Krachtschema voor een loper

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
Marathonman
Heavy Weight
2014/04/01 00:44:02 (permalink)
0

Krachtschema voor een loper

Loop 4x per week. Dacht de 3 andere dagen terug krachttraining te gaan doen. Met het oog op extra vet verbranden...
 
Lijkt dit jullie wat?
http://fitnessjunk.nl/fitness-schemas/vet-verbranden/3-dagen-full-body-vet-verbranden/
 
 Is er iets waar je op moet letten als je zulke schema's doet als je hoofdsport hardlopen is?
#1

26 Replies Related Threads

    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 14:02:38 (permalink)
    0
    Hi,
     
    zorg ervoor dat je voeding schema is aangepast aan je training, wanneer je extra krachttraining wilt doen, zul je je calorie inname moeten verhogen daar je al een heleboel vet verbrand bij je cardio training,  stel voor een amateur voor; voorlopig 2x per week lopen en 2x krachttraining, 7 dagen is teveel, je hebt nl. rustdagen nodig om je spieren te laten herstellen. Dit is zeer belangrijk daar je anders makkelijk overtraind raakt. Voor een aangepast voedingschema;   of stuur email naar
     
    Groet, Rudy
    #2
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 17:57:25 (permalink)
    0
    2x per week lopen??? lol
    Het plan is te verhogen van 4 naar 5 als ik weer onder 45minuten op 10km kon.
     
    Heb helemaal geen voedingsschema nodig, moet gewoon zien dat ik voor een wedstrijd genoeg suikerreserve opgeslagen heb.
    #3
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 21:06:07 (permalink)
    0
    Hoe lang duurt een training, wat is je vetpercentage...
    Ik begrijp dat je 7 dagen per week wil trainen incl. krachttraining, dit gaat je lichaam nooit volhouden daar je met krachttraining spiercellen afbreekt, en die herstellen alleen bij voldoende rust en goede voeding eventueel aangevuld met supplementen. Is je voeding schema daar ook niet op aangepast, zul je roofbouw plegen en al je reserves zal je dan verbruiken, waardoor je overtraind zal raken met als gevolg dat je duizelig wordt en er een grotere kans is dat je in elkaar stort!
     
     
    Ik krijg vaak vragen van duursporters; hoe komt het nou dat ik wanneer ik 3-4 x per week loop ik nog steeds vet blijft houden rond mijn middel!
    Wanneer jou loop training langer duurt dan 1 uur gaat jou lichaam het hormoon Cortisol produceren, het gevolg hiervan is vet opslag. Dit zit meestal rond het middel, en is de oorzaak dat je lichaam niet voldoende voedingsstoffen per dag binnen krijgt.
     
    Het lichaam is net als een computer, wanneer het  voldoende voedingstoffen binnenkrijgt in de vorm van eiwitten,vetten, en koolhydraten in de juiste verhouding, zal het geen reserves vormen, zodat alles verbruikt kan worden tijdens de training, of wedstrijd.
    En door dat er door het lichaam geen vet opgeslagen wordt,  zul je sneller droger worden. 
    Dit is waarom marathonlopers vaak een randje vet hebben en bijv. sprinters niet. Hun trainingen zijn vaak kort, hun lichaam slaat geen (minder)vet op! Sprinters hebben vaak een betere spier tonus. Marathonlopers zijn vaak mager, wel met een redelijk laag vetpercentage, maar ze zullen altijd dat randje vet houden, mits ze een uitgebalanceerd voeding schema zullen volgen!
    En dit is zeker van belang wanneer ze er nog krachttraining bij willen doen!
     
    Natuurlijk moet je lichaam voldoende suiker reserves hebben voor een wedstrijd, maar dat kan je compenseren door snelle koolhydraten te nuttigen, b.v. repen of druivesuiker, en eventueel de avond voor de wedstrijd pasta te nuttigen om je suikerspiegel te boosten.
     
    Neem me niet kwalijk, maar jou instelling over 7 dagen per week trainen, zonder een uitgebalanceerd voeding schema is totaal verkeerd, en dat zal menig topsporter  beamen, anders kom je jezelf binnenkort toch echt een keer tegen!
    #4
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 22:09:28 (permalink)
    0
    Rudy
    Hoe lang duurt een training, wat is je vetpercentage...
    Ik begrijp dat je 7 dagen per week wil trainen incl. krachttraining, dit gaat je lichaam nooit volhouden daar je met krachttraining spiercellen afbreekt, en die herstellen alleen bij voldoende rust en goede voeding eventueel aangevuld met supplementen. Is je voeding schema daar ook niet op aangepast, zul je roofbouw plegen en al je reserves zal je dan verbruiken, waardoor je overtraind zal raken met als gevolg dat je duizelig wordt en er een grotere kans is dat je in elkaar stort!



    Momenteel trainingen =
     
    1x interval (meestal 8 x 400m  of  5x 1km)  + 2.5km inlopen + 2.5km uitlopen
    1x lange trage duurloop van 2 uur (70% maximum)
    1x uur extensieve duurloop (75%)
    1x tempoloop 6km (85%)  + 2,5km inlopen +  2.5km uitlopen.
     
    Slik elke dag 1 multivitamine supradyn 50+  en na elke training een 30-35gr whei eiwitpoeder en B-alaline tegen verzuring 4-6 tabletten per dag in de toekomst als het weer terug wat zwaarder gaat worden.

    Binnenkort wordt die extensieve duurloop 1u15min en de tempoloop 7km.  De extra 5e training zal waarschijnlijk een bijkomende trage duurloop van een uurtje worden.

    stats:  1.80m  69kg  Vet% is te hoog (weet niet hoeveel, maar zal 15-17% ofzo zijn vermoed ik).

    Maar er zijn recreanten genoeg die 6 of 7 dagen op 7 trainen hoor. Bij ironman recreanten is 9 trainingen per week zelfs normaal!
    post edited by Marathonman - 2014/04/07 23:01:53
    #5
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 23:05:42 (permalink)
    0
    zie dat je Supradyn 50+ neemt, ben je al de 50 gepasseerd, dan begrijp ik ook dat je vetpercentage niet echt lager wordt. Dit heeft te maken met je oestrogeen spiegel die wordt hoger naarmate je de 40 gepasseerd ben, ook is je testosteron spiegel een stuk lager dan jongere mannen. Ik ben zelf ook de 50 gepasseerd en heb veel baat bij Alpha Muscle van Body en Fitshop, dit boost echt je testosteron spiegel, het maakt je sterk en je zal  ook niet zoveel spiermassa verliezen wat je  vaak ziet bij mannen die de 50 reeds gepasseerd zijn, ongeacht of ze aan sport doen.
     
    Op de foto was ik 34 jaar en mijn vetpercentage was  5,5% gewicht rond de 100 kg. Ben nu 53 en 103 kg en mijn vetpercentage is 17 %.  Ben 2x Vice mr Holland geweest in de jaren '90 en was 5e op de WK in '94, heb Nationale en Internationale wedstrijden gedraaid en ben personal fitness trainer met een eigen fitness website, en help andere mensen een fysiek te creëren waarmee ze tevreden zijn, vaak gaat dat gepaard met gewichts verlies en/of verlagen van vetpercentage. 
     
    In jou geval zal ik een extra whey eiwit shake ook 's ochtends nuttigen of 4-5 gekookte eieren, en 's middags en 's avonds eiwitten in de vorm van gekookte vis 300-400 gram(koolvis of kabeljauw filet) met gekookte rijst (ongeveer 1 kopje ongekookt) toevoegen aan je dieet,  en meerdere kleine maaltijden nuttigen je zal dan zien dat je droger begint te worden. Het lichaam zal dan geen reserves meer opslaan.
    Je moet dan wel de avond van te voren langzame koolhydraten(volkoren pasta) nuttigen,
    en snelle koolhydraten vlak voor of tijdens de training of wedstrijd. (vaak in de vorm van, suikers of Carbo drink)
     
    Btw, kan mijn website nog niet plaatsen op het forum, stuur anders even een mailtje naar rjansen1@online.nl
    #6
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 23:05:42 (permalink)
    0
    zie dat je Supradyn 50+ neemt, ben je al de 50 gepasseerd, dan begrijp ik ook dat je vetpercentage niet echt lager wordt. Dit heeft te maken met je oestrogeen spiegel die wordt hoger naarmate je de 40 gepasseerd ben, ook is je testosteron spiegel een stuk lager dan jongere mannen. Ik ben zelf ook de 50 gepasseerd en heb veel baat bij Alpha Muscle van Body en Fitshop, dit boost echt je testosteron spiegel, het maakt je sterk en je zal  ook niet zoveel spiermassa verliezen wat je  vaak ziet bij mannen die de 50 reeds gepasseerd zijn, ongeacht of ze aan sport doen.
     
    Op de foto was ik 34 jaar en mijn vetpercentage was  5,5% gewicht rond de 100 kg. Ben nu 53 en 103 kg en mijn vetpercentage is 17 %.  Ben 2x Vice mr Holland geweest in de jaren '90 en was 5e op de WK in '94, heb Nationale en Internationale wedstrijden gedraaid en ben personal fitness trainer met een eigen fitness website, en help andere mensen een fysiek te creëren waarmee ze tevreden zijn, vaak gaat dat gepaard met gewichts verlies en/of verlagen van vetpercentage. 
     
    In jou geval zal ik een extra whey eiwit shake ook 's ochtends nuttigen of 4-5 gekookte eieren, en 's middags en 's avonds eiwitten in de vorm van gekookte vis 300-400 gram(koolvis of kabeljauw filet) met gekookte rijst (ongeveer 1 kopje ongekookt) toevoegen aan je dieet,  en meerdere kleine maaltijden nuttigen je zal dan zien dat je droger begint te worden. Het lichaam zal dan geen reserves meer opslaan.
    Je moet dan wel de avond van te voren langzame koolhydraten(volkoren pasta) nuttigen,
    en snelle koolhydraten vlak voor of tijdens de training of wedstrijd. (vaak in de vorm van, suikers of Carbo drink)
     
    Btw, kan mijn website nog niet plaatsen op het forum, stuur anders even een mailtje naar rjansen1@online.nl
    #7
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 23:18:02 (permalink)
    0
    Ben 41, in de 50+ zit ook Ginseng.. dat is het enige verschil.
    Moeten de supplementen eigenlijk van body en fitshop komen of zijn er van andere shops ook die echt werken?
     
     Weet je ook iets van duurtraining?  Het droger worden is enkel in functie van een snellere tijd op de 10km, er goed uit zien speelt in mijn geval totaal niet mee. Ik sta al op 15-17% hoor, 1,5 jaar geleden was dat 10-12%, ook zonder op voeding te letten.
     
    Vroeg me ook af of het geen goed idee kan zijn in bovenlichaam spiermassa te verbranden omdat spiermassa toch zwaarder weegt dan vet en in een wedstrijd je eigenlijk geen spieren in je bovenlichaam nodig hebt.
    post edited by Marathonman - 2014/04/07 23:36:01
    #8
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 23:28:19 (permalink)
    0
    Rudy
    Ik ben zelf ook de 50 gepasseerd en heb veel baat bij Alpha Muscle van Body en Fitshop, dit boost echt je testosteron spiegel, het maakt je sterk en je zal  ook niet zoveel spiermassa verliezen wat je  vaak ziet bij mannen die de 50 reeds gepasseerd zijn,



    Kun je dan niet beter gewoon een beetje testosteron extra laten zetten?  Als die levels ECHT laag zijn doen veel dokters dat gewoon zonder zeuren hoor.
    #9
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 23:32:13 (permalink)
    0
    Rudy
     
    Op de foto was ik 34 jaar en mijn vetpercentage was  5,5% gewicht rond de 100 kg.



    Je staat veel te zwaar aan spieren op die foto voor een duursporter. Dat is toch allemaal onnodige ballast in je bovenlichaam voor een lange afstandsloper?
     
    #10
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 23:55:45 (permalink)
    0
    wat B&F betreft thanx,
     
    ok, je kan beter spiermassa mee dragen dan vet, vet meezeulen kost alleen maar energie zeker bij duursport, hoe lager je vetpercentage des te beter presteer je. Je zou de gekookte vis gewoon moeten toevoegen aan je dieet en kijken wat er gebeurt, eet broccoli, is goed om vet te verliezen. Neem Perfect burn of Ripped bij je weet wel. Probeer het en hou me dan op de hoogte. Raad dit ook aan bij mijn klanten en deze zijn erg enthousiast. Het vet wat je nog meedraagt heeft ook te maken met je cortisol spiegel, en zal niet echt lager worden wanneer je je voedingschema (meerdere kleine maaltijden per dag) niet aanpast.
     
    Heb wel wat klanten gehad die aan duursport deden, ook wielrenners. Eentje heeft weleens door mijn advies een koers gewonnen na 3 jaar geen wedstrijd te hebben gereden.Alleen kreeg ik stank voor dank. Gaf ze vnl. een voeding schema en suppletie advies in combinatie met een krachttraining progamma.
     
    ikzelf ging vaak lopen om droger te worden en  om definitie in mijn benen te krijgen als ik weer een BB wedstrijd had, je moest een zo laag mogeljk vetpercentage hebben zonder dat het ten kostte ging van je maten:
     Borst 1.35 cm
     Armen 49 cm
     Taile 84 cm
     Bovenbenen 70 cm
     
    Gewicht 100 kg
    vetperc. 5,5%
     
     
    #11
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/07 23:59:01 (permalink)
    0
    Ja dat weet ik, maar Testosteron laten zetten, heeft vervelende bijwerkingen, ik deed dat vroeger toen ik wedstrijden deed, maar dat doe ik nu niet meer. sommige van mijn BB colega's zijn inmiddels overleden, zijn niet ouder geworden dan 40-45 jaar! 
     
    #12
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:01:35 (permalink)
    0
    Maar als je test only kuurt zou het niet zoveel kwaad kunnen heb ik altijd geleerd op de forums.
    #13
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:06:10 (permalink)
    0
    Was ook niet echt een lange afstandloper, liep alleen wanneer ik een BB wedstrijd had, tijdens mijn trainingen deed ik cardio oefeningen op de fiets of  ging ik een eind fietsen op mijn racefiets. Maakte wel veel herhalingen tijdens mijn krachttrainingen
    Teveel lopen kostte mij mijn maten. Werkte destijds als postbode bij TNT post en liep 15 km per dag dus ik had genoeg cardio training! Was ook het hele jaar(off season) vrij droog, rond de 10%.
     
    #14
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:06:29 (permalink)
    0
    Rudy
    ok, je kan beter spiermassa mee dragen dan vet, vet meezeulen kost alleen maar energie zeker bij duursport, hoe lager je vetpercentage des te beter presteer je. 



     
    Ik denk dat deze ook niet TE laag mag worden. Op lange afstand ga je van een gegeven moment over van suikers verbranden naar vet verbranden, zaak is dat zolang mogelijk uit te stellen. Als je echt geen vet meer hebt ga je op eiwitten lopen en dat moet je absoluut zien te vermijden volgens mijn handboek, omdat je dan eigenlijk je lichaam aan het afbranden bent.
    Zou 10-12% niet ok zijn?
     
     
    #15
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:09:21 (permalink)
    0
    Hoeveel mg Test only krijg je van de dokter, ik ken alleen enerthate, propionaat en sustenon 250 mg
     
    #16
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:11:22 (permalink)
    0
    Denk dat voor jou 10-12% perfect zou zijn, denk dan dat je je prestaties flink zult verbeteren.
     
    #17
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:11:40 (permalink)
    0
    Ik heb het nog nooit nodig gehad, laat elk half jaar bloed prikken en soms vraag ik testosterangehalte ook te checken, die staat altijd goed )
    #18
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:13:17 (permalink)
    0
    Ken je het product concap?
    Vele wielrenners gebruiken dit al jaren en veel zijn er enthousiast over.
    is er dit ook in de shop?
     
    http://www.concap.be/nl/index.asp
    #19
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Krachtschema voor een loper 2014/04/08 00:28:52 (permalink)
    0
    Denk ook dat je onderweg bij een training en zeer zeker bij een wedstrijd extra suikers tot je moet nemen, zodat je niet teveel vet verbrand. En inderdaad wanneer je vetreserves op zijn ga je op eiwitten lopen en dat is dus niet de bedoeling.
     
    Maar wanneer je vet wilt verliezen d.m.v. krachttraining moet je toch je lichaam voorzien van extra voeding  bijv. Whey eiwit, binnen 2 1/2 uur na je workout, daar je spiercellen afbreekt tijdens de training, en die moeten weer hersteld worden  na je training, en zorg ook voor voldoende slaap. 
     
    #20
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0