Koolhydraten
Author Message
Peet66

• Total Posts : 8
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Koolhydraten ma 16-mrt-09 13:16 (permalink)
0
Hallo,
Ik ben sinds jan aan het trainen. Ik doe 2 keer KT met 20 min cardio erachteraan en 1 maal bodypump per week. Laatst ben ik in de ochtend gaan bodypumpen. Ik had ontbeten met 300 ml magere melk en 30 gr. Brinta.
De les was net 10 minuten bezig en ik begon enorm te zweten, te trillen en mijn hart ging tekeer.
Ik heb maar heel rustig aan gedaan en heb na de les snel een banaan gegeten. Even later stopte het trillen gelukkig.
Als ik 's avonds bodypump doe heb ik daar geen last van.
Heb ik nu gewoon te weinig KH gegeten in de ochtend? En wat gebeurt er in je lichaam?
Er zijn toch ook dieeten waar ze alleen eiwitten eten 's ochtends en dan gaan trainen. Hoe doen ze dat?
Groetjes.

Espi

• Total Posts : 21401
    • Scores: 147
    • Reward points : 1819
    RE: Koolhydraten ma 16-mrt-09 15:06 (permalink)
    0
    Die mensen die 's ochtends alleen eiwit eten, hebben misschien al heel veel ervaring met een laag-KH dieet en zullen dan niet crashen. Zeker niet als hun bloedsuikerspiegel juist aan de hoge kant is, dan krijg je al helemaal niet zo snel een hypo.

Als je bijna nooit 's ochtends traint, kan het idd wel eens een vervelende ervaring zijn.
    Maar iha is het uitgezonderd langzame rustige cardio geen slim idee om zwaar te gaan trainen met alleen eiwitten (en/of vetten) in je ontbijt danwel zonder een grotere hoeveelheid KH de avond ervoor.

Neem de volgende keer een sportdrank mee of neem die banaan voor je aan BodyPump begint.
    Wat je extra binnenkrijgt aan KH zal je ook weer gelijk verbranden en anders compenseer je dat maar later op de dag door dan minder KH tot je te nemen. Klaar..

Marcus

• Total Posts : 6803
      • Scores: 350
      • Reward points : 1854
      • Status: online
      RE: Koolhydraten ma 16-mrt-09 17:44 (permalink)
      0
      Omdat het maar 1x gebeurd is, is het lastig te zeggen wat het is. Klinkt in ieder geval als een hypo (lage bloedsuiker). Kan daar 2 redenen voor bedenken: te weinig KH gegeten om bloedsuiker constant te houden of te snelle KH wat leidde tot reactieve hypoglycemie. Dat laatste wil zeggen dat KH te snel werden opgenomen daardoor een grote insuline afgifte veroorzaakten wat weer een sterke bloedsuiker spiegel daling tot gevolg had. Dat zou best kunnen gezien dat brinta hoge glycemische index heeft (=snelle bloedsuiker stijging veroorzaakt) en magere melk vertraagt dit niet zo.
      Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Peet66

• Total Posts : 8
        • Scores: 0
        • Reward points : 0
        RE: Koolhydraten ma 16-mrt-09 19:35 (permalink)
        0
        Dank jullie voor de reacties, ik denk ook dat mijn bloedsuikerspiegel teveel gedaald was. Op dit forum is genoeg te vinden over dit onderwerp. Ik heb even de zoekfunctie gebruikt.

Ik dacht alleen dat Brinta wel genoeg was voor de ochtend. Kan ik dan beter muesli met yoghurt eten of toch volkoren brood? Hebben muesli en volkoren brood een lagere GI?

Ik doe nu 's ochtends alleen KT, dan heb ik er minder last van. Ik begin wel meteen vreselijk te zweten, maar dat doe ik evengoed vrij snel.

kalajengkin

• Total Posts : 8825
          • Scores: 56
          • Reward points : 1329
          RE: Koolhydraten ma 16-mrt-09 20:00 (permalink)
          0
          Brinta is wel goed voor de ochtend, maar dan wel 2x zo veel. Of nog meer, niet zo'n ietsiepietsie beetje.
          Of je doet die 30 gram Brinta met nog een lekkere boterham erbij of een krentenbol.
          Kala is en blijft een eigenaardig ding 

Wreckless

• Total Posts : 12570
            • Scores: 32
            • Reward points : 1321
            RE: Koolhydraten wo 18-mrt-09 22:30 (permalink)
            0
            Ja, brinta op je krentebol of krentebol in je brinta. Die Kala toch he ! ! ! knipoog
            []======[] []======[]
            I guess God wanted to make
            something ugly but in great shape
            []======[] []======[]

Nadia

• Total Posts : 3925
              • Scores: 11
              • Reward points : 612
              RE: Koolhydraten wo 18-mrt-09 23:57 (permalink)
              0
              Tjonge jonge Marcus, wat weet je dat toch goed en duidelijk uit te leggen!! Complimenten, het is echt duidelijk en begrijpbaar.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                • No New Messages
                • Hot Topic w/ New Messages
                • Hot Topic w/o New Messages
                • Locked w/ New Messages
                • Locked w/o New Messages
                • Read Message