Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press
Author Message
Paincake

• Total Posts : 22
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press zo 10-jan-10 23:09 (permalink)
0
Hoofdoorzaak is de flat bench press. En daardoor wil ik ook geen incline bench of military press meer doen voor een tijdje.

We hebben geen power rack in mijn fitness. Daardoor heb ik steeds spotters nodig.
Of mijn schouder pijn een blessure is kan ik niet zeggen. Ik kan nog steeds door trainen met zware gewichten, maar die vreemde pijn in m'n schouders geeft me toch een signaal van instinct om beter te voorkomen en genezen.
Ik vermoed niet dat de pijn ontstaan is door de presses zelf. Maar door slechte gewoonte bij het oppakken en het neerzetten van het gewicht
De rust stang van de bench was altijd te hoog ingesteld voor mijn armen. Maanden lang heb ik het niet eens doorgehad en een enorme last op m'n schouders veroorzaakt doordat ik mijn armen zo erg strekte om het langer te maken en de rotator cuffs denk ik gewoon over belast zijn door deze slechte vorm van positie.

Dus heb ik eindelijk vlede week wat lager ingesteld en kan het gewicht lekker makkelijk oppikken. Helaas wat te laat ingegrepen maar goed.

Nu de grootste oorzaak van mijn schouder pijn. Elke keer aan het eind van de set moet ik die gewicht weer terug plaatsen op rust stang. En uit angst dat het gewicht straks op mij flikkert zit ik het gewicht letterlijk 35/40 graden met m'n schouders naar achteren te tillen en met m'n ogen naar achteren gericht op de rust stang. Dit probleem heb je niet met de power rack!

Ik heb laatst van Universal, Animal Flex besteld. Ik gebruik het nu al 2 dagen. En ondertussen ga ik lekker hard squaten en deadliften. Chin ups, pull ups, dips. En rotator cuff exercise doen. Ik niet eens 100% vaststellen of het wel daadwerkelijk mijn rotator cuffs zijn, maar ik neem aan van wel.

Heb wel een hele grote frustratie hiervan. Ik deadlift verdomme 120 kg zonder problem, en squat 80 kg zonder enige kniepijn. Het terug plaatsen van het gewicht gaat ook bij allebij de squat en vooral deadlift veel makkelijker. Daarom vermoed dat bench gewoon echt meer slechte gewoontes kan veroorzaken.

Ik bleef maar klagen bij de fitness eigenaar over mijn schouders. Volgens hem heb ik niks en moet ik door trainen... lol!

"Why dont they just fucking learn how to bench?! maybe u just dont know how to fucking bench?!"
http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0

SheRu

• Total Posts : 11211
    • Scores: 580
    • Reward points : 2058
    • Status: online
    RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press ma 11-jan-10 09:11 (permalink)
    0

Nu de grootste oorzaak van mijn schouder pijn. Elke keer aan het eind van de set moet ik die gewicht weer terug plaatsen op rust stang. En uit angst dat het gewicht straks op mij flikkert zit ik het gewicht letterlijk 35/40 graden met m'n schouders naar achteren te tillen en met m'n ogen naar achteren gericht op de rust stang. Dit probleem heb je niet met de power rack!

Waarom ga je dan zo ver van de stang afliggen? Als je geen spotter hebt om 'm uit te tillen is dat lijkt me gewoon onnodig.
    You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Paincake

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press ma 11-jan-10 14:02 (permalink)
      0
      Hoofd meer naar achter bedoel je dan?
      Ik plaats mij zelf zo op de flat bench dat mijn voorhoofd tegenover de stang over komt. Ik probeer mijn positie anders te verbeteren dan.

SheRu

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press ma 11-jan-10 14:42 (permalink)
        0
        Nou, als je 't gewicht onder 40 graden uittilt lig je er ver onder weg. En als je 'm niet aan kan laten geven, is dat wel vragen om problemen, is mijn ervaring. Als ik alleen til, lig ik liever met m'n neus onder de stang, omdat ik anders zo uit de running ben.
        You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

Dolsey

• Total Posts : 1193
          • Scores: 43
          • Reward points : 894
          RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press ma 11-jan-10 18:37 (permalink)
          0
          merk zelf wel dat als ik de stang ech vanaf de bovenkant van de borst druk
          dat ik dat dan meer voel in mijn schouders.

de stang meer vanaaf de onderkant van de borst duwen

en voor het helpen qua tillen enzo heb je toch iemand nodig om te helpen
          Every One Is Born a Nobody!

Its Up To You If You Become A Somebody!

Paincake

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press di 12-jan-10 02:03 (permalink)
            0

ORIGINAL: Dolsey

merk zelf wel dat als ik de stang ech vanaf de bovenkant van de borst druk
            dat ik dat dan meer voel in mijn schouders.

de stang meer vanaaf de onderkant van de borst duwen

en voor het helpen qua tillen enzo heb je toch iemand nodig om te helpen

Dit is helemaal waar. Ik heb mijn vorm een beetje verbetert.
            Ik ga een week of 2 niet meer benchen. In die tijd gewoon veel squaten, deadliften, dips, pull ups en chin ups doen. Wat buik en external rotator cuff oefeningen.
            Als ik weer beter ben ga ik veel strenger doen over de techniek.

Als de pijn compleet genezen is. Nog steeds een paar dagen wachten totdat ik gelijk weer aan de bench ga? Is mijn eerste ''blessure'', en wil dat het liefst mijn laatste is

Hermanus

• Total Posts : 11017
              • Scores: 1133
              • Reward points : 2076
              RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press di 12-jan-10 10:39 (permalink)
              0
              http://tnation.tmuscle.com/free_online_forum/sports_body_training_performance_bodybuilding/do_you_bench_like_dave_tate

Kon even geen andere link vinden zo snel, maar even goed luisteren ( en soms ook niet, kan grof worden maf!) wat mijnheer Tate te melden heeft in het filmpje en last van je schouders zou eventueel ook nog in kunnen houden dat op zich je schouders niet sterk genoeg zijn, doe je bijvoorbeeld ook oh presses??

Testiculos habet et bene pendentes  
              Why train heavy?
              Why stack plates?
              Why bend bars?
              Why train insane?

Because
              I f**king can

P. Tsatsouline

• Total Posts : 1784
                • Scores: 45
                • Reward points : 1287
                RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press di 12-jan-10 10:54 (permalink)
                0
                Wat, Dave Tate? Ik zie hem niet. oh neee
                get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…

Hermanus

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press di 12-jan-10 10:55 (permalink)
                  0
                  Pffffffff en wat is daar nis mee????

Why train heavy?
                  Why stack plates?
                  Why bend bars?
                  Why train insane?

Because
                  I f**king can

P. Tsatsouline

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press di 12-jan-10 10:57 (permalink)
                    0
                    ik zag hem even niet super blij

Hermanus

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press di 12-jan-10 11:01 (permalink)
                      0
                      Boefje, ik ook niet, ik zocht op die link want ik wist van het filmpje af de euh mevrouw die er boven stond zorgde ervoor dat ik het filmpje compleet miste maf!maf!

Why train heavy?
                      Why stack plates?
                      Why bend bars?
                      Why train insane?

Because
                      I f**king can

Paincake

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press wo 13-jan-10 02:19 (permalink)
                        0

ORIGINAL: Hermke

http://tnation.tmuscle.com/free_online_forum/sports_body_training_performance_bodybuilding/do_you_bench_like_dave_tate

Kon even geen andere link vinden zo snel, maar even goed luisteren ( en soms ook niet, kan grof worden maf!) wat mijnheer Tate te melden heeft in het filmpje en last van je schouders zou eventueel ook nog in kunnen houden dat op zich je schouders niet sterk genoeg zijn, doe je bijvoorbeeld ook oh presses??

Lijkt me persoonlijk sterk dat de schouders niet ''sterk'' genoeg zijn. Alhoewel dat per individueel wel verschilt, is het meestal meer een probleem van vorm/techniek en slechte gewoontes die er mee te maken hebben.
                        De presses zelf hebben mijn schouders geen blessure veroorzaakt denk ik. Het is gewoon dat ik nooit een spotter bij haal. En naarmate dat de gewicht hoger word, is dat wel noodzakelijk. Tenzij je over de bezitting bent van een power rack.

Op dit moment is mijn probleem slechte gewoontes vermoed ik persoonlijk. Maar als ik straks een hogere bench heb, kan ik voorstellen dat vorm en techniek steeds meer van belang zijn.

Gelukkig kan ik nog niet echt spreken van een blessure, want mijn schouder pijn is heel erg licht. Maar aangezien ik nog een newbie ben die niet eens 3 maanden traint, is het nog niet zo verbazingwekkend dat ik mijn eerste lichte ''blessure'' heb opgelopen.
                        Ik trainde misschien iets te enthousiast met soms wat te lage reps. Zo probeerde ik wel elke keer bij verschillende basis oefeningen 1 set een maximale 100% rep. Misschien iets te hard van stapel

Hermanus

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press wo 13-jan-10 10:02 (permalink)
                          0
                          Tja je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, ik heb dan ook nog niet zoveel ervaring, kleine 31 jaar pas en heb het grootste deel daarvan alleen maar met compounds getraind en dus veeeeeeel en heel veel bankdrukken en ook nog vaak alleen, ben nog nooit geblesseerd geweest of geraakt door in elk geval bankdrukken, als jij naar 3 maanden trainen continu een pijntje ofwel pijn hebt aan je schouder, zit er iets niet goed.

Uittillen met een spotter is inderdaad wel makkelijker, maar als die luze er niet is ( en dat is vaak niet) zul je het uittillen een onderdeel van je oefening moeten maken, net als het de negatieve fase die men ook vaak verwaarloosd en misschien zelf ook wel het terugleggen, dus kortom oefen de oefening in al zijn aspecten of blijf aanklooien want die keuze heb je ook nog.

Why train heavy?
                          Why stack plates?
                          Why bend bars?
                          Why train insane?

Because
                          I f**king can

SheRu

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press wo 13-jan-10 16:15 (permalink)
                            0

ORIGINAL: Paincake

Lijkt me persoonlijk sterk dat de schouders niet ''sterk'' genoeg zijn. Alhoewel dat per individueel wel verschilt, is het meestal meer een probleem van vorm/techniek en slechte gewoontes die er mee te maken hebben.
                              Ik denk dat je je daarin vergist. Schouderstabiliteit maakt een correcte techniek mogelijk, en een gebrek daaraan kan dus best problemen veroorzaken. Ook in een powerrack (waarin natuurlijk 't goed instellen van de haken ook belangrijk is. De supports te hoog instellen is alleen maar vervelend)

Maar ligt 't aan mij of begin je in je laatste post een beetje terug te krabbelen? knipoog En stoppen met die 100%reps 'elke keer'. Das natuurlijk gewoon vragen om problemen.

Paincake

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press wo 13-jan-10 19:05 (permalink)
                              0
                              Ik ben wel heel erg press dominant. De schouders worden gebruikt in alle press oefeningen denk ik zo een beetje behalve squat.
                              Ondertussen voel me wel fit genoeg om ff weer te gaan benchen. Maar ik stel het liever toch ff een paar dagen uit om optimaal genezen te zijn.

Mijn vader heeft heel zijn leven acrobatiek/turnen en powerlifter gedaan. Hij doet een clean and press met 100 kilo halter thuis in de tuin. En is 48 jaar oud. Waarom zou ik op jonge leeftijd opeens een lichte pijn voelen aan mn schouders door lichte gewicht bij benchen verdrietig
                              Ik ga 18e weer lekker verder benchen en dan voorzichtig proberen doen. Ook de tips toepassen over arched back en shoulder blades. Ik hoop dat het een beginners fout is, en dat het probleem zich niet meer zal voort doen.

P. Tsatsouline

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press wo 13-jan-10 21:50 (permalink)
                                0
                                Levenstijl van de oude generatie was ook heel anders. Nu zitten we allemaal de hele dag achter de pc. Dat geeft houdingsproblemen en daardoor krijg je sneller last als je gaat tillen. Dus daar moet je eigenlijk ook aan werken door te strekken. Verder, wat er al gezegd is in dit topic is ook belangrijk.

Dolsey

• Total Posts : 1193
                                  • Scores: 43
                                  • Reward points : 894
                                  RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press wo 13-jan-10 22:06 (permalink)
                                  0
                                  en denk ook dat je vader een voordeel had door zijn eerdere ervaringen met het turnen waardoor het lichaam ook al wat meer ontwikkeld was
                                  Every One Is Born a Nobody!

Its Up To You If You Become A Somebody!

SheRu

RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press do 14-jan-10 09:17 (permalink)
                                    0

Mijn vader heeft heel zijn leven acrobatiek/turnen en powerlifter gedaan. Hij doet een clean and press met 100 kilo halter thuis in de tuin. En is 48 jaar oud. Waarom zou ik op jonge leeftijd opeens een lichte pijn voelen aan mn schouders door lichte gewicht bij benchen verdrietig
                                    Da's toch een flutredenering? Omdat jij 't waarschijnlijk niet goed doet, natuurlijk. Maar goed, ben benieuwd naar volgende week.

Paincake

Re: RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press za 27-feb-10 04:01 (permalink)
                                      0
                                      Mijn problemen zijn ondertussen alang verholpen. Ik lig nu hoger op de bench, met ongeveer de keel tegen de bar. Ook train ik nu met een spotter. Heb persoonlijke records gehaald. Dus gaat lekker zo. En gelukkig helemaal geen schouder pijn.
                                      Ook buig ik m'n rug een beetje, met een kleine holte ertussen. Deze techniek blijkt te helpen bij mij.

Espi

• Total Posts : 21401
                                        • Scores: 147
                                        • Reward points : 1819
                                        Re: RE: Last van schouders door slechte gewoonte bij Bench Press za 27-feb-10 11:15 (permalink)
                                        0
                                        Mooi zo.
                                        Doe je ook lichte opwarmsets?

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9