JumpinJumpin
-
Total Posts
:
3
- Scores: 0
-
Reward points
:
61
-
Status: offline
|
Krachttraining en afvallen op lange termijn
zo 25-jul-10 12:12
( permalink)
Goedemorgen, Ik ben nu al zo'n vier maanden, 5 a 6 keer per week aan het trainen. Ik ben begonnen met het grootste deel cardio en een klein beetje kracht. De laatste maanden is dit omgekeerd, vrijwel alleen kracht met een klein beetje cardio of zwemmen. Ik heb namelijk gelezen dat krachttraining veel effectiever is om gespierder en strakker te worden op lange termijn. . Klopt dit? Ik hoop het, want ik vind het verschrikkelijk om mijzelf onnodig op zo'n cardiotoestel in het zweet te werken. Het overgrote deel krachttraining bevalt mij heel goed. Ik wil nog een kilootje of 5 kwijt en dat blijvend behouden. Ook wil ik normaal blijven eten.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
- Scores: 456
-
Reward points
:
1746
-
|
Re:Krachttraining en afvallen op lange termijn
zo 25-jul-10 12:15
( permalink)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2305
- Scores: 59
-
Reward points
:
924
-
Status: online
|
zo 25-jul-10 12:36
( permalink)
Idd dat klopt. Spieren verbranden vet hoe meer spieren hoe hoger de verbranding alleen moet je wel in een verbradningszone komen anders heb je niets aan die spieren. Dus cardio er bij blijven doen want van alleen krachtraining ga je niet veel verbranden. Meer spieren is meer energie verbranden als je ze ook maar gebruikt. Maar dan moet je niet ook nog eens meer gaan eten want dan zit je op het zelfde nivea qwa verbranding als toen je nog geen spieren had. Verder is voeding natuurlijk nog het belangrijkste om te bouwen of om af te vallen.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
- Scores: 495
-
Reward points
:
1758
-
|
zo 25-jul-10 14:05
( permalink)
Cardio kun je ook zien als manier om conditie te behouden. Als je met kracht veel compound of ingewikkelde core-strength traint dan pak je ook wel conditie mee. Zelf vind ik het leuk om allround te trainen, zowel kracht als conditie en daarom pak ik groepslessen mee zoals spinning of high impact lessen. Alleen de slomere cardio op apparaten in de fitnesszaal vind ik voor mezelf niets toevoegen. Dusse.. zoals SheRu zegt: ja, dat klopt.
|
|
|
|
Marieke_M
-
Total Posts
:
7
-
Reward points
:
0
-
|
vr 06-aug-10 16:17
( permalink)
Cardiotraining vind ik eerlijk gezegd ook een beetje saai. Je staat maar op een loopband of een crosstrainer. Met een functionele training bereik je veel meer vind ik persoonlijk. Je bouwt er een conditie mee op, je wordt er sterker van en je valt er goed van af!
|
|
|
|
Woppie
-
Total Posts
:
435
- Scores: 2
-
Reward points
:
507
-
|
vr 06-aug-10 18:20
( permalink)
Ik vond groepslessen ook altijd heel erg leuk om te doen, vooral spinning. Ik cardio eigenlijk helemaal niet, loop hooguit nog even op de loopband maar wel in "jong-bejaarden-tempo  "
everyday a new challenge
|
|
|
|
JumpinJumpin
-
Total Posts
:
3
-
Reward points
:
61
-
|
wo 22-sep-10 14:45
( permalink)
Dank voor jullie reacties. Heel fijn! Inmiddels ben ik weer een paar weken verder en wordt zichtbaar strakker. Qua kilo's blijf ik hetzelfde, ik val niets af. Om spierafbraak te voorkomen, probeer ik voldoende te eten. Is het om af te vallen verstandig bij een zelfde trainingsritme, minder te eten om zo in kilo's af te vallen?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
- Scores: 495
-
Reward points
:
1758
-
|
wo 22-sep-10 21:25
( permalink)
Waarom wil je nog afvallen dan? Je wordt strakker, je bouwt waarschijnlijk spiermassa op, dan is gewicht minder van belang, het gaat om de samenstelling van je lichaam. Gespierder zijn en lichter willen wegen is een beetje tegenstrijdig vind ik.
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
- Scores: 21
-
Reward points
:
1008
-
|
do 23-sep-10 07:31
( permalink)
De weegschaal is inderdaad overgewaardeerd. Als je alleen kijkt naar je gewicht kan je een verkeerd beeld krijgen. Je weet namelijk nooit wat je precies weegt: Vocht vet of spier??? Daarom is het verstandig je vetpercentage te meten (huidplooi), in de spiegel te kijken of een meetlint te pakken. Niemand ziet aan de buitenkant wat je precies weegt, maar dat je vormen positief veranderen door trainen, zal wel te zien zijn.
Don't underestimate the power of patience!
|
|
|
|