Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 27 of 27
|
Author |
SheRu
-
Total Posts
:
11209
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
Status: online
|
Re:Knieklacht (Popliteus) door vastzittende heup, oefeningen?
ma 09-mei-11 12:44
( permalink)
Zou toch wat zijn, als het juist door die vervloekte plaatjes weer terug is gekomen... Nachtje over slapen, en dan de hele thread overnieuw lezen.  Volgens mij geef je zelf 't antwoord al.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
Status: offline
|
ma 09-mei-11 12:52
( permalink)
Ben alweer best lang een niet-fietser, maar ik herinner me dat je de plaatjes ook zo kon instellen dat je er heel makkelijk uit kon.. toevallig heb ik ook Speedplay op mijn randonneursfiets, oa wegens enthousiaste bevindingen van anderen (merendeels Amerikanen). Dus, waarom zou dat bij jouw fiets niet ook kunnen? Want het hoort gewoon niet dat je er niet uit kan komen! Hoe dan ook.. denk dat je naast het losser maken van de pedalen, het beste af bent met de tips die Marcus al gaf en even op zoek gaan naar een manueel therapeut in de buurt.
|
|
|
|
miyako
-
Total Posts
:
52
- Scores: 1
-
Reward points
:
979
-
|
ma 09-mei-11 13:28
( permalink)
@espi: vanochtend deden ze het weer redelijk. Denk dat door het verschuiven van de kunststof plaat (de zwarte die op de schoen gaat) er teveel spanning op de bovenste metalen plaat kwam. Als die niet volkomen vlak is, krijg je gezeik met in en uitklikken. Maar verder kun je ze dus niet losser of vaster zetten. Je kunt alleen via die kleine inbusschroefjes die je rechts op de foto ziet bepalen hoeveel graden je naar rechts of naar links mag bewegen. Dus... enorm goed schoonhouden, goed in het vet houden en elke dag controleren. En zo min mogelijk afstappen of lopen. En tubetje vet meenemen voor onderweg... Denk dat die verschuiving niet heel erg lang geleden is gebeurd (1-2 weken of zo, kon nog heel goed zien hoe het plaatje hoorde te zitten) en inderdaad mijn blessure weer heeft doen oplaaien.
|
|
|
|
miyako
-
Total Posts
:
52
-
Reward points
:
979
-
|
di 10-mei-11 10:28
( permalink)
Eerste intake gehad vanochtend, vrijdag eerste echte behandeling, vandaag slechts lichte martelsessie. Wat we wel gaan doen en waar ik enigszins gemengde gevoelens bij heb, is nog eens goed kijken naar mijn scoliose. Soort verkapte ijdelheid van me denk ik, zou ik nu opeens "op mijn leeftijd" aan zo'n dom zooltje moeten? Maar... er zit wat in. Dat vele lopen dat ik nu doe, doe ik pas sinds een dik half jaar. Vroeger liep ik vooral in weekenden mee, maar doordeweeks niet omdat ik vroeg met werken begon. Dus, hoeveel ik ook liep, ik kon steeds 5 dagen herstellen. Nu wordt er elke dag gelopen (en gefietst). Dus... eerst wordt onderzocht en gemeten hoe ik precies sta en beweeg en adh daarvan bekeken wat we kunnen aanpassen, zowel voor 't fietsen als 't lopen. Bij de "fysieke" behandeling wordt zowel de popliteus aangepakt maar ook gekeken hoe de heupmobiliteit kan worden verbeterd. Dus, so far so good, best tevreden over de aanpak.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
di 10-mei-11 10:41
( permalink)
't ziet er uit dat 't verstandig aangepakt wordt succes met je behandeling
|
|
|
|
miyako
-
Total Posts
:
52
-
Reward points
:
979
-
|
wo 24-aug-11 10:38
( permalink)
Even een update: 't was (=is) een scheurtje in mijn meniscus! Helaas 3 jaar mee gelopen en daardoor ook wat schade in 't kraakbeen boven de scheur opgelopen. Inmiddels geopereerd (beetje 'opgeruimd') en nu maar afwachten of ik straks weer klachtenvrij kan lopen en fietsen.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
wo 24-aug-11 11:17
( permalink)
Oh... toch je meniscus. Mijn buurman heeft hetzelfde gehad, daar hebben ze ook wat restjes weggehaald met een kijkoperatie en hij is er goed van opgeknapt. Hopelijk gaat het bij jou ook zo. Is dat scheurtje nu weer geheeld?
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|