Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 53
|
Author |
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
- Scores: 4
-
Reward points
:
828
-
Status: offline
|
Zo, plaats ik toch eens een topic in de vrouwensectie! Mijn vrouw moet over 4 week bevallen, maar nu dacht de verloskundige dat de baby in de stuitligging ligt. Woensdag heeft ze een echo om het zeker te weten. Als dit inderdaad zo blijkt, moet ze een afspraak maken met de gynocoloog. Hij zal dan proberen de baby te draaien. Lukt dit niet, dan zal er gekeken worden wat er dan moet gebeuren. Volgens de verloskundige konden we door de keus komen te staan of een stuitbevalling of een keizersnee. Omdat de eerste bevalling heel zwaar is gegaan, moesten we rekening houden met een keizersnee. Nu is mijn vraag aan de dames op het forum; Heeft één van jullie ervaring met een keizersnee? Hoe ervaarde je dat je een baby hebt gerkegen zonder dat hij via de natuurlijke weg is geboren? Is je buik ook weer net zo plat als voor de operatie? Kun je de buik net zo hard trainen als voor de operatie? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!
EXPERIENCE IS THE KEY TO SUCCES...
|
|
|
|
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
- Scores: 26
-
Reward points
:
1102
-
|
Ik heb 2 keizersnedes gehad, 1 'geplande' en 1 spoed. Bij beide bevallingen heb ik er helemaal geen last van gehad dat ik de kinderen niet zelf op de wereld gezet heb. Van sommige vrouwen hoor je dat ze voelen dat ze er 'niks voor gedaan' hebben. Ik vond dat de 8-9 maanden zwangerschap net zo zwaar (letterlijk!) meetellen voor dat gevoel. Bij mijn 1e bevalling was dat van een tweeling, die allebei in stuit lagen. Waar ik nog het meeste tegenopzag toen, was dat de eerste zou draaien en natuurlijk ter wereld zou komen en dat de ander alsnog met een keizersnede gehaald zou moeten worden (komt ook voor namelijk). Dan zou ik EN een gewone bevalling met alle gevolgen van dien EN en keizersnede gehad hebben. Dus ik vond het niet erg dat de eerste 2 met keizersnede gehaald werden. Nummer 3 was in nood, dus spoedkeizersnede. Het kon mij niet snel genoeg gaan, ook al was ik op weg naar een gewone bevalling (ik ben tot 8 cm gekomen). Voor zover het gevoel over al dan niet zelf doen. Over de gevolgen voorj e buik, kan ik je niet echt helpen. Want mijn buiks is verre van plat, maar dat was al zo voor de zwangerschap. Mijn buik is wel weer geworden zoals voor de geboorte, maar dat is denk ik niet het streven van jouw vrouw (zie mijn topic, Juutjes grote afvalrace, hahahaha). Ik heb wel van andere keizersnede-dames gehoord dat hun buik weer net zo plat is geworden als voorheen, training kan ook weer knallen, alleen duurt het langer voor je weer voluit kunt gaan, omdat er toch een wond zit (van binnen en buiten), die eerst goed moet genezen. Dat duurt vaak langer dan wanneer ik baby via de gewone weg geboren is. Na mijn tweede keizersnede mocht ik na 6 weken voorzichtig aan mijn belasting weer opbouwen. Ben toen naar een pumples gegaan, maar die was WAYYYY te zwaar. Maar wellicht kwam dat ook omdat ik volledig borstvoeding gaf en nu 3 kinderen thuis had rondlopen. Dat vreet nou eenmaal ook energie. Kortom: ik vond het geen punt om zo mijn kinderen te krijgen, het herstel viel me (de tweede keer) erg mee en voor zover ik uit mijn omgeving hoor, wordt alles weer zou goed als nieuw, het duurt alleen een beetje langer voor je wer voluit kunt trainen. Hmm, dat hele verhaal erboven had niet echt gehoeven, denk ik nu... Ach, het staat er toch, hahaha
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
Ik ben wel bevallen maar niet via een keizersnee, dus ik kan je er niet mee helpen. Wel wil ik je vrouw en jou sterkte wensen en een mooie, gezonde baby!
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
Vrouw van mijn vriend heeft een 3-ling op de wereld geschopt en dat ging via een keizersnee. Ze had er niet zo heel veel last van omdat gekozen werd voor een horizontale snee, zodat veel minder buikspieren doorgesneden werden. Vaak kiest men voor een horizontale snee, want dat ziet er fraaier uit in bikini. Omdat de 3-ling de couveuse in moest is het moeilijk te zeggen hoe het haar band met de kinderen beinvloed heeft, maar ze heeft er wel flink de wind onder!
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
@Juutje; Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Vooral met de tweeling, lijkt mij erg zwaar! En eh, ik heb je topic "Juutjes grote afvalrace" gelezen hoor!  Maar wel goed om te lezen dat je wel het idee hebt helemaal weer de oude te zijn. En misschien was na 6 weken pumples ook net wat te vroeg en te hoog gegrepen. @Beaudien; Dank je! en heb het doorgegeven aan mijn vrouw hoor... @Wreckless; Volgens mij gebeurd het tegenwoordig alleen nog maar horizontaal. Sterker nog, ik heb zelfs ergens gelezen dat ze helemaal geen buikspieren meer doorknippen maar opzij leggen. Dit bevorderd het herstel. Maar daar weet Juutje vast meer over!
|
|
|
|
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
-
Reward points
:
1102
-
|
@Zeghetmaar, op zich was het met de tweeling niet zwaar, want ik hield na de geboorte behoorlijk heftige bekkeninstabiliteit over. De eerste 6 maanden hebben we hier fulltime thuizorg in huis gehad: als mijn man naar zijn werk vertrok, was er al iemand en die ging pas weg als hij weer thuiskwam. Ik liep met krukken, da's niet handig met 1 laat staan met 2 babies. Bij de tweede keizersnede: geen centje pijn. Kleine man is in de nacht van maandag op dinsdag geboren en ik kon 's avonds al naar de kinderafdeling lopen. Toen ik na 10 dagen uit het ziekenhuis ontslagen werd, had ik eigenlijk helemaal geen last van mijn wond. (misschien denk je nu: huh, 10 dagen ziekenhuis? Maar dat kwam omdat kleine man in de couveuse en later warmhoud-bedje lag en ik borstvoeding gaf, dan mag je de kraamtijd in het ziekenhuis doormaken). Ik heb inderdaad 2 horizontale snedes. Jammer dat de 2e groter is geworden dan de eerste. Maar goed, ze zitten op dezelfde plaats, dus ach. Over dat doorsnijden, mijn gynaecoloog vertelde dat ze de buikspieren inderdaad intact laten. Er staat me iets bij dat hij zei dat dat doorsnijden een fabeltje is. Mijn buik zal waarschijnlijk nooit meer echt strak worden, maar dat komt meer door mijn (langdurige) overgewicht gecombineerd met de gigantische rek tijdens de 1e zwangerschap. Aan de tweelingzwangerschap heb ik ook een fikse diastase (=uiteenwijken van de buikspieren) overgehouden. Da's normaal tijdens de zwangerschap, maar een week of 6 na de geboorte zou die weer hersteld moeten zijn. Zo niet, dan komt dat ook niet meer goed (jippie). Maar dat hoeft het vlak zijn van een buik niet in de weg te staan: mijn moeder heeft die ook (ook resultaat van giga-uitzet tijdens de zwangerschappen) en heeft na de bevallingen weer een superstrakke, slanke buik gekregen. Enne.... inderdaad succes! Ik heb gehoord dat draaien niet leuk is, zelfs behoorlijk pijnlijk kan zijn en dat kinders nogal geneigd zijn om thuis weer terug te draaien naar hun voorkeurspositie (=stuit).
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
6 maanden thuiszorg! Dat is ook geen pretje zeg. Maar goed, wel een mooie oplossing in jou geval. Gelukkig verliep de tweede idd beter. Ook al was die keizersnee niet gepland. Dat de buikspieren worden doorgeknipt is dan een stug verhaal. Ik dacht ook echt dat dit gebeurde. Maar dan zou het herstel nog veel langer duren denk ik. Maar goed, eerst woensdag maar afwachten en dan zullen ze eerst wel proberen te draaien. Hopelijk draaid hij dan niet terug, anders is al dat nare gevoel voor niks geweest...
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3147
- Scores: 314
-
Reward points
:
1855
-
Status: online
|
Misschien hebben je vrouw en jij wat aan dit filmpje, gaat over het draaien van het kindje..
"Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
Thanks, erg leuk filmpje! Wel een echt voorlichtingsfilmpje... Op het filmpje ziet het er niet zo erg uit. Maar ja, het moment supreme hebben ze eruit geknipt.
|
|
|
|
jane001
-
Total Posts
:
33
- Scores: 0
-
Reward points
:
286
-
|
Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad en bij de tweede een gewone bevalling. De keizersnede kwam onverwachts, ik zou eigenlijk thuis bevallen, maar bij 8 cm ontsluiting kwamen ze erachter dat meneer met zijn oor richting uitgang lag en er dus helemaal niet uit mocht komen op die manier. Omdat ik al persweeën had, zijn we met toeters en bellen naar het ziekenhuis gegaan. Daar lag ik binnen zeer korte tijd op de operatietafel. Nou weet ik niet of het door de keizersnede kwam, of door de overrompeling van het moederschap, maar ik had bij de eerste echt tijd nodig om me mama te voelen. Bij de tweede was dat gevoel er gelijk al. Het herstel van de keizersnede ging prima, het litteken is heel mooi geworden en valt precies in de plooi van mijn onderbuik (die er jammer genoeg nog steeds zit, die plooi  ). Of de buik weer terug in vorm komt, hangt volledig van de persoon af en dat is bij iedereen verschillend. Bij mij heeft dat echt wel even geduurd, maar er zijn ook dames met elastieken buiken die al na 2 weken weer normale broeken aan kunnen. Heel veel succes en sterkte de komende tijd!!!
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
Dat lijkt mij niet fijn als de keizersnee niet gepland is. Dat had Juutje1 dus ook al. Zeker als het dan nog je eerste is, dan kan ik mij voorstellen dat het moederschap extra langzaam op gang komt.
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
Gisteren geweest voor een echo. Mijn vrouw had al het vermoeden dat de baby eergisteren uit zich zelf is gedraaid. Dat gevoel schijn je niet te kunnen missen. En het klopte. Hij ligt goed! Bedankt voor alle reacties!
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
congrats.. en nu moet ie zo blijven !
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3147
- Scores: 314
-
Reward points
:
1855
-
Status: online
|
zeghetmaar Gisteren geweest voor een echo. Mijn vrouw had al het vermoeden dat de baby eergisteren uit zich zelf is gedraaid. Dat gevoel schijn je niet te kunnen missen. En het klopte. Hij ligt goed! Bedankt voor alle reacties! Hey gelukkig maar zeg!! Zie je alles komt uiteindelijk goed En dat gevoel kun je zeker niet missen! Heb t zelf mee gemaakt met de tweede, die lag ook in een stuit en toen ik 8 maanden zwanger was voelde ik me zo beroerd worden en had het gevoel dat Biba al geboren werd, toen bleek zij ook idd uit zichzelf gedraaid te zijn! Maar fijn hoor! Nu nog even "ongestoord" zwanger zijn samen! En uitzien naar de komst van jullie kindje!
"Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
Da's goed nieuws  succes met de laatste loodjes allebei.
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
Thanks! Morgen nog 3 week precies...
|
|
|
|
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
-
Reward points
:
1102
-
|
He Zeghetmaar, hoe is het nu? Bijna D-day!!! Onze eerste 2 keizersnede-resultaten zijn maandag jarig, hahahaha (8 jaar alweer.. pfff)
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
Nee, officieel nog 6 dagen...
|
|
|
|
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
-
Reward points
:
1102
-
|
KAN 2 weken overtijd lopen he??? Enne.. gefeliciteerd met je verjaardag, hahaha
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
-
Reward points
:
828
-
|
Ha ha ha... ja dank je! Wat dat aan gaat is het maar goed dat hij niet op de 20ste kwam. Lijkt mij niet echt leuk...
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|