Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen..
Author Message
Shan-on

• Total Posts : 258
  • Scores: 37
  • Reward points : 279
  • Status: offline
Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 09:46 (permalink)
0
Hoi allemaal,

Ik heb al meer dan genoeg redenen gehoord waarom het getal op de weegschaal eigenlijk niks zegt. T spiegelbeeld is veel belangrijker. Vooropgesteld: daar ben ik het echt wel mee eens!

Maar eerlijk ie eerlijk, ik ben nu al een zodanige tijd bezig (4 maand) en het is nu echt mateloos frustrerend dat ik nog maar 3 kilo kwijt ben. Ookal zijn er wel wat cm's af, waar ik natuurlijk blij mee ben... Alleen zijn die er voornamelijk op de verkeerde plek af.

Nou denk ik de oorzaak te hebben gevonden. Eerst dacht ik aan een te langzaam werkende schildklier. Is onderzocht, en mijn schildklier werkt uitstekend. Nu kwam ik vorige week bij mijn huisarts over mijn menstruatieproblemen.. En toen begonnen de belletjes te rinkelen!

Wat is in het kort mijn probleem: zeer jong ongesteld geworden (was 10 jaar..) en zodanig hevig en onregelmatig dat ik aan de pil moest. Dat resulteerde erin dat die onregelmatigheid weg was.. Maar ik was elke maand gewoon dood en doodziek. Extreem veel pijn in de buik, rug, benen en vaak ook hoofdpijn. Uiteindelijk rond mijn 12e overgestapt op een andere pil, waardoor de pijn dragelijker werd en ik in elk geval naar school kon. Pil doorslikken deed ik toen 3 maand, dat scheelde ook al een hoop.

Uiteindelijk kreeg ik ook van die pil vorig jaar weer veel bijwerkingen, heel erg moe, depressieviteit, veel meer pijn. En dat moment was voor mij het punt waarop ik het écht flauw was! Dus op zoek gegaan naar een andere methode, en kwam al vrij snel uit bij de nuvaring of implanon. Eerst gekozen voor de nuvaring, nou dat was een hel.. Ik was zo ontzettend hevig ongesteld dat ik me 7 dagen beroerd voelde. Na 3 maanden daarmee gestopt > wel 8 kilo zwaarder. Toen overgestapt op implanon. Ik heb geen pijn meer, maar dat is zo ongeveer het enige voordeel Vreselijk onregelmatig (was te verwachten maar goed) en soms wel 1-4 weken non stop ongesteld. Niet bepaald een pretje dus. Daarnaast ook veel last van exceem op de hoofdhuid. Ik voel me belabberd en heb weinig energie (waardoor vriendjelief zich regelmatig afgewezen voelt... )

Nu zit ik dus weer in hetzelfde schuitje, wat moet ik doen? Huisarts raad de mirenaspiraal aan.. Heb ik sterke twijfels over, want is in die zin hetzelfde als de implanon alleen plaatselijker. Enige wat ik niet wil, is weer aankomen. Toen ik 2 jaar geleden overstapte woog ik zo'n 75 kilo. Inmiddels ruim 87 = dus 12 kilo aangekomen.

Middelen zonder hormonen (koperspiraal) is geen optie, omdat mijn cyclus daar van nature te hevig voor is. Terug naar de pil? Dan heb ik geen idee welke.. Ben er doodsbang voor dat als ik terugga naar de pil, ik weer 5 kilo aankom. Welke ervaringen hebben jullie, en met welke methodes??

Want zowel ikzelf als de huisarts denken dat ik zo moeilijk afval door de implanon, schijnt een voorkomende bijwerking te zijn. En aangezien ik me nu al ruim een half jaar beroerd voel door dat ding.. Wil ik toch echt iets anders. Zelfs nog liever terug naar de pil met pijn en pijnstillers als dat een oplossing is.

Denken jullie dat afvallen zo lastig is door de implanon? Ik heb een regelmatig eetpatroon en ik sport 3-4 keer per week. Daar kan het echt niet aan liggen..

Help!
Shan-on, Shan-off!

Hermanus

• Total Posts : 11017
    • Scores: 1133
    • Reward points : 2076
    • Status: online
    Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:01 (permalink)
    +1
    Ik heb geen verstand van die vrouwendingen, ik weet echter wel uit ervaring dat de hormonen huishouding bij vrouwen voor erg teleurstellende resultaten in de spiegel kunnen zorgen.

Uiteindelijk moet jij zelf gaan bepalen wat voor jou het belangrijkste is, of wat je in de spiegel ziet of gewoon lekker bezig zijn met KT omdat het zo leuk is  met misschien wat mindere zichtbare resultaten.

Mocht de spiegel voor jou toch het belangrijkst zijn dat zou ik voor een tijdje op een hele andere manier gaan trainen, je vooral met duurcardio gaan bezig houden, dus gewoon buiten hardlopen of fietsen, ik zou er eens een pm aan wagen richting cowgirl Herb of Hehoi of Espi en kijken wat hun er van vinden. De krachttraining zou ik dan vooral in circuitvorm dan wel complexen gaan doen, zoek maar eens op t nation op complexes daar staan genoeg voorbeelden van en wat ze voor je doen.

Hier op het forum staat ook nog een boekbespreking van Ralf Moreman, ik ken het boek verder niet, maar het is een andere benadering van eten, het boek heet de hormoonbalans of zoiets.

Daarnaast heeft Sis ook nog wel en adres voor jou waar je ook eens een consult aan zou kunnen wagen. Kortom er zijn wel mogelijkheden. Niet makkelijk, maar alles valt of staat met hoe belangrijk jij het een en ander vind. En tot nu toe zijn jou resultaten ook weer niet zo heel slecht.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

Hermanus

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:04 (permalink)
      0
      Schiet mij ook nog even te binnen, mijn dochter is acuut met de pil gestopt, eerder had ze de pil vanwege extreme klachten rondom haar periode. Zulke dingen kunnen ook over gaan naar mate je ouder word, je kan het natuurlijk ook een tijdje zonder iets proberen natuurlijk.

Why train heavy?
      Why stack plates?
      Why bend bars?
      Why train insane?

Because
      I f**king can

Shan-on

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:20 (permalink)
        0
        Bedankt voor je reactie blij
        Het trainen opzich gaat erg goed, spierontwikelling zet goed door > ik zie echt al wel resultaat.

Anticonceptie is en blijft dikke troep, ik heb er nooit iets anders dan ellende van gehad! Ben voor het overstappen op implanon, nu zo'n 8 maanden geleden, tijdelijk gestopt met anticonceptie. Dit resulteerde in elke 2 weken minimaal 5 dagen bloedverlies, vrij hevig én pijn.

Stoppen heb ik al wel vaker gedaan in de periodes dat ik vrijgezel was, maarja.. In een vaste relatie sinds bijna een jaar en zit echt nog niet op kinderen te wachten! super blij

Maar het was gewoon een brainstromsel, want ik denk dat een heleboel problemen te maken hebben met die implanon. Met de pil kwam ik wel aan, maar ging het er ook wel goed weer af met sporten. En wat ik nu ook doe, regelmatig eten, of maar 2 keer per dag grotere maaltijden, cobminatie van kracht en cardio of veel duurcardio.. Het werkt allemaal niet.

Das ook wel een reden dat ik weinig actief was laatste tijd hier, omdat het gewoon niet lekker loopt.

Denk dat er weinig anders op zit om de implanon eruit te halen, en over te stappen op de pil.. Of prikpil (maar daar hoor ik iets teveel negativiteit over!)
        Shan-on, Shan-off!

Hermanus

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:27 (permalink)
          0

Stoppen heb ik al wel vaker gedaan in de periodes dat ik vrijgezel was, maarja.. In een vaste relatie sinds bijna een jaar en zit echt nog niet op kinderen te wachten! super blij

Er zijn andere mogelijkheden he en die zijn waarschijnlijk een heel stuk gezonder voor jou, of je doet net als mij aan onthouding huh?! verbaasdhuh?! verbaasdhuh?! verbaasd Ik zeg kerst komt vaker, maareuh flauw grapje, maar toch zou ik alternatieven overwegen.

Why train heavy?
          Why stack plates?
          Why bend bars?
          Why train insane?

Because
          I f**king can

Shan-on

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:35 (permalink)
            0
            Ja ik snap wat je bedoeld knipoog

Alleen komen daar een aantal probleempjes bij kijken.. Die ik hier op het forum niet neer ga zetten hihi! super blij Laten we het zo stellen, dat rubbertjes geen optie is.

Hmmmmm opschorten tot 1 keer per jaar is wel eerruuugg gemeen! super blij Maar aan de andere kant, wordt het dan wel een heel vrolijk kerstfeest (want de rest vh jaar zal hij wel flink sjaggo zijn )

Nee gekheid! Het is en blijft lastig. Tuurlijk, zonder al die rommel ben ik veel beter af, maar dan is er maar 1 optie: totale onthouding. Of sterilisatie, maarja dat gaan ze echt no way toestaan als je 21 bent
            Shan-on, Shan-off!

Hermanus

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:44 (permalink)
              0
              Of je moet een allergie hebben, maar voor de rest kan een man geen smoes bedenken waarom een condoom onmogelijk is, zelfs niet in xxxxxl geval of xxxxxs geval. Nu weet dat ik direct al mijn ruiten heb ingegooid want het waren prachtige smoezen super blijsuper blijsuper blijsuper blij, maar het kan altijd.

Why train heavy?
              Why stack plates?
              Why bend bars?
              Why train insane?

Because
              I f**king can

Shan-on

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:47 (permalink)
                0
                Hahaha oke, nou om het er dan toch maar uit te hebben, is er inderdaad sprake van allergie.. Helaas bij mezelf!

Heb al alle soorten geprobeerd, van de allergoedkoopste tot duurte, ander materiaal, noem maar op.

Uiteindelijk wordt je zodanige gestoord van het uittesten + je portomonnee wordt er aardig leeg van dat ik het heb opgegeven. Huisarts weet er ook geen verklaring voor, maar ik heb meer idiote allergieen dus waarschijnlijk een leuk defectje in mijn genen super blij

Zo ben ik puur en alleen allergisch voor gemaaid gras, als dit op mijn huid komt. Geen hooikoorts oid, alleen dat.
                Shan-on, Shan-off!

India

• Total Posts : 3147
                  • Scores: 314
                  • Reward points : 1855
                  Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:50 (permalink)
                  +1
                  Waarom zou je de Mirenaspiraal niet proberen zoals je huisarts aanraadde?
                  Deze wordt oa voorgeschreven aan vrouwen met hevige menstruatie (klachten).

Ik denk dat dit je in elk geval zal helpen van die maandelijkse klachten af te komen.
                  Vwb t aankomen.. géén idee! Ik ben er in elk geval niet van aangekomen..

Ik heb ook de mirenaspiraal en heb geen klachten en/of bijwerkingen.
                  De mirenaspiraal geeft maar een hele kleine hoeveelheid hormoon af in tegenstelling tot bijv. de pil.

t Lekkere is dat de menstruatie op een gegeven moment helemaal niet meer komt alleen zo heel af en toe heel minimaal. Althans is mijn ervaring.

Ik zou er nog eens goed over nadenken en anders wat meer info inwinnen over de mirena.

Succes in elk geval met alles.
                  "Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"  

Shan-on

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 10:56 (permalink)
                    0
                    @ India, wat mij bij de mirena tegenhoudt, is de identieke werking aan de implanon (= zelfde hormonen, implantaat in de bovenarm).

Het is een progestageen hormoon, waarvan ik had gehoopt dat mijn periodes verminderden of zelfs wegbleven. Helaas ben ik een van de ongelukkigen die dus continu ongesteld is.. Ik heb hem nu ruim 8 maand, en heb hierin 4 keer een periode gehad van 3 weken menstruatie of langer. Al een keer een kuur om alles af te stoten, hielp niks. 2 maand geleden pil erbij gebruikt, maar na 2 dagen begon de ellende alweer. Ben nu in 4 weken al 3,5 week ongesteld ben een rustpauze ertussen van 2 dagen.

Het irritante is gewoon dat ik tot nu toe van bijna alles aangekomen ben, ik het er niet af krijg en alle spek opslaat op de meest gehekelde plekken: billen en bovenbenen. Voor de rest heb ik bijna geen spekkies en voorgevel, en is mijn lichaam echt behoorlijk uit verhoudingen (= de reden waarom ik mijn spiegelbeeld dus absoluut niet oke vind).
                    Shan-on, Shan-off!

India

• Total Posts : 3147
                      • Scores: 314
                      • Reward points : 1855
                      Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 11:11 (permalink)
                      0
                      tja.. vervelend hoor zo'n dilemma..

Aan de andere kant, je weet nu dat de implanon dus niets voor jou is.. blij

"Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"  

Shan-on

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 11:14 (permalink)
                        0
                        Jep, dat is helemaal waar!

Ga zo mijn huisarts maar bellen. Had met haar de afspraak gemaakt dat ik eht zou aanzien tot in december, bleven de bloedingen dat gaat ie eruit..
                        Shan-on, Shan-off!

nails

• Total Posts : 588
                          • Scores: 83
                          • Reward points : 1336
                          Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 12:52 (permalink)
                          0
                          Ik heb niks dan goede ervaringen met het spiraal.
                          Geen gewichtstoename en een vrij en onbezorgd sexleven (das altijd meegenomen).
                          De positieve dingen wegen voor mij zwaarder dan de negatieve...heb eigenlijk geen negatieve opmerkingen over het spiraal eigenlijk...nu ik zo nadenk....hmmm...
                          Voordeel vind ik dat je er 5jr mee kunt doen voor vervanging nodig is.
                          Menstruatie komt bij helemaal niet meer voor.
                          Daarvoor de prikpil gehad, ook positieve ervaringen mee! Enige nadeel kan zijn
                          dat als je een kinderwens hebt, dit wel ff langer kan duren voordat je zwanger bent.
                          Bij een spiraaltje ben je meteen vruchtbaar. Even aangenomen dat je niets mankeert natuurlijk blij
                          Live your dreams! super blij

sis

• Total Posts : 30863
                            • Scores: 616
                            • Reward points : 2067
                            Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 13:48 (permalink)
                            +1
                            Mirena is ook progestageen maar de hormoonafgifte is veel lager dan bij Implanon want hij geeft het direct in je baarmoeder af en bij Implanon moeten de werkzame stoffen eerst een reis door je lijf maken. blij 

Niet iedereen heeft de mazzel dat de menstruatie helemaal weg blijft maar het wordt vaak wel stukken minder. Ik zou zeggen, het proberen waard. 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Espi

• Total Posts : 21401
                              • Scores: 147
                              • Reward points : 1819
                              Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. vr 16-dec-11 14:50 (permalink)
                              0
                              Toen ik & Siegler elkaar lang genoeg kenden, heb ik een Mirena laten implanteren, alleen viel dat net samen met een giga voedselvergiftiging , waarbij de bacterie op een heel raar plekje is gaan zitten .. afijn, ze dachten dat het aan de Mirena lag en die is toen gelijk verwijderd.
                              Vanwege dat trauma heb ik 'm niet opnieuw laten plaatsen maar voor FAM/NFP gekozen.. alleen, vanwege jouw allergie is dat helaas niet mogelijk. En sowieso is het andere verschil dat je zoveel pijn bij menstruaties hebt, dat hormonale anticonceptie dan toch een goed alternatief is.
                              De gewone pil, daar ben ik geen fan van.. die is om effect te hebben, hoog gedoseerd en kan vervelende bijwerkingen zoals trombose (spataderen etc.) hebben.
                              Zonder allergie en zonder gigapijn bij menstruaties, is FAM (fertility awareness method)/NFP (natural family planning) beslist een zeer goed en betrouwbaar alternatief...  
                              Zou ik in jouw schoenen staan met identieke klachten, dan toch die Mirena proberen. Van alle methoden heeft die de minste bijwerkingen. Nu maar duimen dat jij niet in de ongelukkige minderheid valt, die er wel klachten van heeft net als bij implanon.

Was je trouwens al op PCOS onderzocht?

Shan-on

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. ma 19-dec-11 08:18 (permalink)
                                0
                                Espi, wat PCOS? (Ik ga ondertussen wel ff googlen knipoog, en waarom denk je daaraan?

Hmm.. Ik heb vrijdag de huisarts gebeld, die is met vakantie. As usual dus! Zoieso gaat implanon eruit, want ik ben echt zat van het continue ongesteld zijn.. Al bijna 5 week lang

Ik ga met haar de mirena overleggen. Moest zoieso ff terugbellen vandaag over wat ik er nu aan kan doen dat die bloeding ophoud, want mijn ijzerwaarde was wat aan de lage kant vrijdag.. Terwijl die normaal echt perfect is.

To be continued!
                                Shan-on, Shan-off!

Lai

• Total Posts : 2365
                                  • Scores: 346
                                  • Reward points : 1269
                                  Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. ma 19-dec-11 10:55 (permalink)
                                  0
                                  Je zou ook nog kunnen denken aan natuurlijk progesteron als je verder geen synthetische hormonen in je lijf wil.
                                  Je hebt nog geen gynaecologisch onderzoek laten doen?

'Expect Nothing, Receive Everything'

Shan-on

Re:Lady-talk: Oorzaken van niet kunnen afvallen.. ma 19-dec-11 11:32 (permalink)
                                    0
                                    Nog geen onderzoek laten doen.. PCOS herken ik mezelf niet in, dus die kans lijkt me nihil dat ik dat heb!

Tsja, natuurlijke middelen zijn weinig verkrijgbaar. Ik wilde zoieso iets waar zo min mogelijk oestrogeen in zit, omdat ik daar niet zo happy van wordt. Enige pil die dan een optie is, is qlaira (nog vrij nieuw), omdat die een oestrogeen bevat die niet synthetisch is. Of zoiets xD

Shan-on, Shan-off!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                      • No New Messages
                                      • Hot Topic w/ New Messages
                                      • Hot Topic w/o New Messages
                                      • Locked w/ New Messages
                                      • Locked w/o New Messages
                                      • Read Message
                                      • Post New Thread
                                      • Reply to message
                                      • Post New Poll
                                      • Submit Vote
                                      • Post reward post
                                      • Delete my own posts
                                      • Delete my own threads
                                      • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9