en behoefte!
    Juliette Bergmann
    IFBB Nederland President
    IFBB executive member
    IFBB Ms. Olympia
    IFBB Int. & Pro judge
    IFBB Hall of Famer 
    PhD in Bodybuilding & Fitness Methods
    Executive director TBBC (IFBB Thailand) 
    www.juliettemsolympia.com
    www.juliette-bergmann.com
    www.ifbbnederland.nl
    www.ifbb.com

Ms. Olympia

RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 13:50 (permalink)
      0
      Ms. Olympia 2002:

[image]local://9189/FD2B665D90F54F378BFB9EEECEDC29F4.jpg[/image]
      Juliette Bergmann
      IFBB Nederland President
      IFBB executive member
      IFBB Ms. Olympia
      IFBB Int. & Pro judge
      IFBB Hall of Famer 
      www.ifbbnederland.nl
      www.ifbb.com

Ms. Olympia

RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 13:53 (permalink)
        0
        2001:

[image]local://9189/06A8D8E6E87742988F997530E41C8AA3.jpg[/image]
        Attached Image(s)
        Juliette Bergmann
        IFBB Nederland President
        IFBB executive member
        IFBB Ms. Olympia
        IFBB Int. & Pro judge
        IFBB Hall of Famer 
        www.ifbbnederland.nl
        www.ifbb.com

Ms. Olympia

RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 13:56 (permalink)
          0
          2003:

[image]local://9189/ED8894114EEA462B960113269E426C4B.JPG[/image]
          Attached Image(s)
          Juliette Bergmann
          IFBB Nederland President
          IFBB executive member
          IFBB Ms. Olympia
          IFBB Int. & Pro judge
          IFBB Hall of Famer 
          www.ifbbnederland.nl
          www.ifbb.com

pelle

• Total Posts : 397
            • Scores: 0
            • Reward points : 0
            RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 14:15 (permalink)
            0
            Klinkt erg goed, niet zo krampachtig en moeilijk zoals veel mensen hier pleiten.
            Wat met vooral opvalt is hoe weinig calorieen je eigenlijk eet. Normaal vraag je het niet aan een dame, maar
            omdat we het hier over sport hebben doe ik het toch, wat weeg je dan?
            Ik vind zo'n quotje zo'n gelul

kayla

• Total Posts : 2242
              • Reward points : 292
              RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 14:46 (permalink)
              0
              Heel verhelderend stukje Juliette. En ik denk dat het op deze manier die jij toepast ook beter vol te houden is. Thanks, ik heb er wat aan. Wederom prachtige foto's blij
              I like climbing mountains, but sometimes I can't resist moving them

Gert

• Total Posts : 7746
                • Scores: 93
                • Reward points : 1749
                RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 14:53 (permalink)
                0
                Leuk en erg interessant stukje Juliette!!

Tybalt

• Total Posts : 3112
                  RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 15:47 (permalink)
                  0
                  leuk om te lezen!

Enjoy without expectations, then you will have no disappointment

Daniela

• Total Posts : 2276
                    RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 16:01 (permalink)
                    0
                    Leuk een kijkje in de keuken van een pro....leer je altijd van!!

Ms. Olympia

RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 16:47 (permalink)
                      0

ORIGINAL: pelle

Klinkt erg goed, niet zo krampachtig en moeilijk zoals veel mensen hier pleiten.
                      Wat met vooral opvalt is hoe weinig calorieen je eigenlijk eet. Normaal vraag je het niet aan een dame, maar
                      omdat we het hier over sport hebben doe ik het toch, wat weeg je dan?

Ik ben 1.59 lang en woog op de Olympia's 58 kilo en nu weeg ik 61 kilo.

Dat ik niet veel calorien eet heeft o.a. met mijn stofwisseling te maken en het feit dat de enige echte activiteiten die ik doe trainen en cardio zijn want voor de rest zit ik gewoon op kantoor of ben op reis en dan zit ik ook.

Daarom is het heel moeilijk om zomaar te doen wat iemand anders doet of een dieet aan te nemen zonder dat je al deze dingen weet.

Juliette Bergmann
                      IFBB Nederland President
                      IFBB executive member
                      IFBB Ms. Olympia
                      IFBB Int. & Pro judge
                      IFBB Hall of Famer 
                      www.ifbbnederland.nl
                      www.ifbb.com

pelle

• Total Posts : 397
                        RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 17:30 (permalink)
                        0
                        Precies, volgens de hier veel gebruikte tabellen hier, had ik in "bulk" zo'n 3500 calorieen moeten eten.
                        Ik heb dat een 2,5 maand gedaan, en ik werd alleen maar een dikke pad. Ik kreeg echt een enorme middel. En dacht altijd dat ik een ecto was blij Veel geleerd uit van je uitleg, top!!
                        Ik vind zo'n quotje zo'n gelul

Smalluser

RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 21:34 (permalink)
                          0

ORIGINAL: Ms. Olympia

Sorry, dat mijn antwoord even duurde maar ik heb eerst even mijn dagboeken nagezien en heb er over moeten nadenken hoe ik het ga verwoorden.

Geen probleem Juliette het was het wachten meer dan waard, geweldige post

Heerlijk om te lezen.

Groet

Rosanne

• Total Posts : 1263
                            RE: Jouw dieet ma 02-jan-06 22:03 (permalink)
                            0
                            Inderdaad heel interessant...

Die 2 junkdagen verbazen me enigzins, maar t klinkt wel lekker! knipoog

In ieder geval een knap stukje werk om er zo uit te komen zien..

Nevertoolate

• Total Posts : 706
                              • Scores: 6
                              • Reward points : 655
                              RE: Jouw dieet do 05-jan-06 20:46 (permalink)
                              0
                              Mooi om te lezen...en heel wat geleerd... blij

Louise
                              Louise Beard BA (Hons)

There is nothing like giving a muscular man a blow job....with a hair drier.

No well behaved woman ever made history

'Numquam magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit'
                              (Seneca Philosophus, De tranquillitate ani

Insider

• Total Posts : 3083
                                RE: Jouw dieet do 05-jan-06 21:07 (permalink)
                                0
                                post!
                                Je hebt een aantal dingen beschreven die zeker het proberen waard zijn (bv pas zakken in voeding nádat verhogen van je cardio niks meer uithaalt)

Smalluser

RE: Jouw dieet do 05-jan-06 23:46 (permalink)
                                  0

ORIGINAL: Ms. Olympia

.... Toch heb ik van deze Rus nog iets geleerd en dat is echt ketogeen gaan, met gebruik van glucometer en keto sticks om het laatste koppige vet (oud vet wat er al jaren zit en heel moeilijk kwijt te raken is) kwijt te raken. Ik was nog nooit echt alle vet op mijn billen en bovenbenen kwijtgeraakt maar nu wel en dit is tot op de dag van vandaag niet meer teruggekomen ....

Zou je hier eens wat meer over willen vertellen cq wat dieper op in willen gaan ?

Groet

Ms. Olympia

RE: Jouw dieet za 07-jan-06 10:25 (permalink)
                                    0
                                    Vraag maar
                                    Juliette Bergmann
                                    IFBB Nederland President
                                    IFBB executive member
                                    IFBB Ms. Olympia
                                    IFBB Int. & Pro judge
                                    IFBB Hall of Famer 
                                    www.ifbbnederland.nl
                                    www.ifbb.com

Espi

• Total Posts : 21401
                                      • Scores: 147
                                      • Reward points : 1819
                                      RE: Jouw dieet za 07-jan-06 10:42 (permalink)
                                      0
                                      Zoals waarom je denkt dat je met een dieet waar je steeds in diepe ketose bent (vandaar de ketosticks, toch?) er wel in slaagt om vet weg te krijgen en een standaard low-carb dieet niet. Want normaal eet je niet zo heel veel KH maar toch altijd wel wat uit havermout e.d.
                                      'k Herinner me zelf wel dat ik met een redelijk laag-KH dieet wel afviel maar niet snel en dat het met een ketodieet echt enorm snel ging en dat was heus niet alleen maar vocht zoals altijd gezegd wordt.

Nevertoolate

• Total Posts : 706
                                        • Scores: 6
                                        • Reward points : 655
                                        RE: Jouw dieet za 07-jan-06 20:20 (permalink)
                                        0
                                        I have tried one ketogenic diet and it worked well for me in the past...BUT it was the Atkins diet, full of fat and at that time I did no exercise....

So how can you make the ketogenic diet work in a bodybuilding context without it having detrimental effects on size?

How long should ketosis last?

How deep into ketosis should you be allowed to go? 

Louise Beard BA (Hons)

There is nothing like giving a muscular man a blow job....with a hair drier.

No well behaved woman ever made history

'Numquam magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit'
                                        (Seneca Philosophus, De tranquillitate ani

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 1234 > | Showing page 1 of 4, messages 1 to 20 of 75

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9