akrobatmemo
-
Total Posts
:
609
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
beste vrienden omdat ik tijdens de dag niet zoveel tijd heb kan ik alleen 's avonds lopen. hierbij wil ik vragen wat de voor en-nadelen van 's avonds lopen zijn. 's avonds is het meestal koud, welke effectief kan dat geven aan m'n prestaties? enzovoort enzovoort..... grtzzzzz memo
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14762
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
|
Topic is denk ik beter op zijn plaats in de cardio hoek. even verplaatst dus. Die 'kou' zou ik me niet zo druk om maken en valt reuze mee. Ik ben regelmatig gaan hardlopen met temperaturen rond de 0 graden. als je je goed aankleed is er niks aan de hand. Waar je wel rekening mee moet/kan houden is de wind richting. Als je flink bezweet betn van het lopen is het soms niet fijn om de koude wind van voren te krijgen. Je zou dus op de heenweg tegen de wind in kunnen lopen en terug met de wind mee dus. Aan het einde ben je flink bezweet, dus de terugweg met wind mee is minder koud dan. Nadeel van 's avonds lopen is (voor mij) dat je nog zo lang 'actief' blijft. Mijn lichaam heeft wel even nodig om tot rust te komen na het hardlopen en anders kan ik moeilijk in slaap komen. Daarom loop ik dan liever 's morgens vroeg.
|
|
|
|
akrobatmemo
-
Total Posts
:
609
-
Reward points
:
0
-
|
thanks voor reply Moob dus tis beter 's ochtends te lopen? grtzzzzz
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14762
-
Reward points
:
1420
-
|
Ik zeg niet dat het beter is, maar ik vind het persoonlijk fijner omdat ik anders moeilijk in slaap kom. Wat lopen zelf betreft maakt het voor mij weinig uit. misschien liever s'avonds omdat ik dan meer energie heb doordat ik heel de dag door al gegeten heb. Maar 's morgens vroeg lopen is ook juist wer erg lekker en 'verfrissend'.
|
|
|
|
Rove
-
Total Posts
:
2439
- Scores: 3
-
Reward points
:
724
-
|
Kortom, wat jezelf het fijnste vindt, dat is voor jou het beste.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
En wat ga je doen, memo? Ik vind het wel een nadeel als het donker is in de avond, dat je dan minder goed gezien wordt. Hoewel het nu in de ochtend ook alweer donker is als ik opsta  dat maakt niet zoveel meer uit.
|
|
|
|
akrobatmemo
-
Total Posts
:
609
-
Reward points
:
0
-
|
bedoeling van lopen is m'n conditie terug in top brengen, ik wil graag opnieuw beginnen voetballen... deze maand, 25 oktober wordt ik 18 jaar  mag ik ook vragen aan iedereen of het te laat is om opnieuw te beginnen voetballen... ik heb al enkele jaren gevoetbald maar ik ben veel gestopt en opnieuw begonnen... het is 2 jaar geleden dat ik bij een club voetbalde... graag adviezen hieromtrent aub... ik ga nu sebiet gaan lopen... grtzzzzzzzzzzz Mehmet
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
Ik zou niet urenlang gaan joggen. Bouw geleidelijik aan je conditie weer wat op tot je een half uurtje kan joggen. Dan kan je best interval gaan trainen. 10 minuten los lopen om te op te warmen. Dan een sprintje trekken van 50 meter en terug wandelen. Weer sprintje trekken enzo verder. Kben ook van plan om in de winter te gaan lopen voor cardio. En 18 is niet te oud hoor. Tenzij je hoopt in de nationale ploeg te komen, dan ben je wel iets te laat begonnen. Maar kijk maar naar Oli, die is ondertussen al zo'n 55 of zo. En toch staat hij nog op het voetbalplein (meestal wel zo'n beetje te suffen, maar ok).
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14762
-
Reward points
:
1420
-
|
|
|
|
|
Doix
-
Total Posts
:
225
-
Reward points
:
0
-
|
Zelf vind ik het prettig om 's avonds te lopen, dan hol ik de stress er een beetje uit. Ik kan gelukkig wel vrij snel gaan slapen na inspanning. Inderdaad nu het weer donkerder wordt is de zichtbaarheid wel minder. In de ochtend kom ik moeilijker op gang, maar een voordeel van de ochtend vind ik weer dat de wereld veel frisser ruikt en het ademen dus vaak beter gaat (bij mij dan). Grtz, Aad
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points