Joyce
-
Total Posts
:
740
- Scores: 0
-
Reward points
:
110
-
Status: offline
|
Hoi allemaal! Ik ben nu aan het fitnessen voor een jaartje. Heb niet echt een schema. Een tijd geleden heb ik veel rondgekeken op dit forum en ook met een beetje googlen probeer ik verder te komen. Ik deed eerst KT en daarna half uurtje cardio. Aangezien ik op waterpolo zit en 2/3 keer (meestal 3) in de week train, denk ik niet dat ik juist nog KT moet gaan doen. Ik wil eigenlijk niet gespierder worden dan ik al ben. Nu is het niet zo dat ik overdreven gespierd ben, maar ik vind het genoeg zo. Mijn doel is eigenlijk om mijn vetpercentage naar beneden te brengen. Is het dan juist verstandig om alleen cardio te doen, of moet ik voor het beste resultaat toch beter KT gaan doen? En hoe lang zou ik dat dan het best kunnen doen, op de dagen verdeeld en qua tijd. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
RE: KT/cardio..
vr 26-sep-08 18:46
( permalink)
Met alleen cardio zal je spiermass verliezen. Als je daar niet mee zit kan je dat gewoon doen. Wil je vetverliezen maar ook je huidige spiermassa behouden zal je toch iets van KT in moeten bouwen voor spierbehoud.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
vr 26-sep-08 19:52
( permalink)
Vetverlies is voor 99% een kwestie van dieet. Spierverlies voorkomen is voor 99% een kwestie van goed trainen.. blijf dus gewoon trainen , maar snijd in je kcals als je vet kwijt wilt. Training kan je aanpassen door ipv 5x5 3x5 te doen of ipv 3x8 2x8 etc. met dezelfde gewichten als voorheen..evt kan je extra kcals verbranden met cardio, meer circuit training of... juist andersom: je hoge rep sets laten vallen.
|
|
|
|
Joyce
-
Total Posts
:
740
-
Reward points
:
110
-
|
vr 12-dec-08 16:08
( permalink)
Ik ben nu ook mijn log aan het bijhouden. Heb deze week voornamelijk 4x10 gedaan. Maar als ik het goed begrijp kan ik dit beter veranderen naar 5x5 of kan ik bv. ook 6x6 of iets? Merk wel dat ik steeds hogere gewichten kan. Dat gewoon doen ook telkens of op het zelfde blijven?
|
|
|
|
bodyguard
-
Total Posts
:
199
-
Reward points
:
0
-
|
za 10-jan-09 11:57
( permalink)
Dmv cardio zal je niet gauw spiermassage verliezen tenzij je genoeg eet natuurlijk. KT in combi met cardio werkt best maar ik zou het niet gelijk na of voor de training doen ivm herstel. Zo doe ik het tenminste.
I don't know anything about music - in my line you don't have to. Elvis
|
|
|
|
Joyce
-
Total Posts
:
740
-
Reward points
:
110
-
|
za 10-jan-09 13:17
( permalink)
Gewoon aparte dagen inlassen voor de cardio?
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
za 10-jan-09 15:45
( permalink)
ORIGINAL: Jkskenl ... Ik deed eerst KT en daarna half uurtje cardio. Aangezien ik op waterpolo zit en 2/3 keer (meestal 3) in de week train, denk ik niet dat ik juist nog KT moet gaan doen. ... Ik zou waterpolo als training eerder vergelijken met cardio dan met KT. Of krachttraining spiermassa opbouwt of vet verbrandt hangt maar net af van wat en wanneer je eet.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Joyce
-
Total Posts
:
740
-
Reward points
:
110
-
|
za 10-jan-09 15:53
( permalink)
Wat kan ik rond mijn KT training het best eten met als doel vet verbranden dan?
|
|
|
|
bodyguard
-
Total Posts
:
199
-
Reward points
:
0
-
|
za 10-jan-09 17:11
( permalink)
ORIGINAL: Jkskenl Wat kan ik rond mijn KT training het best eten met als doel vet verbranden dan? gewoon gezond eten zoals groente, fruit en een paar potten kwark extra
I don't know anything about music - in my line you don't have to. Elvis
|
|
|
|