Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23
|
Author |
Daniela
-
Total Posts
:
2276
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Last van mijn pols, herkent iemand dat?
wo 20-sep-06 11:14
( permalink)
Ik heb sinds een maand of 2 last van mijn pols gekregen tijdens het trainen. Het begon bij het bankdrukken. Nu heb ik de afgelopen 3 weken bijna geen KT gedaan en dus rust gehad. Alleen nu doet mijn pols in rust ook zeer. Vooral bij het naar voren buigen, kan er echt weinig mee hebben en kan bepaalde yoga-oefeningen ook niet doen zoals steunen op mijn pols. Het is ook maar aan 1 kant. Wie herkent dit misschien of heeft iemand tips of wie weet wat het kan zijn? Thanx!!!
|
|
|
|
Remco
-
Total Posts
:
2686
-
Reward points
:
921
-
|
RE: Last van mijn pols, herkent iemand dat?
wo 20-sep-06 11:19
( permalink)
als ik zo vrij mag zijn om in het vrouwentopic te posten: ja, herkenbaar. Ik heb het zelf ook eens gehad, bij mij lag het aan het niet goed opwarmen. Met name bij de hammercurls kregen m'n polsen het zwaar. Een tijdje wat minder zwaar belasten (hoe lastig ook met je polsen) kan de oplossing bieden.
|
|
|
|
Daniela
-
Total Posts
:
2276
-
Reward points
:
0
-
|
wo 20-sep-06 12:02
( permalink)
Ja dat heb ik idd ook geprobeerd, minder belasten, maar het komt dus wel vaker voor begrijp ik. Thanx voor je reactie!
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
wo 20-sep-06 12:59
( permalink)
Je doet toch niet toevallig enge dingen als bankdrukken in de Smith? Dat is vooral een polsverprutser. Afgezien daarvan, krijg ik er last van als ik bij dumbbell drukken vaak op zwaar ga .. daarom is het wel eens goed om met meer hh aan de slag te gaan. Hetzij in dezelfde training als je opwarmt, hetzij dat je trainingen met weinig hh afwisselt met trainingen waarin je veel hh doet. Hammer curl is idd ook wel een killer voor je polsen.
|
|
|
|
Insider
-
Total Posts
:
3083
-
Reward points
:
0
-
|
wo 20-sep-06 13:47
( permalink)
Maar je doelt denk ik ook op het feit dat hij nu nog steeds pijnlijk is na drie weken rust? Dan zou je idd verwachten dat het juist minder zou moeten worden. Waar ik zelf (merk ik) goed om moet denken is dat ik mijn polsen tijdens trainen in de juiste hoek moet houden, dus in het verlengde van mn armen zeg maar, en niet in een knik zoals ik voorheen deed. Verder train ik ik tegenwoordig eigenlijk ook bijna alles met mn duimen aan dezelfde kant als mn vingers (mits het niet een té zwaar gewicht is ivm het niet vast kunnen houden van het gewicht) Heb zelf geen last van mn polsen maar ooit wel eens een keertje klachten gehad (sporadisch) maar een vervelend probleem lijkt me! sccs
|
|
|
|
Unregistered
-
Total Posts
:
466
-
Reward points
:
521
-
|
wo 20-sep-06 13:56
( permalink)
Ok.. waar doet het pijn in de pols? Welke bewegingen maken het erger? Doet het pijn als je je pols helemaal naar flexie of extensie brengt? Doen een van deze bovenstaande bewegingen pijn? Heb je tintelingen ? Ook pijn in de elleboog? Doen andere beweginen zeer naast bankdrukken? Wat voor soort pijn is het?
Strength and honour Show RESPECT to each other!
|
|
|
|
Unregistered
-
Total Posts
:
466
-
Reward points
:
521
-
|
wo 20-sep-06 13:58
( permalink)
Doet deze beweging pijn trouwens? En een biceps curl of triceps extensie beweging?
Strength and honour Show RESPECT to each other!
|
|
|
|
samot
-
Total Posts
:
2506
-
Reward points
:
0
-
|
wo 20-sep-06 15:17
( permalink)
Ikhep het ook gehad in 1 pols, en die knakt nu als ik m ronddraai. geen pijn meer aan dus ben tevreej
|
|
|
|
Dixie
-
Total Posts
:
834
-
Reward points
:
8
-
|
wo 20-sep-06 15:41
( permalink)
Ik heb het ook gehad, bleek peesontsteking te zijn, langdurig problemen mee gehad.
Nuff Said.
|
|
|
|
Daniela
-
Total Posts
:
2276
-
Reward points
:
0
-
|
wo 20-sep-06 22:37
( permalink)
Het doet alleen zeer als ik m naar voren buig of als ik steun op mijn hand, dat kan ik dus niet ik steun dan op mijn vingers...En Figure ik doelde idd op t feit dat ik nu al 3 weken rust heb gehad en de klacht eigenlijk alleen maar erger is geworden aangezien ik voorheen echt alleen maar last had bij bankdrukken. En nee ik drukte gewoon met de stang..
|
|
|
|
Gert
-
Total Posts
:
7746
- Scores: 93
-
Reward points
:
1749
-
|
do 21-sep-06 06:51
( permalink)
Ik zou er niet mee heen doen Daan en toch maar even langs de dokter gaan ermee.
|
|
|
|
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
- Scores: 26
-
Reward points
:
1102
-
|
do 21-sep-06 09:33
( permalink)
Het lijkt een beetje op mijn oude kwaaltje. Ik kon op een gegeven moment geen beker meer vasthouden, daar schrok ik wel van. Inderdaad ging steunen op mijn platte hand niet meer, moest op mijn knokkels steunen, anders zakte ik er dooorheen. Ben ermee naar de huisarts gegaan en die constateerde een peesschedeontsteking. Moest toen stevig zwachtelen en zo min mogelijk belasten. Mocht ook niet meer meedoen met balspellen op school bij gymnastiek, omdat je dan het risico liep dat de pols met een klap om zou gaan en dan kon de ontsteking weer terugkomen. Misschien heb jij ook wel zoiets.. Ik had trouwens wel een klein knobbeltje bovenop mijn pols zitten (als ik het op zijn ergst had). Dat was, volgens de dokter, wat vloeistof uit die peesschede dat omhoog kwam. Met de zwachtel was dat zo weg.
|
|
|
|
Daniela
-
Total Posts
:
2276
-
Reward points
:
0
-
|
do 21-sep-06 13:12
( permalink)
Ik denk dat de huisarts idd de volgende optie is....bedankt voor de reacties!!!
|
|
|
|
Spacehamster
-
Total Posts
:
553
-
Reward points
:
0
-
|
ma 25-sep-06 12:39
( permalink)
ORIGINAL: Figuregirl Waar ik zelf (merk ik) goed om moet denken is dat ik mijn polsen tijdens trainen in de juiste hoek moet houden, dus in het verlengde van mn armen zeg maar, en niet in een knik zoals ik voorheen deed. Verder train ik ik tegenwoordig eigenlijk ook bijna alles met mn duimen aan dezelfde kant als mn vingers (mits het niet een té zwaar gewicht is ivm het niet vast kunnen houden van het gewicht) Mee eens! Eerst kreeg ik veel opmerkingen van trainers over de knik in mijn polsen, dus ik paste het aan. De pijn in mijn pols verminderde (doch bleef) Toen kreeg ik de tip bij de roeimachine de duim aan dezelfde kant als de vingers te doen. Dat merkte ik niet gelijk, maar na ongeveer een week had ik geen polspijn meer en ook nooit meer gehad. Helemaal het uitproberen waard dus!
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
- Scores: 8
-
Reward points
:
843
-
|
ma 17-dec-07 22:53
( permalink)
ORIGINAL: Espi Je doet toch niet toevallig enge dingen als bankdrukken in de Smith? Dat is vooral een polsverprutser. is de losse bp dan beter voor je polsen?
|
|
|
|
Glenn
-
Total Posts
:
3198
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-dec-07 23:38
( permalink)
ORIGINAL: Juutje1 Het lijkt een beetje op mijn oude kwaaltje. Ik kon op een gegeven moment geen beker meer vasthouden, daar schrok ik wel van. Inderdaad ging steunen op mijn platte hand niet meer, moest op mijn knokkels steunen, anders zakte ik er dooorheen. Ben ermee naar de huisarts gegaan en die constateerde een peesschedeontsteking. Moest toen stevig zwachtelen en zo min mogelijk belasten. Mocht ook niet meer meedoen met balspellen op school bij gymnastiek, omdat je dan het risico liep dat de pols met een klap om zou gaan en dan kon de ontsteking weer terugkomen. Misschien heb jij ook wel zoiets.. Ik had trouwens wel een klein knobbeltje bovenop mijn pols zitten (als ik het op zijn ergst had). Dat was, volgens de dokter, wat vloeistof uit die peesschede dat omhoog kwam. Met de zwachtel was dat zo weg. Dit heb ik ook denk ik. Voelde dat knobbeltje ook hard aan of niet? Ik gebruik wristwraps tijdens de training, alleen 't helpt maar een beetje.
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
-
Reward points
:
843
-
|
do 20-dec-07 01:38
( permalink)
ORIGINAL: Glenn ORIGINAL: Juutje1 Het lijkt een beetje op mijn oude kwaaltje. Ik kon op een gegeven moment geen beker meer vasthouden, daar schrok ik wel van. Inderdaad ging steunen op mijn platte hand niet meer, moest op mijn knokkels steunen, anders zakte ik er dooorheen. Ben ermee naar de huisarts gegaan en die constateerde een peesschedeontsteking. Moest toen stevig zwachtelen en zo min mogelijk belasten. Mocht ook niet meer meedoen met balspellen op school bij gymnastiek, omdat je dan het risico liep dat de pols met een klap om zou gaan en dan kon de ontsteking weer terugkomen. Misschien heb jij ook wel zoiets.. Ik had trouwens wel een klein knobbeltje bovenop mijn pols zitten (als ik het op zijn ergst had). Dat was, volgens de dokter, wat vloeistof uit die peesschede dat omhoog kwam. Met de zwachtel was dat zo weg. Dit heb ik ook denk ik. Voelde dat knobbeltje ook hard aan of niet? Ik gebruik wristwraps tijdens de training, alleen 't helpt maar een beetje. kan ook een ciste zijn he...
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
do 20-dec-07 10:27
( permalink)
ORIGINAL: miloman ORIGINAL: Espi Je doet toch niet toevallig enge dingen als bankdrukken in de Smith? Dat is vooral een polsverprutser. is de losse bp dan beter voor je polsen? Ja, een losse halter is beter wegens de vrijere bewegingsbaan. Het ergste bij de Smith is echter het terug leggen van de staaf in de haken, waarbij deze gekanteld moet worden. Dat gaat vaak nogal zwaar en is een erg zware belasting voor de polsen.
|
|
|
|
thaw05
-
Total Posts
:
1270
-
Reward points
:
354
-
|
do 20-dec-07 14:09
( permalink)
IK heb het ook gehad ... ging bij mij vanzelf weer over.. Oefeningen met zeer lichte dumbells voor pols...
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
-
Reward points
:
843
-
|
vr 21-dec-07 17:01
( permalink)
de pols is en blijft in elk geval een zwakke plek he:s zeker als je wat zwaarder begint te tillen en niet genoeg rust tussen trainingen laat
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|