Krachttraining 14 jaar

Author
Caspar H.
Feather Weight
2014/10/28 17:45:51 (permalink)
0

Krachttraining 14 jaar

Hallo,

Ik train sinds een paar maanden 2x in de week met mijn vader, ik ben nu 14 (sinds 2 augustus)
Ik zat laatst wat onderzoek te doen op internet en zag dat ik beter niet maximaal kon gaan (dat ik het gewicht niet meer kan verplaatsen)
Af en toe overkomt me dit, vooral bij bankdrukken en biceps.
Bij het bankdrukken helpt mijn vader me dan altijd maar ik vroeg me af of dit wel kan op mijn leeftijd en of ik er later geen last van ga ondervinden? Ik las ook ergens dat ik minimaal 8 herhalingen zou moeten maken, maar dit lijkt me toch niet geheel logisch met voornamelijk bankdrukken omdat je dan nauwelijks vooruit komt. Ook zou ik misschien 3x in de week willen gaan trainen en dan elke keer een andere spiergroep, is dit aan te bevelen of niet?
Verder voel ik me prima, alleen doen mijn onderarmen soms pijn, maar die heb ik tot nu toe één keer heel licht getraind en daarvoor had ik er ook al last van dus dat is waarschijnlijk geen probleem lijkt me. Ook heb ik af en toe last van mijn knieën maar toen ik dat merkte ben ik gelijk gestopt met het trainen van mijn benen en toen ik ze nog wel trainde maakte ik altijd genoeg herhalingen. Dus ik denk dat dit waarschijnlijk door de groei komt want het komt ook met vlagen (had er twee maanden geen last van en sinds laatste week weer wel terwijl ik mijn benen niet weer ben gaan trainen) Verder voel ik me gewoon prima.
Ik weet dat er al wat posts hierover zijn maar niet specifiek over dit onderwerp dus vraag ik het toch maar. 

Alvast bedankt en mvg Caspar

0 Replies Related Threads

Jump to:
    © 2018 APG vNext Commercial Version 5.0