|
Author |
memo1988
-
Total Posts
:
77
- Scores: 1
-
Reward points
:
645
-
Status: offline
|
Maakt het uit als je 's middags traint of 's avonds?
ma 30-jan-12 13:40
( permalink)
Hallo, ik vroeg mij af of het (veel) uitmaakt wanneer je 's middags of 's avonds traint? Stel dat je voedingsschema er zo uitziet: Ontbijt (500ml water met 100gr Amaranth vlokken) (600kcal) Tussendoor 1 (2 boterhammen met kalkoenfilet) (400kcal) Middagmaal 1 (Zilvervliesrijst & vegetarische bitterballen) (600kcal) Tussendoor 2 (2 boterhammen met kalkoenfilet) (400kcal) Middagmaal 2 (Zilvervliesrijst & vegetarische bitterballen) (600kcal) Avondmaal (Eiwitrijke voeding) (500kcal) De vraag is, maakt het (veel) uit als je bijvoorbeeld net na je ontbijt gaat trainen of na je 2de middagmaal gaat trainen? Net na de training neem ik wel een proteïne shake (sowieso). Ik heb de mogelijkheid om net na het ontbijt te gaan trainen (wil ik liever ook doen) maar ik vraag mij ernstig af of ik niet hierdoor meer vetten zal kweken dan spiermassa? Want na het ontbijt moet ik nog heel veel eten............... Hopelijk stelt iemand mij gerust en is het toch oké om na het ontbijt te gaan trainen...
STATS: 23 jaar 1m81 55kg (8kg vermagerd wegens chronische keelontsteking, nu wil ik terug sporten, veel eten en vooral groeien!)
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11017
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2076
-
Status: online
|
Re:Maakt het uit als je 's middags traint of 's avonds?
ma 30-jan-12 17:39
( permalink)
Als jij het aan kan zou ik niet weten waarom niet. Ik ben zo'n beetje dood in de ochtend en ga tot een uur of 12 als een zombie door het leven, dan schrik ik wakker geef mij helemaal van 5 over 12 tot 10 over 12 en dan is het tijd voor mijn middagdutje. Maareuh, nogmaals als jij zo vroeg kan trainen, waarom niet, ik zou mij niet al teveel blind staren op de voeding die je die dag al hebt gehad, maar eerder kijken naar wat je de avond daarvoor gegeten hebt, want dat zit in je syteem, je ontbijt nog niet. Bovendien lukt het mij altijd om te trainen, hoe ik dan ook gegeten heb, ik heb het wel eens vaker gezegd. Het lijkt tegenwoordig wel dat we alleen nog maar in een perfect gevoedde staat kunnen presteren. Als je even de uiterlijke doelstellingen los zou laten is voeding wat betreft sportbeleving misschien in eens niet zo belangrijk meer. Stel dat je huis in de fik vliegt of je kindje dreigt te verdrinken of welke noodsituatie dan ook, ga je dan eerst even rustig een banaatje pellen en eten of ga je handelen. Primair voor mij dan is trainen en dan pas de voeding. Je kunt nog zo mooi eten, maar zonder training gebeurt er dan verder helemaal niks. Trainen zonder eten levert je in elk geval in sportbeleving nog resultaten op.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
memo1988
-
Total Posts
:
77
- Scores: 1
-
Reward points
:
645
-
|
ma 30-jan-12 18:11
( permalink)
Hermanus Als jij het aan kan zou ik niet weten waarom niet. Ik ben zo'n beetje dood in de ochtend en ga tot een uur of 12 als een zombie door het leven, dan schrik ik wakker geef mij helemaal van 5 over 12 tot 10 over 12 en dan is het tijd voor mijn middagdutje. Maareuh, nogmaals als jij zo vroeg kan trainen, waarom niet, ik zou mij niet al teveel blind staren op de voeding die je die dag al hebt gehad, maar eerder kijken naar wat je de avond daarvoor gegeten hebt, want dat zit in je syteem, je ontbijt nog niet. Bovendien lukt het mij altijd om te trainen, hoe ik dan ook gegeten heb, ik heb het wel eens vaker gezegd. Het lijkt tegenwoordig wel dat we alleen nog maar in een perfect gevoedde staat kunnen presteren. Als je even de uiterlijke doelstellingen los zou laten is voeding wat betreft sportbeleving misschien in eens niet zo belangrijk meer. Stel dat je huis in de fik vliegt of je kindje dreigt te verdrinken of welke noodsituatie dan ook, ga je dan eerst even rustig een banaatje pellen en eten of ga je handelen. Primair voor mij dan is trainen en dan pas de voeding. Je kunt nog zo mooi eten, maar zonder training gebeurt er dan verder helemaal niks. Trainen zonder eten levert je in elk geval in sportbeleving nog resultaten op. Interessante reactie, waar ik je bij vele punten gelijk moet geven
STATS: 23 jaar 1m81 55kg (8kg vermagerd wegens chronische keelontsteking, nu wil ik terug sporten, veel eten en vooral groeien!)
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
ma 30-jan-12 22:25
( permalink)
Ik werk overdag, kan dus voornamelijk in de avonden trainen. In de weekeinden of als ik vrij ben dan train ik wel overdag. Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, heb er altijd wel de energie voor om te trainen  en naar voeding kijk ik ook niet zo erg.
|
|
|
|
nails
-
Total Posts
:
588
- Scores: 83
-
Reward points
:
1336
-
|
ma 30-jan-12 22:44
( permalink)
Ik train altijd 's morgens, maar dat is makkelijk omdat ik eigen baas ben. Ik hou dus sowieso 3 ochtenden vrij om te trainen en tussendoor nog een middag ofzo.
Live your dreams!
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
Status: online
|
ma 06-feb-12 22:48
( permalink)
Volgens mij heb ik wel's gelezen dat 't geen reet uit maakt, maar vooral wennen is, en zorgen dat je, als je des ochtends gaat, je lang genoeg wakker bent zodat je spieren al ietsje opgewarmd zijn enzo.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Roodbaard.
-
Total Posts
:
948
- Scores: 21
-
Reward points
:
1818
-
|
ma 06-feb-12 22:48
( permalink)
Er zijn wel studies naar gedaan en het blijkt dat trainen in de namiddag of vooravond een lichte - en relatieve - voorkeur heeft m.b.t. spiergroei. Later op de dag stijgt je cotisolspiegel (= katabool stresshormoon) minder hoog door training dan 's morgens vroeg. Dit lijkt belangrijker te zijn dan de tendens dat testosteron (= anabool hormoon) 's morgens ook het hoogst is, maar er is wel wat tegen in te brengen. Als je hekel hebt aan later op de dag trainen en je gaat 's morgens lekkerder, doe dat dan. Dit geeft je meer trainingsmotivatie en verhoogt je dopamine niveau wat het trainingseffect verbetert. Zelfde verhaal voor hen die later op de dag de voorkeur geven. 's Avonds vlak voor het slapen heel hard trainen wordt dan weer ontraden omdat het een onrustige slaap kan geven door verstoorde melatonine spiegel en daardoor verstoring van afgifte groeihormoon. Succes.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
di 07-feb-12 10:05
( permalink)
Smorgens gaat mijn hart op de hobbel en word ik voor de rest van de dag lam en onrustig. Savond slaap ik onrustig, maar ik ga beter dan ooit vooruit de laatste tijd. Ik neem ook wat extra melatonine voor het slapen nu.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
di 07-feb-12 19:55
( permalink)
Als je 100% over je eigen tijd kan beschikken is de namiddag het beste, dan ben je genoeg opgewarmd, heb je al een (paar) maaltijd(en) achter de kiezen en ook nog niet moe voor de avond. 's Ochtends vroeg kan soms riskanter zijn omdat je nog stijf bent, dan extra opwarmen.. ken hele volksstammen die achterlijk vroeg trainen, soms zelfs 5 uur 's ochtends en dat dan nuchter doen.. je traint vooral op basis van wat je de avond te voren gegeten hebt! 's Avonds laat is het soms lastig om daarna in slaap te kunnen vallen als je er opgefokt door raakt.. zelf train ik nu meestal pas heel laat en heb dan na thuiskomst toch echt een uur of 2 nodig om tot rust te komen. Qua voeding vind ik persoonlijk 's avonds wel ideaal, maar qua trainingsresultaten was het vooral in het begin minder omdat de vermoeidheid van de dag dan al toeslaat. Hoe dan ook.. train wanneer het kan en pas waar nodig je voeding er op aan, niet andersom.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
wo 08-feb-12 10:13
( permalink)
Mijn lichaam werkt blijkbaar niet goed, maar dat heeft zijn redenen en het gaat al bijna 29 jaar zo. 8 uur er uit 12 uur begin ik bij te komen. 15.00uur uur begin ik in t kakken, 7 uur ben ik optimaal, 10 uur begin ik weer in te kakken, 3 uur in de nacht kan ik het makkelijste slapen tot 8 uur.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
do 09-feb-12 00:48
( permalink)
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|