Hoofdoorzaak is de flat bench press. En daardoor wil ik ook geen incline bench of military press meer doen voor een tijdje.
We hebben geen power rack in mijn fitness. Daardoor heb ik steeds spotters nodig.
Of mijn schouder pijn een blessure is kan ik niet zeggen. Ik kan nog steeds door trainen met zware gewichten, maar die vreemde pijn in m'n schouders geeft me toch een signaal van instinct om beter te voorkomen en genezen.
Ik vermoed niet dat de pijn ontstaan is door de presses zelf. Maar door slechte gewoonte bij het oppakken en het neerzetten van het gewicht
De rust stang van de bench was altijd te hoog ingesteld voor mijn armen. Maanden lang heb ik het niet eens doorgehad en een enorme last op m'n schouders veroorzaakt doordat ik mijn armen zo erg strekte om het langer te maken en de rotator cuffs denk ik gewoon over belast zijn door deze slechte vorm van positie.
Dus heb ik eindelijk vlede week wat lager ingesteld en kan het gewicht lekker makkelijk oppikken. Helaas wat te laat ingegrepen maar goed.
Nu de grootste oorzaak van mijn schouder pijn. Elke keer aan het eind van de set moet ik die gewicht weer terug plaatsen op rust stang. En uit angst dat het gewicht straks op mij flikkert zit ik het gewicht letterlijk 35/40 graden met m'n schouders naar achteren te tillen en met m'n ogen naar achteren gericht op de rust stang. Dit probleem heb je niet met de power rack!
Ik heb laatst van Universal, Animal Flex besteld. Ik gebruik het nu al 2 dagen. En ondertussen ga ik lekker hard squaten en deadliften. Chin ups, pull ups, dips. En rotator cuff exercise doen. Ik niet eens 100% vaststellen of het wel daadwerkelijk mijn rotator cuffs zijn, maar ik neem aan van wel.
Heb wel een hele grote frustratie hiervan. Ik deadlift verdomme 120 kg zonder problem, en squat 80 kg zonder enige kniepijn. Het terug plaatsen van het gewicht gaat ook bij allebij de squat en vooral deadlift veel makkelijker. Daarom vermoed dat bench gewoon echt meer slechte gewoontes kan veroorzaken.
Ik bleef maar klagen bij de fitness eigenaar over mijn schouders. Volgens hem heb ik niks en moet ik door trainen... lol!
"Why dont they just fucking learn how to bench?! maybe u just dont know how to fucking bench?!"
http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0