Change Page:
< 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 27 of 27
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
Status: offline
|
RE: Loopschema voor vriendin
do 22-nov-07 11:14
( permalink)
ORIGINAL: Oom Oli om daar kunnen over mee te praten moet je wel ooit in conditie geweest zijn, he Wreckless! Op de middelbare school heb ik zelfs een paar jaar in de sprintploeg gezeten. Was daar wel geen uitblinker. Je hoeft het allemaal niet zelf meegemaakt te hebben om er over te kunnen meepraten. Heb eens een paar stukjes gezien van die uitzendingen rond "start to run". De uitval was nogal groot he. Ok, dat waren meestal vrouwen van middelbare leeftijd met flink wat overgewicht maar toch. Op de radio hadden ze dan weer een aktie om deel te nemen aan de marathon van New York dacht ik. Ook daar was er flink wat uitval. Lopen is gewoon heel slopend voor het lichaam, pezen en gewrichten. Sprinten kan bovendien aanleiding geven tot spierletsels. Er zijn recent ook nog wat waarschuwende artikels over verschenen op T-Nation en de sister-site.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
Status: online
|
do 22-nov-07 11:18
( permalink)
HA! No Business Running! (wat niet anti-rennen is, maar wel zegt: pas even op, want iedereen doet 't wel maar je lichaam krijgt nogal wat te verstouwen. Met ondersteunend krachtschema, enzo)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6803
- Scores: 350
-
Reward points
:
1854
-
Status: online
|
do 22-nov-07 12:06
( permalink)
ah ok, het is dus iets technisch. Is het dan verstandig om al te sprinten in een vroeg stadium voor haar? Als je wil sprinten zou ik het beperken tot afstanden van een meter of 30 (evt. tegen een helling op) in een circuitje met andere cardio drills die wat judo-specifieker zijn. Op 30m kom je toch niet op volle snelheid. Maar ik zou er niet teveel een sprinttraining van maken, want je wil judo conditie verbeteren en niet sprintconditie. Ben het met je eens dat je in juiste energiesysteem zit als het je om judo conditie gaat en zou er zeker geen duurloopjes van maken, want judo is ook geen duurpsport. Maar zou meer dingen doen als: zandzak werk, in brandweergreep rondrennen met jou  , burpees, situps en misschien nog wat isometrische marteldingetjes als uitrusten in voorligsteun of 90graden squat positie.
<message edited by Marcus on do 22-nov-07 12:17>
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
do 22-nov-07 12:56
( permalink)
ja, wou haar ook burpees laten doen etc. maar het weer is er niet naar...met een natte modderige zandzak rondrennen, en burpees gaan doen terwijl het water in je gezicht spat en je handen er bijna afvriezen is niet zo plezant. Daarom is squatten en springen gemakkelijker.
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
|
do 22-nov-07 17:29
( permalink)
ORIGINAL: Marcus Als je voluit sprint is een hamstring blessure ook geen denkbeeldig gevaar. Heb zelf 2x hamstrings ingescheurd tijdens sprinten. Om nog maar te zwijgen over de adductoren, daar heb ik al 3X een scheurtje in gekregen tijdens een sprint...
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
-
Reward points
:
0
-
|
do 22-nov-07 17:31
( permalink)
ORIGINAL: Stan Hoe voorkom je dan het inscheuren van die hamstring? Goede opwarming zou toch voldoende moeten zijn? Mag je echt enkel sprinten als je al enkele weken loopt? Dus enkel op een 80% lopen dan als maximum? idd, als je de 5 sprintjes wil houden, laat ze dan voor 80% gaan, dan is het schema nog niet zo gek.
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
-
Reward points
:
0
-
|
do 22-nov-07 17:32
( permalink)
ORIGINAL: Marcus Denk dat bij mij vooral het teveel geforceerd proberen de grond naar achteren te trekken met hamstrings op hoge snelheid om meer snelheid te maken leidde tot die blessures. Dit zijn ook typisch blessures die je sneller krijgt vanaf 30+ hoor.
|
|
|
|