|
Author |
Barbie
-
Total Posts
:
56
- Scores: 7
-
Reward points
:
166
-
Status: offline
|
Hallo, Wederom een vraagje aan wie me kan helpen: Ik doe graag lunges (met kettlebells), maar ik heb de neiging uit te glijden over die gladde vloer. Nu had ik vandaag al een mat gepakt voor eronder, en dat gaat op zich wel wat beter. Maar ik ben toch altijd bezig met evenwicht bewaren met dat heen en terug stappen, en berekenen hoe grote stap ik moet nemen. Eigenlijk vind ik het veel prettiger om niet steeds uit te stappen, maar mijn voorste been te laten staan en met de achterste dus steeds een kniebuiging te maken en dan weer te strekken. Wat heeft het uitstappen zelf voor voordeel? Dus de vraag is eigenlijk: - kan je net zo goed je voorste been laten staan en gewoon lekkere diepe kniebuigingen maken (waarop ik me dan ook veel beter kan concentreren)? - of is het steeds opnieuw dat evenwicht zoeken nou juist onderdeel van de oefening en zou ik daar maar aan moeten wennen? Walking lunges ben ik op dit moment niet mee bezig. tnx
----------------- Run don't hide
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11028
- Scores: 51
-
Reward points
:
1764
-
|
Re:Lunges, hoe?
vr 27-jan-12 16:33
( permalink)
Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt. Je verliest iets explosiviteit(je hoeft jezelf niet omhoog te drukken tot in staand met benen naast elkaar), en je verliest iets van je balanstraining. Maar als je daardoor de oefening beter(en eventueel met meer gewicht) uit kan voeren zou ik het gewoon doen.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10432
- Scores: 966
-
Reward points
:
1805
-
|
vr 27-jan-12 17:06
( permalink)
Ik vrees en ik denk dat 3XL daar beter nog antwoord op kan geven dat als je niet uitstapt je de plank misslaat wat betreft het nut van de lunges. Dan word het meer een hamstringoefening. Spier op lengte bla bla bla. Trouwens mijn eerste neiging om te roepen was sowieso al "kloteoefening" om redenen die jij zelf al aangeeft, het is meer een balansoefening dan dat het voor mij daadwerkelijk een meerwaarde biedt als fuctionéle beenoefening, euh voor massa dat is dan. De eerlijkheid gebied mij dan wel te zeggen dat ik een maatje van mij met louter en alleen walking lunges monsterpoten heb zien bouwen. Kortom als je lunges doet en je wilt de lunges functioneel gebruiken zoals ze bedoeld zijn dan moet je uitstappen en terugstappen anders maak je er volgens mee meer een hamstringoefening van.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10351
- Scores: 460
-
Reward points
:
1785
-
|
vr 27-jan-12 17:57
( permalink)
Mijn ervaring is dat reverse lunges eigenlijk makkelijker gaan in 't begin, je kan bijna niet verkeerd uitstappen, en je houdt makkelijker het gewicht op het juiste been. En ik had bij 't niet-uitstappen juist de neiging 'm met m'n achterste been op te pakken weet je wel? Megacheaten, maar 't ging zo makkelijk.
<message edited by SheRu on ma 30-jan-12 15:24>
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Barbie
-
Total Posts
:
56
-
Reward points
:
166
-
|
ma 30-jan-12 15:22
( permalink)
Vandaag toch ook maar weer uitgestapt met de lunges. Begint al wat te wennen, kon al iets beter m'n balans houden dan de vorige keer. Moet ik nou bij het omhoog komen dit nou juist helemaal vanaf mijn achterste been doen?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10351
-
Reward points
:
1785
-
|
ma 30-jan-12 15:23
( permalink)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Barbie
-
Total Posts
:
56
-
Reward points
:
166
-
|
ma 30-jan-12 15:28
( permalink)
Oke dus voorste been gebruiken bij omhoog komen en dan weer terugstappen waarbij gewicht dus logischerwijs op achterste been komt? (sorry, maar ik vind het even best een ingewikkelde oefening)
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10351
-
Reward points
:
1785
-
|
ma 30-jan-12 15:28
( permalink)
Daarom zou ik reverse lunges pakken. Maar ja, wat je zegt klopt.
|
|
|
|
Barbie
-
Total Posts
:
56
-
Reward points
:
166
-
|
ma 30-jan-12 15:30
( permalink)
Oke, kwartje valt. Ga ik vrijdag proberen!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10432
-
Reward points
:
1805
-
|
ma 30-jan-12 15:37
( permalink)
Daarom zou ik reverse lunges pakken. Ga ook wel eens andersom staan, maar het rare is dat ik dan nog gewoon naar voren uitstap.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10351
-
Reward points
:
1785
-
|
ma 30-jan-12 15:38
( permalink)
Pfffffffffft.
|
|
|
|
Barbie
-
Total Posts
:
56
-
Reward points
:
166
-
|
ma 30-jan-12 15:43
( permalink)
Gelukkig doe je ze niet, toch?
|
|
|
|
nails
-
Total Posts
:
508
- Scores: 65
-
Reward points
:
1086
-
|
ma 30-jan-12 16:11
( permalink)
De meest mensen hebben er een grote hekel aan, i love lunges! Je voelt je benen branden mmmm, beetje masochistisch ben ik wel
Live your dreams!
|
|
|
|
Barbie
-
Total Posts
:
56
-
Reward points
:
166
-
|
ma 30-jan-12 16:18
( permalink)
En voor hele mooie billen!!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10432
-
Reward points
:
1805
-
|
ma 30-jan-12 17:21
( permalink)
Voor een goede ass, squaten en hipthrust. En ik ouwehoer wel over die lunges en ik haat ze maar ik doe ze met de zwaarste dumbells die ik hier heb en dat zijn ze van 50 kg en ik doe traplunges en ik doe farmerwalk buuten, yes i am devine.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30184
- Scores: 498
-
Reward points
:
1797
-
|
ma 30-jan-12 21:44
( permalink)
Mag ik jullie ook de walking lunge beleefd aanbevelen voor als je echt een paar dagen niet wilt kunnen zitten Leuk afmaken met Bulgarian (éénbenige) diepe squats en laat de afterglow maar komen. Toevallig na het lezen van deze thread afgelopen zaterdag ook naar achteren uitgestapt met de lunge. Is weer eens wat anders  moest ook opletten voldoende naar opzij te stappen en niet te recht naar achteren anders duvel ik om of raak op zijn minst mijn evenwicht kwijt.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10432
-
Reward points
:
1805
-
|
ma 30-jan-12 21:47
( permalink)
Nee dat mag je niet, nog meer van dat marteltuig, maareuh = farmerwalk niet walking lunges want in dat geval doe ik walking lunges buuten met een halter op den traps.
|
|
|
|
nails
-
Total Posts
:
508
- Scores: 65
-
Reward points
:
1086
-
|
ma 30-jan-12 22:41
( permalink)
Oehja en dan heel langzaam zakken naar beneden en weer heel langzaam terug omhoog Ook met squaten *jajajaja* hou d'r wel van!
Live your dreams!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30184
- Scores: 498
-
Reward points
:
1797
-
|
ma 30-jan-12 22:42
( permalink)
Ik doe 'm met een twist, met een dumbbell die ik over mijn voorste knie naar de zijkant draai. Mijn achterste knie raakt dan bijna de grond. Ik denk dat je met de Farmer Walk veel meer rechtop loopt.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|