Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
- Scores: 0
-
Reward points
:
909
-
Status: offline
|
Lichte en zware dagen
wo 06-sep-06 00:04
( permalink)
Sinds een maandje of 2 ben ik nu serieus aan het powerliften. Althans wat er op moet lijken.  We zijn met een groepje van 6 tot 8 man en trainen 4 dagen per week. Er word goed op mijn houding gelet en er word zelfs gemept (!) als ik bijvoorbeeld mijn handen weer eens open tijdens het benchen.. (vanwege het risico dat de stang uit mn handen glipt) Dit is het schema: Dinsdag - BP Donderdag - DL Zaterdag - BP Zondag SQ Meestal hanteer ik 10-8-6-5-4 en soms ook 3-2-1 hh dus aardig wat setjes maar steeds minstens 5 minuten rust ertussen. Zien jullie het belang ervan in om de ene week zwaar te gaan en de volgende training licht? Deadliften doen we om de week op boxes voor de rest ga ik altijd voor 80-90% Wanneer kan ik schouders het beste aanpakken in dit schema ? Schouders blijven wat achter tov de triceps.
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
RE: Lichte en zware dagen
wo 06-sep-06 01:41
( permalink)
Euh, doe je enkel die oefeningen? Geen ondersteunende oefeningen? Wordt er niet geroeid? Geen externe/interne rotaties? Beetje eenzijdig schema lijkt het zo.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
wo 06-sep-06 09:38
( permalink)
Haha wreckless heb je gelijk in, de training draait om die hoofdoefeningen maar per week ziet het er ongeveer zo uit: Dinsdag : bankdrukken - benchpress 10-8-6-5-4
- dumbell drukken schuin 4*8
- machine flyes 4*8
- floorpresses of dips
- triceps extension of smal bankdrukken
Donderdag : deadliften - deadlift 10-8-6-5-4-3
- dumbell pullover 3*8
- t-bar rows of barbell rows 4*8
- front pulldown 4*8
- barbell shrugs 4*8
Zaterdag : bankdrukken - benchpress 10-8-6-5-4
- dumbell flyes 4*8
- shoulder presses (begint als een hammer curl) 3*10-12
- front raises 3*10-12
- upright rows 4*8
- rear delt machine 4*8
Zondag : squatten - squat 10-8-8-6-5
- legpress 5*10-12
- goodmornings
- straight legged deadlift
- paar setjes front squat
- hip abductor en adductor
buik en onderrug trainen we om de dag met side-bents, hyperextension en situps in verschillende variaties ik doe niet altijd alle oefeningen maar 4 a 5 per workout toch altijd alles met ca 5 minuten pauze
|
|
|
|
Miss Deadlift
-
Total Posts
:
77
-
Reward points
:
0
-
|
wo 06-sep-06 11:28
( permalink)
Dan heb je juist veel bij oefeningen Ik vind het wel wat minder kunnen,en dan de hoofdoefeningen meer.Die 10-8-6 moet je ook gewoon niet meetellen dat is opwarmen. Ik denk dat lichte en zware dagen wel zin heeft, altijd even zwaar werkt niet.Maar wat nou de ideale manier is om dat af te wisselen,weet ik ook nog steeds niet... Schouders zou je na de DL nog apart kunnen trainen.
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1302
-
|
wo 06-sep-06 12:15
( permalink)
Lijkt zo op het eerste gezicht meer op een BBschema dan op PL. Licht in de vorm van DE (Dynamic Effort), oftewel speedtrainig zie ik idd het nut wel van in. Je leert zo ook meerdere spierunits op een andere manier te gebruiken. Maar of dit voor een beginner al aan te raden is, is maar de vraag. Een beginner heeft waarschijnlijk meer aan twee keer een zware training.
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
wo 06-sep-06 22:18
( permalink)
Ik ben een beginnend powerlifter maar ben wel al 3 jaar bezig met KT en heb daarmee ruim 20 kilo massa verkregen. Kan het BB dus een beetje moeilijk loslaten en blijf er wat massa oefeningen bij doen. Maar dit is in jullie ogen dus te veel. Wat vinden jullie van de ondersteunings oefeningen zoals hier staat aangegeven ?
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
do 07-sep-06 15:18
( permalink)
eerlijk gezegd, als ik naar je schema kijk en naar je stats, vind ik dat je meer als een BB'r traint dan als een PL'r...zoek eens op het westside barbell systeem is echt een goed systeem ook als je nog maar begint op kracht te trainen, en makkelijk te volgen/begrijpen! En er zijn nog genoeg andere systemen...
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
ma 18-sep-06 23:55
( permalink)
Hmm jullie hebben gelijk, ik heb echt een beetje fout liggen trainen, steeds maar aan mn top blijven zitten, en te veel bijoefeningen die eigenlijk op massa gericht zijn. Dat ga ik nu lekker allemaal aanpassen en neem het advies van Ielja ter harte en ga niet hoger dan 80%, en dan een weekje 70% en dan een weekje 90%. Meer setjes minder herhalingen. Als ik ooit competitie wil gaan doen moet ik snel wat effectiever gaan trainen.
|
|
|
|